דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
ספקי השירותים הגדולים (חשמל, מים גז וכד) וכל המשווקים מרחוק יחויבו לתעד הקלטות קוליות עם הצרכנים לאורך שנתיים ולספקם בהתאם לדרישה
call-center
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עולם השיווק האגרסיבי מתאפיין במניפולציות בעייתיות המותירות את הצרכן ללא מענה. אלא שבשנים האחרונות גופי הצרכנות עושים הכל כדי למזער נזקים. ניסיון ראוי שכזה מצוי בעיצומו במסגרת תזכיר חוק שהפיצה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לפיו יחויבו ספקי השירותים הגדולים וכל המשווקים מרחוק להקליט את שיחותיהם עם הצרכנים, לשמור אותן לאורך זמן מספיק (שנתיים ימים!) ובמקרה הצורך, אם תתעורר בעיה שתצריך עדות מוקלטת שכזו, לספק אותן בהתאם לדרישות הצרכן.

הצעת החוק נולדה בעקבות תלונות רבות של צרכנים שנתקלו בפער משמעותי בין המוצר ו/עסקה שהוצעו להם לבין מה שקיבלו בפועל. כאשר לא פעם נגבו מהם כספים מעבר למה שנקבע והובן על ידיהם ולא הייתה להם דרך להוכיח את התפתחות הדברים באמצעות השיחה הלא מתעדת.

החוק מציע להקליט שיחות של ספקי תקשרת, חשמל, גז, מים ורפואה דחופה וכן כל השיחות של עסקים המבצעים שיווק מרחוק באמצעות הטלפון, לרבות שיחות מהצרכן לעוסק, כמו גם לפרט בחשבוניות את מועדי השיחות שבוצעו עם הצרכן כך שתהיה נגישות מרבית להקלטות הקוליות בעניינו. הוא מגן על הצרכן מניסיונות הונאה ומייצר שקיפות ביחסים בינו לבין המשווקים.

יוזמי החוק פעלו בהתאם להנחת היסוד האומרת ש”קבלת החלטות מושכלות של צרכן מבוססת על קבלת מידע מלא ונטול לחצים אגרסיביים שמביאה לתחרות ‘לגופו של עניין’ על האטרקטיביות של המוצרים, מחירם ואיכותם, ולא על שיבוש דעתו של הצרכן והבאתו לרכישות שאין הוא מעוניין בהן באמת”.

התקדים של הקלטת השיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן, תעניק לו כוח להוכיח את טענותיו במקום בו קיימת מחלוקת לגבי ההבטחות, עיקרי העסקה ופרטים אחרים הקשורים בעסקה שנעשו באמצעות הטלפון. החקיקה לא רק תעצים את הצרכן אלא תסייע לו לשמור על האינטרסים הכלכליים שלו כאשר כפועל יוצא היא תביא לשיפור השירות הניתן לו על ידי נציג נותן השירות ובקרת איכות”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן