דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
יאיר ויס, פרסומאי בכיר, בטוח שמי שיוצא מהקורס הזה, יוכל להוביל משרד פרסום. ריאיון עם הפרסומאי הבכיר שהחליט לחנך דור חדש של פרסומאים
YAIR WEISS
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
'פרוג' מציג קורס פרסום במודל חדש: ריאיון עם הפרסומאי הבכיר יאיר ויס 1
יאיר ויס (צילום: נטלי שור)

“אם אני צריך לתאר את הקורס הזה במילה אחת, אני בוחר במילה פרקטיות”. כך נפתח הריאיון שלנו עם יאיר ויס, מרכז מגמת פרסום בבית הספר המקצועי ‘פרוג’. ויס יודע מה הוא אומר. מאחוריו מוניטין של 17 שנים כמנהל קריאייטיב וקופירייטר בכיר במשרדי הפרסום הגדולים בישראל (גיתם, ראובני פרידן, שלמור אבנון עמיחי, פובליסיס ועוד) וכיועץ עצמאי עבור מיזמים, רשויות, עמותות ועסקים: מעסקים קטנים ובינוניים ועד לחברות ענק בינלאומיות.

לא זאת אף זאת, יאיר שלנו מוסמך בפרקטיקת ה-NLP לתקשורת אפקטיבית וניהל את הקורס הראשון לשיווק דיגיטלי מטעם Google ואיגוד חברות הפרסום. כיום הוא מייעץ לארגונים בכל התחומים, מנחה סדנאות לקבוצות ומרצה בכיר במכללות המובילות לפרסום ולתקשורת (ACC ע”ש תרצה גרנות, Prog ועוד).

אנחנו מבקשים שיספר לנו קצת על קורס הפרסום במודל החדש שלו – וכבר אין צורך בשאלות מנחות נוספות. ויס יודע בדיוק מה הוא מוכר, מכיר את הענף על בוריו וקולע בדיוק למטרה: “אנחנו מכשירים את הדור הבא של הפרסומאים. המטרה שלנו היא לספק לתלמידים את ארגז הכלים הדרוש כדי להיות פרסומאי אמיתי. לפני שנכנסים להיבט המגזרי, ובקורס אנחנו צוללים לעומקו, אנחנו מכשירים אותך להיות פרסומאי באופן כללי, בתוך עולם הפרסום הכולל הרבה מקצועות והתמחויות שונות. זו קומבינציה של קופירייטינג, אסטרטגיה וקריאייטיב.

“זה אולי נשמע מוזר כי כל התמחות היא משרה נפרדת במשרדי הפרסום המקובלים, אבל חלק מתפיסת העולם המקצועית שלי אומרת שהדברים הללו צריכים להתקיים בתוך בנאדם אחד בלי קשר איפה הוא עובד ובאיזו משרה. פרסומאי חייב לחשוב כמו אסטרטג, חייב להיות קופירייטר טוב וצריך לדעת להתנהל כמו מנהל קריאייטיב.

“יכול להיות שתמצא את עצמך עובד במשרד פרסום לצד מנהלי קריאייטיב, פלנרים וכל מיני חיות אחרות, אבל זה לא משנה. מה שלמדת יבוא לידי ביטוי בעבודה המעשית וחלק אחר יעזור לך לתקשר ולהסתנכרן עם אנשי המקצוע האחרים”.

טרם שאלנו אותו, והוא עונה: ויס מתייחס לתרחישים האפשריים ולסיכויים שלהם. “בתרחיש אחר, שהוא יותר סביר ונפוץ במגזר החרדי, כל המקצועות שציינתי, הנלמדים בקורס, יתקיימו באדם אחד. במגזר החרדי יש המון משרדי פרסום קטנים. לפעמים זה איש אחד, לפעמים יותר, אבל לא תמיד יש את הלוקסוס של המשרדים הגדולים שיש תפקידים שונים לאנשים שונים. לשם זה מכוון. תכל’ס, שבוגרי הקורס שלנו יוכלו להיות מוכנים לכל תרחיש. הוא יכול להיכנס למשבצת של קופי או קריאייטיב במשרד פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור, מדיה חברתית – כל התעשייה הזאת – ובאותו אופן יכול לפתוח ולנהל עסק פרטי ולתת מענה של משרד פרסום קטן”.

אז מה חדש, בעצם, בקורס הזה?

“מדובר במתכונת חדשה, לימודים במשך שנה שלימה, מסלול שהוארך בדיוק למטרה הזאת: כדי שמי שיוצא מהקורס הזה יוכל להוביל משרד פרסום”.

לומדים גם דיגיטל בקורס?

“יש דיגיטל בתוך הקורס, כי היום אתה לא יכול להיות פרסומאי בלי להבין דיגיטל. יש התעסקות ממושכת שלנו במהלך הקורס ‘איך לאכול את הדיגיטל במגזר החרדי’. עשינו בדיקות והבאנו אנשים עם הבנה מספיק טובה כדי להיות מקצוענים בתחום מצד אחד ומה שלא צריך לא להביא. מיותר לציין שהקורס מוגש ומותאם ב-100% לציבור החרדי, הן מבחינת התכנים והן מבחינת ההגשה”.

מה מייחד את הקורס הזה מקורסים אחרים?

“במהלך הלימודים יש המון שאלות ותשובות, תרגולים וכו’. חלק גדול מהידע שאתה מקבל לא מופיע בסילבוס, משום שיש שאלות שעולות לבקשת התלמידים ואנחנו נותנים הרחבה ומיקוד בנושאים הללו”.

מה ההבדל בין הקורס הנוכחי לקורס פרסום הוותיק של פרוג?

“מדובר במודל חדש של הקורס. בעבר הגישה של בית הספר למקצועות העיצוב הייתה ‘ניקח מעצב ונהפוך אותו לפרסומאי’, נשען מאוד על יכולות עיצוביות של התלמיד. במודל החדש, אתה יכול לבוא עם אפס ידע בעיצוב וזה לא משנה. הקורס לא נשען על עיצוב. כל הפן העיצובי בקורס מתחיל ונגמר בדף ועיפרון. אנחנו עוסקים במסרים ואיך להעביר אותם בצורה הקולעת והמדויקת ביותר”.

מילה לסיום?

“קורס הפרסום המחודש של פרוג מכוון על פרקטיקה ואפקטיביות. המון יידע מעשי ותרגול. חוק האצבע הוא: מה שחייבים לדעת לומדים כמו שצריך, מה שלא – לא מבזבזים על זה אפילו דקה”.

 


בסוף החודש הנוכחי ייפתח קורס לגברים בבני ברק – הרישום לקראת סיום!

לפרטים נוספים ורישום לחצו כאן!


'פרוג' מציג קורס פרסום במודל חדש: ריאיון עם הפרסומאי הבכיר יאיר ויס 2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן