WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
ומה עומד מאחורי האסטרטגיה הראשונה מסוגה של הארגון התורני הגדול בעולם? שלמה רוזנשטיין מסביר
DIRSHU
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

איך אומרים “דרשו” בספרדית ובפלמית? בשביל זה תצטרכו להציץ בקמפיין החוצה יבשות של הארגון התורני הגדול בעולם (130 אלף משתתפים בכל העולם ב-14 תוכניות הלימוד השונות) שנמצא עכשיו באוויר ב-26 מדינות בהן הוא פעיל דרך קבע.

לפני כשבועיים וחצי הוא עלה גם בישראל בעיתוי מיוחד, שנבחר בקפידה לקראת תחילת הלימוד של הלכות שבת במסגרת המחזור השני של הדף היומי בהלכה, שנוסד לפני עשר שנים. הלימוד היומי תפס חזק בכל העולם, עד כדי שכיום כבר נפתחים שיעורים באופן עצמאי וקשה להעריך את מספרם המדויק. אלא שהפריצה הגדולה הייתה לפני 7.5 שנים כאשר החל המחזור הראשון של לימוד הלכות שבת, בשל החיבור הטבעי של כל יהודי אליו.

ב”דרשו” החליטו לנצל את המומנט ולמנף אותו. כדי מצד אחד להגדיל את מספר השיעורים ברחבי הארץ ומצד שני לסחוף כמה שיותר לומדים למעגל הזה בכל דרך ומקום שיבחרו (חברותות טלפוניות, באוטובוס, בדרך לעבודה ועוד).

תשאלו, מה עניין מגידי השיעורים לכל הקמפיין ומדוע בחרו בדרשו לשים את הפוקוס על הכשרת מגידים חדשים במקום על גולת הכותרת של הלימוד עצמו? שלמה רוזנשטיין, חבר הנהלת “דרשו” וממונה על קשרי חוץ והפרסום של הארגון, מודה שהייתה התחבטות לא קטנה על צורת הפנייה האטרקטיבית והאפקטיבית ביותר.

“האינסטינקט הראשוני היה לייצר קמפיין נגטיבי, אפילו מאיים, שיסביר את המשמעות הרת האסון למי שלא מקפיד ללמוד הלכות שבת. בסגנון: האם חשבת על כמה מלאכות דאורייתא אתה יכול לעבור כשהינך מכין סלט ביצים בשבת?” וכך העלות את המודעות לעניין לימוד החובה המציל מאיסורים רבים. אלא שאחרי חשיבה מעמיקה הוחלט להוביל את הקמפיין למקום פחות מובן מאליו ויותר מאתגר של פתיחת שיעורים. שכן ההתעוררות הטבעית ללימוד קיימת ואפשר למנף אותה. באמצעות אלו שתמיד חלמו לזכות את הרבים ולהפוך למגידי שעורים, שהפעם יוכלו לממש את שאיפתם הפנימית”, אומר רוזנשטיין.

הקמפיין מדבר על הפלטפורמה ש”דרשו” ייצרה. שקולטת מגידי שעורים באמצעות מחלקה מיוחדת שהוקמה להכשרתם ומספקת את כל המעטפת לאחזקתם המלאה. מי שיעבור את המסננת הראשונית ימצא עצמו מקבל ליווי תומך מאלף ועד תו לפתיחת השיעור בכל מקום שיבחר, למימונו ולפרסומו. דרשו מתכוונת להגיע לכל רחבי הארץ בכל מקום שיש בו פוטנציאל לשיעור מן המניין. להעביר סדנאות של 15 איש, שיעניקו הכוונה מלאה להקמת השיעור, לגיבושו הקבוע ולשמירה על מוראל ועניין באופי השיעורים. כל מגיד יקבל מענק כספי לפתיחת השיעור וספרי לימוד למשתתפים כולל פרסום ממוקד לשנה שלימה באזור קיום השיעור.

“יצרנו תהודה גדולה עם התעניינות שיא כבר בשבוע השני של הקמפיין. יש מאות פניות של מעוניינים להפוך למגידי שעורים, דווקא משום שהגענו ממקום חיובי שאינו מטיף ולא מתיימר להתריע או לחנך. אנחנו מציעים את כל הכלים והיכולת ומזמינים כל אחד להצטרף למהפכת הלימוד”.

הקמפיין הרחב, המופיע בכל היומונים והשבועונים, חולש גם על בתי כנסת וכולל מהלך משלים של הפצת אלף חוברות של לימוד החודש ראשון בכל בתי הכנסת, הכוללים והישיבות בארץ. חומר מופץ גם בעולם כחלק ממסע הפרסום הבינלאומי המופיע באופן נקודתי ב- 26 מדינות בהן “דרשן” פעיל. מארה”ב, בלגיה ועד ארגנטינה.

מעניין לציין כי בארגנטינה באופן חריג מובילים קמפיין הפחדה המדבר על אינסוף איסורים שעלולים לעבור עליהם בפעולה אחת. כמו: הידעת שכל ניקוי אבק מהכובע עלול להוות איסור דאורייתא? או: על כמה איסורים בשבת אתה עובר כשאתה מנקה את החליפה? הבקשה הגיע מעבר לים כי מה שלא היה עובר בישראל משפיע הרבה יותר במקומות אחרים ולכל ארץ יש את שפת קמפיין התופסת שלה.

"דרשו" בקמפיין בינלאומי: מה ההבדל בין הקמפיין הישראלי לארגנטינאי? 1

"דרשו" בקמפיין בינלאומי: מה ההבדל בין הקמפיין הישראלי לארגנטינאי? 2


הגיבו ואולי תזכו בארוחה זוגית 🙂


 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן