גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
אני לא מזלזלת בטכנולוגיה ובקידמה, אבל לא שוכחת מי משרת את מי. אנחנו אותה או היא אותנו
bankmizrahi
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: חני פרידמן

אני חושבת שיריית הפתיחה היתה בקמפיין: ? או זר אמיתי בהפתעה?

אני לא זוכרת בדיוק את הטקסט, אבל המסר נקלט היטב: “בדברים החשובים באמת, אין תחליף לאנושיות”.

כן, זה המהלך של מזרחי טפחות. סלוגן שילווה אותם כנראה בזמן הקרוב. עכשיו רץ ‘הסיעוד הדיגטלי’.

וקודם לכן היה “ל-X שכתב לבנק שלו…” (בדיליי קטן זה עלה עכשיו במגזר החרדי).

“כל הבנקים משקיעים בדיגיטל, הם סתם יצאו מוזרים”, שמעתי מאשת מקצוע בתחום. האפליקציות הולכות ומשתכללות, סניפים נסגרים וטלרים מצטמצמים. אני נגשתי לא מזמן לסניף החדש שלי (סגרו את הקודם, אלא מה) וחוץ מלתת לי בעיטה עשו הכל כדי לתת לי הרגשה שעדיף שלא אגיע.

סקירה זריזה על שוק הבנקאות בפרסום 2016-17:

דיסקונט משקיעים בדיגיטל, עם דגש על פניה לצעירים (שת”פ עם שרטונים)

לאומי ודיגיטל כבר מזמן התחתנו (הם אפילו מספיק נחמדים ומוצאים כסף על ישראל.IL – מהלך הסברתי)

הפועלים עם אישי אנושי טכנולוגי

https://www.youtube.com/watch?v=J2qqgcvDP2I&spfreload=5

רק לי זה לא מסתדר? מסתבר שלא, מזרחי טפחות ראו לנכון לקרוץ לכיוונם.

את הבינלאומי לא פגשתי יותר מדי, הבטיחו משהו על הטבות למצטרפים, מחוץ לסקירה מבחינתי.

מזרחי טפחות מצאו את הבידול שלהם, שלוקח אותם רמה אחת מעל כולם.

הרי בשורה התחתונה לכל הבנקים יש את אותו מפרט: סניפים, אתר, אפליקציה ושירות טלפוני. ומזרחי בחרו להדגיש את האנושי. לא כי הם במאה הקודמת, גם להם יש דיגיטל, אבל זה כבר רווי. הם בוחרים לומר: קודם כל, אנחנו פה (היה גם: “לפעמים צריכים לפנות למומחים”). חוץ מזה, לדברים הבאמת פשוטים – יש דיגיטל.

למה זה נכון?

קודם כל, כי הם אומרים משהו שונה.

וחוץ מזה, האמת היא שהטכנולוגיה פה כדי לזרז תהליכים, להקל על ביצוע פעולות יומיות ועדכונים שוטפים. אבל מי שמפעיל את הטכנולוגיה הוא בסופו של יום – בנאדם. בנאדם שלפעמים צריך קצת יותר מזה. לפעמים הוא צריך בירור טלפוני, או ייעוץ אישי פרונטלי למשכנתא, להלוואה, לתוכניות חסכון, לאיחוד/פירוק חשבון ומה לא.

ולא, מידע באתר לא תמיד עוזר. בנאדם רוצה לדעת שיש עם מי לדבר בשעת הצורך, לשאול מיליון שאלות מכל כיוון עד שיהיה רגוע, יחתום על המשכנתא/הלוואה/לא משנה מה ו…יעקוב אחריה מהסלולר.

ככה זה, לאדם יש זכות ראשונים, הוא היה פה לפני הדיגיטל.

קודם אנשים, אחר כך מחשבים

כל זה טוב ונחמד. בסך הכל המטרה היא כסף וגיוס לקוחות.

אבל מאחורי זה, מסתתרת בביישנות דרך חיים, מבקשת שתשכח רגע מחשיפות, הקלקות וניתוח קמפיין ותתפנה גם אליה.

היא שואלת אותך: אתה תנסה לדבר או לפגוש בנאדם ואם יש צורך תתכתב, או שקודם כל תתכתב ואם ממש צריך תדבר או תיפגש איתו? היא מנסה לברר איתך האם הטכנולגיה עוזרת לך בתקשורת עם אנשים, או שהיא החליפה אותה.

אני כותבת את הפוסט הזה במוצאי שבת. חושבת על 25 השעות הקסומות שבהן אנחנו אשכרה פוגשים אנשים. לא מזלזלת בטכנולוגיה ובקידמה, אבל לא שוכחת מי משרת את מי. אנחנו אותה או היא אותנו.

“אני קניתי את הפלאפון, לא הוא אותי”, אומר אבא שלי כשהוא חוזר לשיחה שלא נענתה אחרי שעתיים או יותר. והוא צודק.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן