מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
בכל הנוגע להבנת הנפש החרדית צה”ל ממשיך ומתדרדר במסלול תלול • מ’חרדים במדים’ ועד למודעות תעמולה בשפת היידיש
BITAHON (2)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

ח”כ אחמד טיבי אמר פעם בכנסת שכאשר הוא רואה במליאה את טובי ומוכשרי הלאום היהודי, רמטכ”לים, מפכ”לים וראשי שב”כ ומוסד לשעבר, הוא לא מבין איך בכל פעם הישראלים מנצחים את הערבים.

את המינוח הזה אפשר להדביק ולתהות על החשיבה המקורית – כמו חפיסת אקמול גנרית של טבע – כשרואים את הקמפיין של משרד הביטחון למגזר החרדי.

אחרי הפעילות (הכושלת למדי) במדור הממומן “חרדים במדים” באתר כיכר השבת, ממשיך צה”ל לתעות ולטעות בכל הקשור לגיוס חרדים.

שנים חייכנו על מנהלי השיווק הבטוחים בעצמם שיודעים הכי טוב לפצח את הגנום החרדי: “אחי, שים תמונה יפה של מקרר, תכתוב בגדול גיט שאבעס מאמקור וזהו”. כנראה שגם במבואות האפלים של צה”ל יושבים גאונים מהסוג הלז, וכשהם מתחברים עם כמה חבר’המנים מצחיקים מהפייסבוק – זו התוצאה.

מדובר בצמד משפטים שמלווים את הגדודים הצה”לים כבר שנים. “אחרי לצנחנים” ו”מי שחולם גבעתי”. על התרגום לשפת המאמע לשון חתום הבח’ אלימלך בהר”ר דוד זילברשלג, בחור יקר ונחמד שצבא לא עשה ובישיבה לא רשום ואף על פי כן הוא מסודר. את הקרדיט הוא העניק לזוג מנדי ודיני וייס, חב”דניקים מצפת על החשיבה ולמעצב זלמן לרנר, חב”די אף הוא.

וכעת בואו חשבון: כמה בחורים אתם מכירים שיודעים יידיש, לא מעוניינים במסלול ישיבתי, מחפשים להתגייס לצה”ל, ופנייה בעברית לא תשכנע אותם? אז בשביל מה שופכים את הכסף?

ואולי, אולי מדובר בפעולת תגמול. קבלו את הקונספירציה: לצה”ל נמאס מדוברי היידיש שמפגינים, לועגים ויוצרים אווירה של פחד כלפי כל חייל שנכנס במדים באזור המחיה שלהם. צה”ל מחליט לעצבן אותם ולפגוע להם בבטן הרכה אם לא שייך לפגוע ברקה. המשמעות של הקונספירציה היא שבקרוב נראה גם משפטים צה”לים מתורגמים ל’רייד’ הישיבתי, כדי להחזיר לאנשי בני תורה.

מתי ישכיל צה”ל על ראשיו, אלופיו ויועציו שאין צורך בכרזות ביידיש וגם לא בכתבות סרק. מה שחשוב הוא אי פרסום של כתבות. אם לא יפורסמו כתבות על בעיות כשרות בבסיסים, על ערבוב בין המינים בפקודה ועל חילולי שבת שלא לצורך, גם לא יהיה צורך בקמפיינים ילדותיים שכאלו.

בברכת גיטשאבעס, געוואלד, משיח משיח משיח, סבא שלי היה רב, אומיין.

משרד הביטחון במהלך מיוחד: ככה עושים פעילות לאסקימוסים חרדים 1

 

משרד הביטחון במהלך מיוחד: ככה עושים פעילות לאסקימוסים חרדים 2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

5 תגובות

  1. מוישה כיף לקרוא את הכתבות שלך. הסגנון כתיבה שלך קליל ונחמד ועוקץ בשנינות…
    כחרדית הייתי שמחה שימשיכו לעשות את כל הקמפיינים המטופשים האלה ופרסום כל הכתבות והתחקירים שרק גורמים לחרדים להתרחק מהצבא. הרי זה מה שאנחנו באמת רוצים, לא?

  2. כל כך קל לקטול מודעה.
    אם תחשב את המסלול של כמעט כל מודעה בשוק, שמתחיל בהצצה חטופה של הצופה, עובד דרך התעמקות בכותרת, קריאת האותיות הקטנות ועד להנעה לפעולה, כמעט תמיד תוכל להצביע על 20 כשלים בדרך.
    המודעה הזאת באה איכשהו להרים את המורל לקהל יעד מסוים שרוצה להתגייס, ונמנע מסיבות כלשהם, שיעזו לעשות את הצעד שובר המוסכמות.
    המודעה מעבירה היטב את המסר של “אתה קובע מי הוא חרדי”.

  3. וואס האט איהר אנטקעגן מודעות? בפרט אז זיי שרייבען גיוואטי און נישט גבעתי. (און נישט מיין בערגל’ה)

  4. שימשיכו עם הקמפיין הזה אולי עוד כמה שנים יהיו פקודות בצבא בשפת האידיש וככה בטוח ננצח את אויבינו בעזרת השם… ולסיום דבר אחד בטוח מוישה צוקר הגדול מכולם, בלי להתחנחן ובצורה הומוריסטית ויפה קולע למטרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן