דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
אף חברה לא המציאה את סודות האטום ועדיין כמות האמוציות בקרב על לב המעשן אבסורדית • וגם: מי הלשין למשרד הבריאות?
DUBEK (3)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

חברה ישראלית המספקת מוצרים רעילים לפרנסתה, עורכת בשנים האחרונות קד”מ ביישוב מירון.

הקד”מ הינו רעיון נחמד. לוקחים את המעשנים שעברו דה-לגיטימציה בגלל תאוות הניקוטין, מעניקים להם אוהל בו הם יכולים להרגיע את עצביהם לאחר נסיעה מורטת עצבים, אפשר להוסיף קפה שחור בשביל הפוזה וקדימה לשניצלים של גאב”ד קרלסבורג (לא הבירה) בואכה לציון.

לא מדובר בגאונות שיווקית. חדרי עישון קיימים בכל מקום ציבורי כבר שנים רבות, מאז הוצא העישון במקומות כינוס מחוץ לחוק. גם החברה הישראלית הנ”ל אינה מבצעת שם פעילות ייחודית, אלא אם כן אפשר לקרוא לחלוקת סיגריות במסווה של סקר מעשנים – פעילות ייחודית. זה לא.

השנה החליטה חברה מתחרה לעשות גם היא פרסומת לעצמה והקימה אף היא חדר עישון. טובי המוחות ומהירי המקלידים במשרד הפרסום זעמו. הייתכן? ככה להעתיק פורמט מנצח? מי אישר?

לפי קו החשיבה שלהם, כנראה שחברה מתחרה של סיגריות אמורה לחלק תהילים או סטיקרים. בעצם, אם הם יחלקו סטיקרים, אז הנח נחים יכעסו. אולי שניצלים? אסור להסתבך עם שניצר. אולפן פתוח? פחחח. חברת עישון עושה פעילות עישון. בלי תירוצים ובלי גמגומים.

כלומר, הייתי מאוד שמח לו “החברה המעתיקה” הייתה מוצאת לעצמה גימיק מרענן בשביל הקד”מ, אבל היא לא חיפשה, ואולי חיפשה ולא מצאה וזה סבבה לגמרי. אין מדובר בסודות אטום או במתכון הסודי לייצור קוקה קולה.

אולי החברים, מייצגי “החברה הישראלית” יעזבו את הקשקשת ויחזרו לעשות את העבודה ללקוח? תם עידן המונופול. חברה נוספת מתמודדת וכעת הטוב ביותר ינצח. והטוב ביותר הוא מי שישקיע יותר, לא מי שיילל יותר על הפרת זכויות יוצרים, העתקת רעיונות או הטעייה צרכנית מכוונת.

יש לכם שנה להתכונן לקרב הבא. מכאן תצא הקריאה, ולה’ הישועה.

ומשפט לסיום, במאמר מוסגר: משרד הבריאות ערך היום ביקרות בדוכן “החברה הישראלית” ובדק את חוקיות הפעילות במקום. מדובר בפעם הראשונה שזה קורה לאחר שנים רבות של פעילות זהה במקום. קצת, טיפה, איכשהו, מוזר. ברור לי שיהודי חרדי לא ילשין לשלטונות רק כי יש לו מתחרים, ועדיין צירוף המקרים הזה מוזר. נקווה שהוא רק מוזר ולא שערורייתי.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

תגובה אחת

  1. יש לי תחושה שהכותב הנכבד לא ממש קרא את השרשור בקבוצה לפני שאותיות על מקלדתו פרחו לאוויר השמיים והפוסט..

    הדיון בקבוצה מעולם לא היה על העתקת פורמט כי אם על חיקוי גרפי ומבני. הצעקה של אנשי הפרסום של ה׳חברה הישראלית׳ כהגדרתך, נבעה בעיקר על מדיניות ההטעיה שבחרו להם המפרסמים של המתחרה שעשו הכל על מנת שלא תשים לב שנכנסת למתחם של חברה שונה מהמתחם המוכר לך מזה שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן