מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
סטרטאפ ישראלי הצליח לפתח רובוט שיודע לכתוב ולעצב פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר באופן אוטומטי וטובה יותר מבני אדם
robot
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לפני כמה שנים לחשו לנו באוזן על אנשים שיושבים בחדרים חשוכים ומזינים טוקבקים על מהשקל לפי תשלום ודרישה. זה התחיל ממערכות בחירות ועבר לחברות שיווק שמכרו ללקוחות מוצרים נלווים להטיית דעת קהל.

חלפו כמה שנים והלחישות החדשות ספרו על מערכת רובוטית שיודעת לקלל ולהשמיץ את כל מי שרק תבקש, כמובן בשכר סמלי. אבל את הידיעה הבאה שמתגלגלת ברשת לא צפינו: האם סטרטאפ ישראלי הצליח לפתח רובוט שיודע לכתוב ולעצב פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר באופן אוטומטי? יתכן שהפוסטים זכו לחשיפה ומעורבות גולשים יותר מפוסטים מקבילים שנכתבו על ידי בני אדם?

מתברר שכן. בעזרת טכנולוגיות של עיבוד שפה טבעית, למידה עמוקה (Deep Learning), למידה חישובית (Machine Learning) ואלגוריתמים המבוססים על מידע שנצבר מניתוח טקסטואלי של עשרות מיליוני כתבות יצא לדרך הפיתוח של הסטארטאפ Keywee.

ה’קיווי’ – סורק מיליוני פוסטים, מפענח את מבנה התוכן ואת תגובות הגולשים ויודע באלו מילים, משפטים ואימוג’ים להשתמש כדי להגדיל את החשיפה. ב’קיווי’ מתגאים כי התוכנה יודעת לכתוב פוסטים שונים על אותה ידיעה עיתונאית לקהלים שונים.

כך לדוגמה התברר שידיעת ספורט המשתמשת בקונספט של “למקרה שפספסתם…” בתוך ערוץ הספורט מביאה לירידה ממוצעת של 10% בהתעניינות גולשים, בעוד שאותו ניסוח כשהוא מופיע באתרי חדשות ואקטואליה דווקא יגדיל את ההקלקות ב-25%. ממדידת תגובות הגולשים, עולה שהשימוש באימוג’י בפוסטים בתחום האופנה יגדיל את ההקלקות ב-10%. בתחום הספורט פוסטים המציעים לקרוא תובנות ממשחקים זוכים ל-69% יותר הקלקות ופוסטים המעלים שאלה אם הגולשים מסכימים עם אמירות של שחקנים או מאמנים מעלים את ההקלקות ב-54%.

מה שנותר לנו לשאול זה האם צריך אותנו בני האנוש בעולם לצורך כלשהו, מלבד מאשר שמירת תורה ומצוות?

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן