כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
לפני שנה החלטתי לזרוק את ה-Samsung Note4 שלי לפח ולעבור לסמארטפון כשר. אז למה לא עשיתי את זה עד היום?
DIGITAL
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מיומנו של איש דיגיטל המנסה להיגמל מסמארטפון • פרק 1: קבלת ההחלטה 1

לפני שנה גמלתי בלבי לזרוק את ה-Samsung Note4 שלי לפח ולעבור לסמארטפון כשר. זה קרה אחרי שידיד טוב, איש עסקים שאוהב לזכות את הרבים, הציע לי דיל במסגרתו אני עובר לנתיב והוא משלם את דמי ההחזקה החודשית למשך שנה או יותר, בכפוף לתקנון המבצע.

העסקה מצאה חן בעיני לאור העובדה כי באותו לילה, בשעה מאוחרת, גלשתי ברשתות החברתיות בזמן שהייתי אמור לישון, כמצוות אנשים מלומדה, ובשעה מאוחרת למדי התחרטתי על בזבוז הזמן המשווע ונזכרתי בהצעתו של ידידי הנדיב. באותה שעה גמלתי בלבי לזרוק את המכשיר שברשותי ולהיענות בחיוב להצעתו המפתה. חשבתי שהסמארטפון הכשר יפנה לי קצת את הלו”ז הצפוף ואוכל להקדיש מעט יותר זמן למשפחתי, בנוסף ליתרונות נוספים שאין כאן המקום לפרטם.

ויהיה לילה ויהיה בוקר והנה הקצתי מתוך חלום בלהות. חשבתי שאין לי יותר סמארטפון והחדש של נתיב עושה בעיות ואינני מסוגל לשלוח או לקבל ווטסאפ, לצלם תמונה עם אוזניים של כלב בסנאפצ’ט ואינסטגרם מאן דכר שמיה בכלל. מהכא להתם בכולהון איחרטנא בהון, נדרנא לא נדרי, ואסרנא לא אסרי, ושבועתנא לא שבועות. עדיין רציתי להיגמל קצת מהחיבור לאינפוזיה הדיגיטלית, אז יצאתי לחפש פתרונות לשימור המצב – בדגש על שימורו – ושיפורו.

חלפו יומיים או שלושה ואולי יותר אבל עם סמארטפון אני לא ממש סופר. התייעצתי עם ידידים וחברים על הסיכונים במעבר לסמארטפון כשר וניסיתי לשכנע אותם שחבל על הכסף והמאמץ וההגבלות, הרי הכל בראש שלנו ואם נרצה להגביל את עצמנו – נגביל. לא צריך לשלם לוועדת רבנים בשביל זה.

אחד מחבריי סיפר לי שכאשר הוא מגיע הביתה, הוא שם את הטלפון על מצב טיסה לפחות לשעה וחצי או שעתיים ומניח אותו בצד. אין שיחות, אין הודעות, אין שום דבר. בחצות, לפני שהולך לישון, הוא שוב מעביר את הטלפון למצב טיסה ומחזיר אותו לחיים מחוברים רק אחרי תפילת שחרית. חשבתי שזה גאוני ואימצתי את מנהגו, הנה הגבלה עצמית, ממש זולה, בלי דמי מנוי גבוהים או התחייבות כלשהי. זה עבד לא רע במשך כמה ימים.

החזקתי מעמד שבועיים או שלושה ולא יותר. אינני זוכר את הסיבה שגרמה לי לוותר על מנהגי בקודש, אך כנראה שהייתה אחת כזאת ומאוד מוצדקת. אז יומיים לא הקפדתי להעביר למצב טיסה, אולי שלושה ימים או קצת יותר, והאינפוזיה שוב נתנה את אותותיה באחת וחצי לפנות בוקר וכל השאר היסטוריה בדפדפן של כרום ובשרתים נוספים.

בימים האחרונים חשבתי שאולי הגיע הזמן להוריד את המינון של השימוש בסמארטפון ולעבור לסמארטפון כשר. למה סמארטפון כשר? כי אני חייב לצורכי פרנסה (כמובן) ובעקבות קריסתה של שיטת “שימור עצמי”.

אז על איזו חברה אתם ממליצים? יש לכם טיפים לחלוק איתי? אני מחכה לתגובות שלכם.

אמשיך לעדכן.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

5 תגובות

  1. קח טלפון פשוט , תרכוש טאבלט 7 אינץ עדיפות לאייפד מיני + סים סלולר ותתחיל לחיות

  2. מנסיון אישי
    כשעברתי לסמארטפון הכשר חשבתי שיחרב העולם
    מה גם שהתנתקתי אפילו מהוואטסאפ (!), ותאמין לי שגיליתי עולם מופלא של שקט
    האפליקציה החברתית היחידה שפעילה אצלי היא המייל, וזה אשכרה מסננת זבל.
    מי שצריך לשלוח לי דברים חשובים אני מפנה אותו למייל, ואם הוא לא מוכן ׳להתאמץ׳ להעביר את ההודעה או את הקובץ מהוואטסאפ למייל כנראה שזה לא חשוב לי…
    אם אתה עובד, אתה יכול לראות צעד כזה כהכנסה נוספת של כמה מאות עד אלפי ש”ח.. תלוי כמה אתה מרוויח לשעה…

  3. לשים את הטלפון על מצב טיסה זה לא הפתרון הכי יצירתי. אני מעדיף לנתק את “נתונים ניידים” וכמובן גם “וואייפיי” מנותק, כדי שהמכשיר יוכל לקבל שיחות וסמס בלי אינטרנט בכלל. תתפלא לדעת כמה שקט זה נותן לך במהלך היום וכמה אנשים יכולים להתעצבן עליך שאתה לא זמין בווטסאפ וכדו’

  4. אני מתרגשת ומאושרת על החלטתך הנבונה!!!!!!
    עכשיו כשתתנתק מה”תקשורת המתקדמת” תוכל להתקשר יותר טוב לאנשים בשר ודם, ותאמין לי שזה הרבה יותר אמיתי, אותנטי ויפה.
    כל מי שקשור לטלפון שלו כמו אינפוזיה הוא סוג של “אוטיסט מודרני”.

    ברוך הבא לעולם האמיתי!

  5. לפי מה שאני שומע מהסביבה שלי, נתיב יקר והשירות זוועה, המכשירים של הדרן איטיים מאוד, לחברת עסקן אין הכשר מהודר ואני לא יודע לומר על השירות שלהם, אבל אם כבר כשר אז כדאי אולי לחכות קצת. לי אישית אין מוגן כרגע בגלל הסיבות האלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן