WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
הסרטון של “קרן מאירים” מסתיים בבכי של תינוק. בעבר הפקנו סרטון המבוסס על הרעיון הזה עבור “יד אליעזר” אך נאלצנו לגנוז אותו
MEIRIM
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לאחרונה עלה קמפיין התרמה לקרן מאירים (מבית עמותת שוועת עניים), במסגרת מבצע רחב לגיוס משאבים עבור תחליפי חלב למשפחות נזקקות.

משרד הפרסום RBES (ארבעס), המתמחה בציבור הדתי לאומי, הפיקו סרטון מרגש שפונה לכלל הקהלים. “אמנם אנחנו משרד שמתמחה בציבור הדתי לאומי, אבל הסיפור הזה חוצה מגזרים”, הסבירו אנשי ארבעס ל’פאשקעוויל’. “כמשרד שעושה לא מעט הפקות וידאו נענינו לאתגר, ויצרנו סרטון מרגש שפונה גם לקהל חרדי וגם לקהל דתי וכללי כאחד”.

הסרטון המושקע מסתיים בבכי קורע לב של תינוק. לפני כחצי שנה, עמותת יד אליעזר נקלעה למחסור כספי לקראת סוף שנת המס ורגע לפני החלוקה הגדולה של חגי תשרי. בהנהלת העמותה החליטו להקפיא באופן זמני את פרויקט מטרנה וכשזה נודע לנו (גילוי נאות: כותב השורות טיפל בפעילות השיווקית של יד אליעזר באינטרנט בזמן שעבד בסוכנות הדיגיטל Webetter), ביקשנו לעשות קמפיין בזק לגיוס משאבים עבור הפרויקט החשוב הזה.

התנאי היחיד, אולי, של מנכ”ל יד אליעזר היה להימנע בכל מחיר מפרסום תמונות של נזקקים ולמסחר את המצוקה של הנזקקים לטובת גיוס משאבים. כולם עושים את זה? אז מה! יד אליעזר הנהיגה מדיניות אחרת ולא ניתן היה לחרוג ממנה. לעתים התנאי הזה הקשה על העבודה, משום שאנשים פותחים את הכיס יותר בקלות כשהם מזדעזעים לנוכח “תמונות קשות” וסיפורים שאי אפשר לעמוד אדישים למולם.

מהכא להתם, לקחנו את מילכה – הלב של יד אליעזר – לאחד הבתים הפחות משופצים באחת השכונות הפחות יוקרתיות בירושלים, שם פגשנו את המציאות הקשה: כ-20 ילדים ממשפחות חלשות בבית “המטפלת” שאוכלים רק מטרנה שמקבלים מיד אליעזר. צילמנו שם את מילכה מבקשת תרומה ייעודית וחד פעמית לפרויקט מטרנה וברקע נשמע הבכי של התינוקות הרעבים.

כשהעברנו את הסרטון לבקרה ולעריכה, המבקרים סירבו לצפות: המחשבה על תינוקות רעבים שייאלצו לחכות חודש שלם ללא מטרנה הייתה קשה מנשוא עבורם. מי שנחשף לסרטון אמר שחייבים לתרום ולפתור את המצוקה הזאת. לא ייתכן שהעמותה תיאלץ להקפיא את הפרויקט לחודש ימים.

אבל בהנהלת יד אליעזר חשבו אחרת. למרות שהסרטון היה עשוי לסייע בהתמודדות עם “תזרים המזומנים”, ההנהלה הבהירה שהיא מסוגלת להיחשף לסבל ולכאב העצום אך אין בכוונתה להעביר את התחושה הזאת לתורמים הפוטנציאליים.

מה נותר לנו לעשות? ניסינו להתגבר על מגבלות הפרסום של הלקוח ויצאנו בקמפיין “אנחנו לא מסתירים כלום“.

הסרטון של 'קרן מאירים' הזכיר לנו סרטון של 'יד אליעזר' שנגנז 1

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

2 תגובות

  1. מה עניין שמיטה להר סיני? אחלה סרטון ואחלה סיפור אבל איך הם מזכירים אחד את השני, לא הבנתי…

  2. היי, איציק, הסרטון מניע לתרומה על ידי פנייה לרגש הכי עמוק שלנו. בכי של תינוק רעב. זה מה שעשינו בסרטון של יד אליעזר שלא פורסם וזה מה שנעשה כאן, בסרטון המושקע של קרן מאירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן