גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן תל אביב, הודיע כי באופן חריג וצורם למדי ובניגוד למנהג ולאורך השנים יחרים השנה את תחרות הקקטוס ולא יגיש עבודות כלל
cactus
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן תל אביב, הודיע כי באופן חריג וצורם למדי ובניגוד למנהג ולאורך השנים יחרים השנה את תחרות הקקטוס ולא יגיש עבודות כלל.

התחרות של ענף הפרסום המדרגת את איכות הקריאייטיב בישראל נחשבת כציון דרך תדמיתי עבור עבודות זוכות של משרדי הפרסום וכמשרד ששנים ארוכות היה זה שהוביל את התחרות והתמודד על מקומו, כולל בשנים שבהן לא יוחסו לו עודף קריאייטיביות, לאמירה שלו יש משמעות קריטית עבור מארגני התחרות, גם מההיבט התדמיתי וגם מההיבט הכספי.

מקאן כמשרד שהגיש את מספר העבודות הגדול ביותר היה זה שגם שימן את גלגליה. מידי שנה הגיש למעלה ממאה עבודות שעל כל אחת הוא שילם כאלף שקלים. בנוסף, הוא מימן לעשרות עובדיו כרטיסי כניסה לתחרות. מבחינה מוראלית אין ספק שהצעד שלו יחלחל הלאה ואולי ישפיע על משרדים נוספים, שירצו ללכת בדרכו.

מקאן והמנכ”ל החדש שלו, עמית משיח, מסבירים שההחרמה הלא צפויה נובעת מטקטיקה של שינוי תפיסתי שעבר על המשרד ורצון להשקיע בלקוחות ולהוביל לצמיחתם, שלא בא לביטוי בתחרות זו.

“תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים ברנז’איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאייטיבית. לאחר שמקאן זכה בלמעלה מ-200 פרסי קקטוס בשנים האחרונות החלטנו כי איננו מעוניינים להשקיע זמן ואנרגיה בתחרות שאינה מקדמת את הצמיחה העסקית של לקוחות המשרד”, הסביר משיח.

אלא שיש הטוענים שההסברים היפים מחפים על חשש אישי להיפגע דרך התחרות לאחר שגם כך ירד המשרד מגדלותו והמוניטין המקצועי שלו התעמעם. בשנים האחרונות הוא לא הצליח לקטוף מקומות ראשונים ובקקטוס האחרון סיים במקום הרביעי בלבד. הפחד מפני דרוג נמוך שיעניק לו עוד נזק תדמיתי גורם לו לצאת בהצהרות כאלו ולהקדים תרופה למכה, מעבר לחסכון המידי שיזכה בו של כ-200 אלף שקלים.

מקאן טוען שמבחינתו היעד המועדף היא תחרות “האפי” הבינלאומית שבעוד חודשיים יסתיים שלב הגשת המועמדויות עבורה. התחרות הפכה עם השנים למותג יוקרתי ולאות הכרה והוקרה למהלכי שיווק מוצלחים ואפקטיביים והוא מתכוון לשים בה השנה את כל כובד משקלו.

באיגוד הפרסום משתדלים לשדר עסקים כרגיל ולהגיב באופן ענייני על החלטת מקאן. אמיר גיא היו”ר הזים במהירות שמועות על ביטול או צמצום התחרות והבהיר נחרצות כי היא תתקיים השנה עם מקאן או בלעדיהם. לדבריו, מספר המשרדים שהביעו נכונות להשתתף בה גדל משמעותית ורבים דווחו כי יגישו השנה יותר עבודות מכרגיל.

מנכ"ל מקאן: "תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים ברנז'איים" 1
קקטוס הזהב 2010. מימין: ירוחם אסטרייכר, אריאל קליקשטיין, דורון מלצר ואיתן דובקין
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן