מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
אושרת מועלם מתייחסת לנושא היעדרות הנשים בקטלוג החדש של איקאה למגזר החרדי. כאישה חרדית העוסקת בשיווק, יש לה דעה נחרצת
OSHRAT MUALEM
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: אושרת מועלם

השבוע הושק המגזין החדש של איקאה שעוצב במיוחד למגזר החרדי. המסר המפייס של החברה, לפיו היא מבקשת להתחבר לכל צרכן ולהעניק לו פתרונות מותאמים לשירות מיטבי, לא שכנע את “הקבוצה הנאורה” בישראל. המגזין החדש זכה לסיקור נרחב ב’ידיעות אחרונות’, בעיקר בשל היעדרותה של הדמות הנשית במגזין.

שאלתי את עצמי איפה אני עומדת בדילמה הזאת. איפה המקום שלי כאשה. כחרדית. וכאחת שעובדת בשיווק ומכירות.

ובכלל מה הם גבולות הפלורליזם הזה שכולם מתגאים בו? האם הוא תקף רק אם אני חושבת כמותך? האם הוא עובד רק כשאני מתנהגת לפי הכללים שאתה קבעת? מכבדת רק את המנהגים שאתה נוהג?

ובניגוד לאינסטינקט הבסיסי שלי הגעתי למסקנה שכן. אולי זה לא נראה טוב בעיניים חילוניות. זה גם לא ממש מסתדר עם הטרנד הפמינסטי- קרייריסטי שעובר גם על חלק מהחברה החרדית.

אבל כאן מדובר במרקט של שיווק ומכירות וסוף סוף חברה שמתרוממת קצת מעל התפיסות שאחרים מנסים להכתיב לשונים מהם, מבינה את צרכי הלקוח והלקוחה החרדיים ועושה את מה שטוב להם. ורק להם.

ובעולם של שיווק ומכירות הכלל הבסיסי הוא: אל תנסה לשנות את הצרכן. תכבד אותו והוא יכבד אותך בחזרה.

את זה איקאה עושה ובצורה סופר מעוצבת. שאפו.

הכותבת היא מנהלת לקוחות ברדיו ‘קול ברמה’ ומנהלת קבוצת ‘חרדים מצייצים שיווק’ בפייסבוק

 

הנה עוד כמה פוסטים על איקאה:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. אם כך זה בסדר גם שנשים ישבו בספסלים האחוריים באוטובוס, אולי עוד מעט יהיו שעות נפרדות לפתיחת חנויות עבור גברים ונשים, מדרכות מצד ימין לגברים ומשמאל לנשים ואם כבר אשה יוצאת לרחוב, שתעטה כיסוי טאליבן.
    כשמתחילים בחושך, זה אף פעם לא נעצר. זה רק מחמיר

  2. כן, זה בסדר שתהיה הפרדה מגדרית.
    זו חכמה ענקית להפעיל מניפולציה ולהשוות הפרדה במדרכות לבין קטלוג תצלומים.
    אבל הוא מוכיח על צמצום בלבד. של מי שחושבת שאם אין לה תמונה היא לא קיימת.

    איקאה פונים לפלח שוק חדש.
    הם רוצים שהקטלוג יכנס לכל בית חרדי אבל לכל בית.
    מה יותר טבעי שהוא יסיר מקרבו תצלומי נשים שהיו מוציאים את הקטלוגים מהרבה מאד בתים פרומערים, שלא נפרדים במדרכות. לא הולכים אם רעלות. אבל נמנעים מתמונות של נשים זרות.

    מי שזה מפריע לו, יכול בכייף ליהנות ממהקטלוג הרשמי של איקאה.

  3. אין מה להגיב לעידית ברסלאור, בדיקה פשוטה מעלה שככל הנראה מדובר באשת שמאל חילונית, וכל זה בלי לפגוע..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן