כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
“יפעת בקרת פרסום” מציגה סקירה של הפרסום החרדי בשנת 2016 ונתי יעקובי, המנכ”ל, מצרף את פרשנותו. מוזמנים לקרוא
nati_yakov
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

“החברות המסחריות נאבקות על הגידול בהכנסה הפנויה של המגזר ששיעורי התעסוקה בו ממשיכים לצמוח”, כתב נתי יעקובי, מנכ”ל יפעת בקרת פרסום, בפתח הסקירה השנתית שלו על אודות הפרסום החרדי. לדבריו, “לצד חברות המזון והמשקאות שמפרסמות בווליום גבוה, השנה בולטות במיוחד חברות הביגוד, רשתות השיווק, ורשתות החשמל. הפרסום הדתי חרדי נפתח בהדרגה לרדיו ובדיגיטל בעיקר בזכות החברות הארציות שמפרסמות בו, אך העיתונות שומרת על כוחה כמדיה המובילה בעוגת הפרסום של המגזר”.

ביגוד: ההכנסה גדלה, וקונים יותר

קטגוריית הביגוד בפריחה, עם גידול בהוצאה לפרסום של כ-39% לעומת שנת 2015. ניתן לומר כי ככל שהציבור החרדי יוצא יותר לשוק העבודה, ההכנסה הפנויה שלו גדלה, וחברות האופנה נלחמות על ארנקו. כמו כן, אירועים ושמחות, לא חסרים במגזר.

במקום הראשון בקטגוריה נמצאת חברת בגיר עם הוצאה לפרסום של כ-644 אלף שקלים באמצעות משרד הפרסום אפיקים. בגיר מפרסמת מגוון סריגים, קולקציות חתנים וחליפות, עם מבצע חנוכה בולט תחת השם HANNUKA SALE.

במקום השני נמצאת אופנת GB עם השקעה של כ-500 אלף שקלים באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, תחת הסלוגן “נמאס לך לבקש מכל העולם שיביא לך בעקיטשעס”.

במקום השלישי נמצאת אופנת דסקל בהשקעה של כ-460 אלף שקלים באמצעות משרד הפרסום VIP. אופנת דסקל מפרסמת דווקא בגדים באיכות אירופאית, וזאת לעונת GB הממתגת עצמה באיכות אמריקאית.

נציין כי בגיר היא היחידה מבין השלושה המפרסמת גם ברדיו וגם בדיגיטל.

רשתות שיווק: הרשתות הארציות מסתערות על המגזר

עלייה של 55% בקטגוריית רשתות שיווק וחנויות השנה!

במקום הראשון נמצאת המותג יש מקבוצת שופרסל עם השקעה של כ-1.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל. הקמפיינים המובילים של יש הם “המוצרים מתלוננים ואתם נהנים” ומחירי יש חסד גורמים לך לקנות לחג בלי חשבון”.

במקום השני נמצאת יינות ביתן עם השקעה של כ-720 אלף שקלים עם הקמפיין “רק מה שטוב בשוק”. יש לציין כי חלק הארי של יינות ביתן בהוצאה לפרסום הוא דווקא למדיית הרדיו, עם דגש על רדיו קול ברמה.

במקום השלישי נמצאים מחסני אושר עד עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ-600 אלף ₪, באמצעות משרד הפרסום בראשית תחת הסלוגן “מרגישים חג”.

מרכזים רפואיים: דופק יציב

במקום הראשון בקטגוריה נמצאת מכבי שירותי בריאות עם השקעה לפרסום של כ-2.5 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל עם הקמפיין מכבי שירותי בריאות – מכבי שלי – כל המשפחה חוסכת כסף כל יום כל השנה. יש לציין כי קמפיין זה בלט גם באינטרנט, עם פירוט הדרכים בהם ניתן לחסוך באמצעות חברות במכבי, ודף נחיתה להשארת פרטים לנרשמים פוטנציאלים.

מכבי בולטת בעוד קמפיין המדבר על הצעת הערך שלה תחת השם: מי שדואג לכם באמת, נותן לכם יותר”.

במקום השני נמצא שירותי בריאות כללית עם השקעה של כ-2.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אפיקים עם הקמפיין כל בני ברקי יודע.

במקום השלישי נמצאת קופת חולים מאוחדת עם השקעה של כ-1.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום גל אורן BSD עם הקמפיין קופ”ח מאוחדת – ביקור בריא, המתמקד במעקב אחר התפתחות הילד. מאוחדת בולטת בהשקעה בפרסום בדיגיטל ביחס לקופות האחרות.

משרדי ממשלה: בסימן תחבורה ציבורית

עלייה של 16% בקטגוריית משרדי ממשלה.

במקום הראשון בקטגוריה נמצא משרד התחבורה עם השקעה של כ-3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לפם עם שלל קמפיינים בנושא רב קו אונליין, רפורמת התעריפים יוצאת לדרך ומחזירים את המדרכה להולכי הרגל.

במקום השני נמצא משרד האוצר עם השקעה של כ-690 אלף שקלים באמצעות משרד הפרסום לפם עם קמפיין חיסכון לכל ילד.

במקום השלישי נמצא משרד הבריאות עם השקעה של כ-670 אלף שקלים באמצעות משרד הפרסום לפם עם הקמפיין משרד הבריאות – תנו חיוך! הסל מתרחב!

קטגוריית מוצרי החשמל: מלחמות המזגנים

עלייה של 81% בקטגוריית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

קטגוריית מוצרי החשמל נמצאת השנה במלחמת מזגנים עקובה מקור, וזאת בדומה למגזר הכללי.

במקום הראשון בקטגוריה נמצאת קבוצת אלקטרה עם השקעה של כ-1.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום תוצאות אפקטיביות והקמפיין מזגן – PLATINUM A – איך מרעננים את הקיץ בשני שקלים?.

במקום השני נמצאת קבוצת ראלקו עם השקעה של כ-760 אלף שקלי באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל עם הקמפיין BLOMBERG – מוצרי חשמל – תרשו לעצמכם איכות….

ואילו במקום השלישי נמצאת תדיראן גרופ עם השקעה של כ-640 אלף שקלים באמצעות משרד הפרסום BRILLIANT&CO עם הקמפיין תדיראן – ALPHA – מענטש – אמינות מקסימלית לאורך זמן.

קטגוריית מוצרי הניקיון: הרבה ילדים, הרבה כביסה

קטגוריית מוצרי הניקיון בכל האמור לאבקות כביסה ומרככים, מכפילה השנה את ההוצאה לפרסום שלה במגזר בעיקר בגלל סנו המפרסמת בווליום גבוה של כ-800 אלף ₪ את סנו מקסימה וסנו אוקסיג’ן באמצעות פרסום אפיקים, הנקל סוד שלא פירסמה בשנת 2015 ומפרסמת השנה את פרסיל ג’ל באמצעות בולטון פוטנציאל בכ-400 אלף ₪, ורקיט בנקיזר המפרסמת בכ-360 אלף ₪ את וניש קליה באמצעות אג’נדה.

קטגוריית הבירה: בירה תשמח לבב אנוש

לאחר שלא היה פרסום בקטגוריה זו בשנת 2015, נרשמת ב-2016 התעוררות והשקעת שיא. קרלסברג מפרסמת השנה את מותגי קרלבסרג וטובורג ב-540 אלף שקלים באמצעות פרסום מימד בכשרות הרב לנדא שליט”א.

מפרסמים בולטים

המגזר ברוך הילדים, החגים והארוחות המשפחתיות הוא קהל יעד מצויין לחברות המזון והמשקאות וניתן לראות כי שלושת המפרסמים הגדולים במגזר הם קבוצת שטראוס הבולטת עם דנונה וקפה טורקי באמצעות משרד הפרסום בולטון, החברה המרכזית הבולטת עם פיוז טי ופריגת באמצעות פרסום מימד, וקבוצת תנובה הבולטת עם גבינות העמק ויופלה באמצעות גל אורן BSD.

משרדי פרסום בולטים

משרדי הפרסום הוותיקים במגזר ממשיכים לבלוט גם השנה, ובראשם בולטון פוטנציאל, שעם לקוחותיו נמנים שטראוס, מכבי שירותי בריאות, מטרנה, יש ואיקאה.

משרדים מגזריים נוספים בולטים הם: בתחום מוצרי החלב, גל אורן BSD המטפל בתנובה, ובנוסף בקופת חולים מאוחדת וחוגלה קימברלי.

בתחום המשקאות הקלים מימד המטפל בקוקה קולה ישראל, ובנוסף ביוניליוור וסנו.

בתחום מרכזים רפואיים, פרסום אפיקים המטפל בשירותי בריאות כללית ובנוסף במפעל הפיס ואסם.

בתחום מוצרי החשמל, תוצאות אפקטיביות המטפל באלקטרה מוצרי צריכה ובנוסף בקרן ההסעות ויפאורה תבורי.

לצד פעולתם המרשימה של משרדי הפרסום המגזריים הוותיקים, ניתן לראות השנה ניצנים להתעצמות הכוחות החדשים במגזר, בדמותם של בראשית אגס שהתאחדו ועובדים עם מחסני אושר עד, FEEDBACK שעובדים עם בנק לאומי, WHITE&BLACK שעובדים עם אופנת רויאל, אותנטי העובדים עם ספרי אור החיים, BRILLIANT&CO העובדים עם תדיראן גרופ ואג’נדה העובדים עם רקיט בנקיזר.

מותגים בולטים במדיות השונות

העיתונות היא המדיה הגדולה ביותר במגזר החרדי. שלושת המותגים הגדולים בפרסום בעיתונות ב-2016 היו שירותי בריאות כללית, יש ומכבי שירותי בריאות.

הרדיו תופס בהדרגה מקום של כבוד בתמהיל הפרסום המגזר, גם כסוג של תחליף טלוויזיה שמתנגן ברקע הבית. שלושת המותגים הבולטים בפרסום ברדיו הם משרד התחבורה, מחסני חשמל וקרן ירושלים המאוחדת.

השנה נרשמת פעילות ערה גם באינטרנט ושלושת המותגים המובילים בפרסום במדיה זו ב-2016 הם בנק הפועלים, קו”ח מאוחדת ומכבי שירותי בריאות.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן