מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
COMPUTER
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בעקבות הפוסט הראשון והאחרון (טוב עשתה שכתבה בינתיים) של שושי, עלומת השם המלא והמפורש, ולאחר שהוצפתי בפניות רבות בנושא (יותר מ-2), הריני לסכם את ההסברים המלומדים שהענקתי בטלפון הן לשושי שפתחה את הדיון הלוהט והן לחברותיה שהשכילו לדון אותי לכף זכות (תודה, זה לא מובן מאליו!) אך לא את אתר פאשקעוויל.

מי קהל היעד של אתר פאשקעוויל?

נתחיל מהבסיס: אתר פאשקעוויל מסקר בעיקר את ענף הפרסום החרדי ומיועד לכל מי שעוסק בתחום – הן במגזר החרדי והן מחוצה לו. מטבע הדברים, פרסומאים ואנשי שיווק חרדים מתעניינים יותר בענף עליו הם יושבים, אך גם אנשי מקצוע שאינם חובשים כיפה עוקבים אחר הנעשה בין כותלי השטיבל המגזרי, בפרט מנהלי שיווק שמשקיעים אצלנו אי אלו תקציבים.

אם נספור כמי שסופר מעות, נמצא מאות אנשי מקצוע פעילים בענף. אתר פאשקעוויל התהדר בעבר בכ-2,000 כניסות יומיות (יוניקים, גולשים ייחודיים), מה שמוביל אותנו למסקנה הלא-מדעית אך הגיונית מאוד: יש לנו גולשים מכל הסוגים. אז ברוכים הנמצאים – חברים וחברות – כולכם רצויים כאן.

זה אתר חרדי! למה יש תמונות נשים?

ובכן, אנחנו לא פותחים את הבוקר בחיפוש אחר תמונה של אישה כדי לרגש את הגולשים. מצד אחד, אנחנו לא נמנעים לחלוטין מפרסום תמונות של נשים, כפי שנהוג בתקשורת החרדית המסורתית, אך מאידך מקפידים שלא לפרסם תמונות לא צנועות.

אנחנו אתר חרדי, לא עיתון חרדי. אין לנו קוראים שמאיימים לשרוף את המשרד או להחרים את העיתון אם לא נרקוד לפי החליל שלהם, אז אנחנו משתדלים לפעול בתוך הגבולות המותרים על פי ההלכה היהודית המקובלת מזה שנות דור, וכשם שאי אפשר לספר בלא שגיאות כך אי אפשר לפאשקעוויל ללא תקלות ולה’ הישועה.

אבל יש אנשים שזה לא מתאים להם…

בהערכה גסה, למעלה מ-90% מהפרסומאים החרדים גולשים בפאשקעוויל בתדירות כזו או אחרת, בעבודה, בבית או בדרכים. לא נתקלנו בפרסומאים שלא נכנסו לפאשקעוויל בגלל החסימה המאתגרת של חברות הסינון. זו כמובן הכללה, אך היא משקפת את המציאות הדינמית של עולם הפרסום החרדי.

אם בהכללות עסקינן – ועסקינן – חרדים שעובדים במשרדי פרסום לא נמנים עם הקבוצה השמרנית ביותר במגזר החרדי, וגם אם כן, האינטרנט במשרד מאפשר להם הצצות חטופות מפעם לפעם. ישנם גולשים עם ‘נתיב’ או מערכות סינון אחרות שלא יכלו לגלוש בפאשקעוויל, אבל מדובר במעט אנשים שהסתדרו בסופו של דבר לאחר שביקשו אישור מיוחד להסרת החסימה.

אתם לא יכולים לעדן קצת? לוותר על תמונות נשים?

אנו משתדלים לשמור על עידון ועל גדרי ההלכה. אין לנו בעיה עקרונית לעדן עוד יותר ולוותר לעתים על תמונות נשים, אך אין זה אומר שנפסיק לכתוב על מהלכי שיווק בפייסבוק, למשל.

אתר בחדרי חרדים לא מפרסם תמונות נשים ובכל זאת חסום לגלישה ממערכות סינון מסוימות. מדוע? משום שהתוכן לא מתאים לגולשים השמרניים. וזה בסדר. למערכות הסינון יש בעיה עם חלק מהתוכן שאנחנו מפרסמים, ולכן לא צריך לתלות את גורם החסימה בתמונות הצנועות המתפרסמות באתר.

אבל פעם לא הייתם מפרסמים תמונות נשים…

אולי. לפני קצת פחות מעשור, כשהיינו מפרסמים פוסט עם תמונה של נשים, הן היו מתקשרות ומבקשות להסיר את התמונה. “זה מה שחסר לי”, היו אומרות, “שיתחילו לומר שהתמונה שלי רצה באינטרנט ויעשו לי בעיות עם הילדים”.

היום גם זה השתנה. חלק מהנשים שמרכיבות את הפסיפס החרדי, מצטלמות בראש חוצות ומנהלות חיי פייסבוק תוססים במיוחד. היום אין להן בעיה עם פרסום תמונתן ולעתים אף מבקשות זאת במפורש.

ובשביל מה אתם צריכים לכתוב על דוגמניות ובלוגריות?

איננו כותבים על דוגמניות ועל בלוגריות משום היותן דוגמניות או בלוגריות. אנחנו מסקרים את עולם הפרסום החרדי, ובתוכו את הפרסום המתחדש והמתפתח.

קיימת נישה מאוד חזקה של בלוגריות חרדיות – יותר או פחות – שמפרסמות מוצרים בפייסבוק ומצליחות להאיץ מכירות או לקדם פרויקטים בצורה מרשימה. מפרסמים מגלים את התופעה ולא מבינים איך לא הכירו אותה עד היום. מדובר במהלכי שיווק מנצחים שכל מי שעוסק בפרסום חייב להכיר אותם.

ואם תוותרו על זה?

במשרדי הפרסום בוחנים בשנים האחרונות את הפרסום המתחדש והאלטרנטיבי, בחלופות הקיימות לשיווק מוצרים, באפשרויות שנותרו אחרי הצפת הפרינט והמלחמות הפנימיות במדיה שמשפיעות על תקציבי הפרסום ובגדול. הנושא הזה של בלוגריות, הפרסום בפייסבוק, הוא נושא מהותי שאי אפשר להתעלם ממנו.

לא זאת אף זאת, המגזר החרדי מורכב מפסיפס ענק עם מנעד רחב של גוונים. אם נוותר “על זה”, הגולשים “השמרנים” יוכלו לגלוש בפאשקעוויל אבל “המודרנים” ישלחו לנו הודעה פרטית בפייסבוק שכבר אין להם מה לחפש אצלנו משום שהפסקנו להתייחס למהלכים “החדשניים” שלהם.

אם לא נסקר את כולם, אין לנו זכות קיום.

יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לכתוב לנו בתגובות ונשתדל להתייחס לכל תגובה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. על הדרישה ועל הפרישה

    ועכשיו בנימה אישית, אני רוצה להתייחס לטענות שעלו אתמול ועולות מפעם לפעם על אודות התוכן הלא מסונן של פאשקעוויל.

    אני מבין את הצורך באינטרנט נקי מכל רבב והכרתי את הדרישה מהשטח. בעבר נמניתי בין העורכים של האתר הכי חרדי באינטרנט, מבית יתד נאמן. זוכרים? אני מגיע מעולמות הצנזורה והכתיבה השמרנית ומכיר את הניואנסים הדקים עד זרא.

    אחת התקופות היותר משמעותיות עבורי בתחום הייתה בזמן הקמת אתר JDN – המתהדר בימים אלו בסלוגן “כולם כותבים על חרדים, אנחנו חרדים” – אז מוניתי לעורך הראשי של האתר והאחראי על בחירת קו מערכתי והתוויית מדיניות תוכן. לאחר מחשבה החלטתי להגיש בפני הגולש החרדי אתר חדשות עם בידול ברור: רק תוכן שיכול להתפרסם ביומונים.

    המהלך הוכיח את עצמו, ושנים לאחר שהמשפט השגור במקלדתו של חיים גרינבוים על אודות ששת קוראיו הנאמנים יצא מהאופנה, התכתבתי בצורה יומיומית עם עשרות אלפי גולשים נאמנים, נאמנים וחרדים מאוד.

    כאמור, את הצורך אני מכיר, את הדרישה למדתי על בשרי ובכל זאת, כאן בפאשקעוויל, אני מבקש לקבל שכר על הפרישה.

    בעלי אתרים יודעים שככל שירבו הגולשים כך יגדל כוחם. אף אני יודע זאת, אך אינני מחפש להרחיב את השפעתי על חשבון לימוד התורה של אברכי משי יקרים ומסולאים מפז, ואם ירצה הת”תניק הנמרץ להתעדכן לפני פורים “איזה משרד פרסום מטפל השנה בברון כובעים” – שיעזוב את פאשקעוויל ויתכבד לפתוח בבין הסדרים בלבד את יתד נאמן יום ג’, שם ימצא את מבוקשו.

    גולשים שדעתם אינה נוחה ממצב “המפלס החרדי” של פאשקעוויל מתבקשים להניח את הסמארטפון ולפתוח מכתב מאליהו (או כל ספר מוסר אחר) ולקרוא ארבעה עמודים לכל הפחות או עשר דקות ברציפות – המאוחר מביניהם, כדי לקבל קצת מוסר לפני שיטקבקו את עצמם לדעת ויטיפו ממוסרם המזויף לאחרים.

    בכל הכבוד הראוי ובתקווה להבנה,
    מוטי

  2. האמת!
    שלא הבנתי ואינני מתכוון לחפור בענין, האם נשוא הכתבה הכותב הנכבד בא לברך או ל…? האם הוא מנהל/עורך אתר, או משהו כזה,
    האם מתכוון לעזוב או מה?
    אבל הכיוון ברור, יישר כחך והמשך בדרך סלולה לעלות.

  3. נוחי, כותב השורות מציג תמונת מצב אקטואלית ומסביר מדוע הוא מפרסם באתר את התכנים שראויים לכאורה לעבור צנזורה. התכנים ימשיכו להתפרסם בגלל אופיו של האתר וקהל היעד שלו. אין כוונה לעזוב בינתיים 🙂
    תודה על הברכות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן