WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
שלום. שמי שושי. השבוע קיבלתי הזמנה להצטרף לצוות כותבי פשקוויל. בכנות? התרגשתי. עד שגילית ש…
cenzura
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

שלום. שמי שושי. השבוע קיבלתי הזמנה להצטרף לצוות כותבי פשקוויל. בכנות? התרגשתי. פרחחית פרסום צעירה מוזמנת לבמת השורות הראשונות. כשניגשתי לאתר, גיליתי כי הוא חסום לי! לא בדיוק הבנתי על מה ולמה חוסמים אתר חרדי. ביקשתי מחברים שישלחו לי טעימה, וכשראיתי מה הולך – מיד הבנתי… אוי ווי מיי טייער גאש.

באותו רגע החלטתי, במקום לברוח בעיניים עצומות, לצאת למלחמה. המלחמה למען שחרור פאשקעוויל.

כי עולם הפרסום החרדי זה העולם שלי. פשקוויל אמור להיות הבית שלי. למה שהדלת שלו תהיה נעולה בפני? למה עלי לעמוד מבחוץ ולהסתפק בפירורים שנזרקים לי למייל?

קבלו את מלחמת העמדות שהתנהלה ביני לבין מוטי.

היי, החסימה שלי – ***** – לא מאפשרת בשום אופן להיכנס לפשקוויל ): . אין לי שום קשר ל******, אני פשוט נהנית שם, זאת הגנה מדהימה מבחינת היכולות שלה. ****** מונה היום כמה אלפי משתמשים. כל אלו, כולל אנשים בעלי תחום עניין בפשקוויל – חסומים.

אני רוצה להציע לך פתיחת האתר ב****** – לבוא לקראת הקהל החרדי ה(קצת יותר) אותנטי. אולי תתפלא לשמוע, יש כאלו מהם שהם גם כרישים אוהדים ומבינים פרסום. למה לפספס אותם? כמובן זה יהיה כרוך בעידון תכנים ותמונות. בינתיים אני במגעים עם בעלי ****** שיציבו תנאי סף לשחרור פשקוויל.

מחכה לדעתך,
אם לא למען כל קהילת ****** – למעני….!

מוטי: אני מקפיד לא לשים תמונות של נשים לא צנועות באתר.

הערכתי אליך! בכל זאת.. האם אתה מבין על מה אני מדברת או שבכלל התדר בינינו אינו מסונכרן?

מוטי: אשמח לדוגמאות

בבקשה:

החזית העממית לשחרור פאשקעוויל • הפוסט הראשון והאחרון שלי (בינתיים) 1

​מוטי: יש בעיה בתמונות נשים חרדיות, כאילו?

כדי לוודא עם עצמי שאני לא פנאטית יחידה כאן בארץ, שלחתי לכמה אנשי פרסום (חלקם אתה מכיר מצוין). תרשה לי לצטט תגובות שלהם, לא נגעתי.

1.

לא נורמאלי, החרדים של היום! חתיכת התלבטות אם נכון לכתוב שם או לא… אנשים ששקועים בבוץ הזה, ומבחינתם כל הסובבים הם כמוהם, קשה להם להבין שהם בבוץ, הכל נראה להם סופר טהור וחרדי. וכל מי שקצת יותר מקפיד מהם, הוא דוס פנאטי. מוטי אדם טוב.

2.

אמאלה מזעזע!!! אין לי מילה אחרת

3.

‫אוי ויי‬. ‫‫סף הרגישות שלהם שהיה מחוספס מעיקרו, הולך ומתחספס לגמרי‬. זה עצוב מאד מאד‬. ‫גם אם לא הייתי חרדי אני חושב שהייתי נגעל מהחרדיות. ‫מוטי רובינשטיין מגיע מבית חוצניקי‬ ‫שזה אומר שהפתיחות שלו פחות מגיעה מנסיון לבעוט במוסכמות החרדיות‬. ‫ולכן יתכן שאם תסבירי לו שעולם הפרסום החרדי של 2017 מאגד בתוכו הרבה גברים ונשים יראים ושלמים עם פלאפונים כשרים… והסיקורים הצבעוניים של אנשי העולם התחתון גורמים להם להתרחק מהבלוג שלו, וכראיה תספרי לו על מאות המנוטפרים שחסום להם הבלוג הזה, יכול להיות שזה ישפיע עליו איכשהו.

שלחתי להם תמונה + כתבה. הם נמצאים בחברות סינון בעלי רובוט אוטומטי כך שהם רואים רק את התכנים הכשרים (ולא היו חשופים להכל). נטפרי לא מסכימה להפעיל סינון אוטומטי כרגע. אני מוצאת שואלת את עצמי (באמת, לא כהתרסה נגדך), מה הסיבה שעיתון בקהילה, שהוא עיתון סבבה, כן? לא מכניס תמונות נשים אפילו כמו הרבנית קנייבסקי.

מוטי: בוקר טוב, שושי. קראתי את דברייך ואני חייב לציין שמשמחת אותי העובדה שחברותייך דנות אותי לכף זכות – ובצדק.

באופן אישי, אני חושב שעיתונים לא מפרסמים תמונות של הרבנית קנייבסקי ע”ה כי הרבנים לא רוצים להתחיל לבחור איזו אישה יכולה להיכנס ואיזו לא. לא חושב שיש פסול בתמונות של רבניות, למשל, וזה נובע מקו מערכתי לשלול כל תמונה של אישה באופן גורף. יש ציבור קיצוני, שמרני ביותר, שלא קורא עיתונים אבל מחפש בכל מקום איפה אפשר להפגין, איפה אפשר לצאת נגד אנשים אחרים. איפה אפשר לחולל מלחמות.

בעבר, לא היה פסול בציורים של נשים בסיפורים לילדים והיום אפילו את זה אנחנו לא רואים. למשל, הפרסומות של חברת החשמל המציגות את תקע ושקע – דמויות מצוירת של גבר ואישה – לא מתפרסמות במגזר החרדי. הדבר הכי הזוי הוא שבעקבות הדרישה של העיתונים, הפרסומת מוצגת עם 2 אבות במשפחה. זה נראה לך הגיוני?

באתר שלי, כאמור, אני מקפיד לא לשים תמונות של נשים לא צנועות. סף הרגישות שלי אולי לא כמו של החלק השמרני ביותר במגזר החרדי – אבל עומד בכללי ההלכה.

בקשר לסינון, אני רואה באנליטיקס שיש גולשים רבים שנכנסים לאתר שלי משרתים מסוננים כמו אתרוג ואחרים. אני מבין שיש מי שלא ירצה להיכנס לאתר שלי, כמו שיש אנשים שלא ירצו להכניס את עיתון בקהילה הביתה. זכותו של כל אחד לבחור איזה תוכן לצרוך.

***

זהו. אני חותכת כאן. אני מאמינה שמוטי בסדר עם פשקוויל. אוהב ומקבל אותו איך שהוא, עם המעלות והחסרונות,הצדדים היפים והיפים יותר.

עוד לא סיימתי במערכה. אמשיך לדון בדבר כי בנפשי הדבר. אולי יום אחד נגיע לעמק השווה, ושערי פשקוויל יפתחו חופשי לכל דורש.

עד אז, אאלץ לקושש במות במקומות אחרים (כמו במת פרחחי הפרסום הפנאטיים – ברוש).

תודה שהייתם איתי בפוסט הראשון והאחרון שלי, בינתיים.

שושי.

תגובות פוטנציאליות:

  1. מוטי, בכל הפוסט המקושקש הזה מצאתי 3 מילים שפויות: מוטי אדם טוב
  2. מעניין אותי מי הם החברים של אותה בחורה…
  3. מוטי ענית לה טוווב. תמשיך כך! אל תבהל מסיקריקיות פנאטיות שמנסות להצית פחי זבל על לא דבר.
  4. ברוש – זה המקום שלך! תצליחי ותעופי משם גבוה…

רוצים לכתוב בפאשקעוויל? צרו קשר

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. מוטי, אתה כותב שהלכתית אין בעיה עם נשים צנועות.
    זה לא נכון, הלכתית יש בהחלט בעיה ולא משנה מי זאת ואיך היא נראית…
    אין היתר הלכתית על פרסום תמונות של נשים. והכותבת צודקת בכמעט כל מילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן