מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
לאחרונה נתקלתי בפעילות “הפורמה”, מיזם חברתי קהילתי ללא מטרות רווח למען מעצבים גרפיים חרדים. נעמי גלבך מספרת על המיזם
forma (8)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

"הפורמה": הכירו את המיזם החברתי למען המעצבים החרדים • ריאיון 1

לאחרונה נתקלתי בפעילות “הפורמה”, מיזם חברתי קהילתי ללא מטרות רווח למען מעצבים גרפיים חרדים. הפעילות יוזמת מפגשי השראה וסמינרים ממוקדם באווירה חרדית, הבנויים על הרצאות אורח מאנשי מקצוע מובילים בארץ. המפגשים יוצרים שיח, שיתופי פעולה, ודיון בנושאי עיצוב, יצירתיות ועסקים.

או כמו שנכתב באתר על אודות המיזם:

“הפורמה” היא זירת דיון, מפגש והשראה לאנשי מקצוע מנוסים, דתיים וחרדים, הפועלים בתחומי העיצוב והיצירה. אירועי “הפורמה” כוללים הרצאת בליץ ממוקדת בתחומי העיצוב והקריאייטיב מפי אנשי מקצוע מובילים בענף, שו”ת פתוח, ומפגש ישיר בין היוצרים להעשרת תכנים וקשירת שיתופי פעולה.

נעמי גלבך, יוזמת ומארגנת המפגשים, סיפרה לפאשקעוויל על המיזם.

איך זה התחיל? ולמה?

“בשנים האחרונות אני עוסקת בעיצוב לדיגיטל, ונחשפתי לאינסוף מפגשים שמתקיימים בארץ בתחום העיצוב, הדיגיטל וההייטק”, מספרת גלבך לפאשקעוויל. “חשבתי שוב ושוב, כמה חסרים אירועים כאלה שמותאמים למגזר החרדי. קהילת המעצבים/ות החרדים היא גדולה ומקצועית, עובדת ומתפתחת ומפגשים והרצאות בתחום – אין. היה ברור שיש צורך לאירועים שמותאמים בקונספט ובתוכן לציבור החרדי המקצועי”.

אז את עומדת מאחורי היוזמה הזו?

“בפגישת עבודה עם נתן גרינפלד (המעצב הגרפי האגדי) וראובן קרסיק (מתכנת צעיר ותותח), זרקתי את הנושא לחלל, ואמרתי – צריך כבר לעשות משהו. הם התלהבו מהרעיון וישר יצאנו לדרך.

“ראובן, שהוא סיפור מרתק בפני עצמו, פעיל חברתי ב-Made in JLM ובעל ניסיון ביזמות חברתית, סידר לנו פגישה עם החבר’ה שם. הם הציעו לנו מקום בבית קנדה וכמה טיפים. אני זוכרת שבסוף הפגישה ראובן פתח לוח שנה, הצביע על תאריך מסוים ואמר: עד התאריך הזה צריך להרים מפגש!

“התחלנו לפנות למרצים, הצגנו להם את היוזמה, הסברנו שמדובר במיזם חברתי ללא מטרות רווח וביקשנו שיתרמו הרצאה לטובת הקהילה. ההיענות הייתה מדהימה, המרצים שמחו לשתף פעולה והמיזם יצא לדרך.

“אחרי שישבנו שעות ארוכות, בחרנו נושאים ומרצים בפינצטה, עיצבנו ובנינו את האתר ואת מערכת ההרשמה המיוחדת שלנו והשקענו בהם את הנשמה, התחלנו לפרסם. הצפי היה ל30-40 מעצבים, ופתאום נרשמו מעל 150 איש. לא ציפינו לתגובה חמה ומתלהבת כזאת. סייעתא דשמיא מיוחדת”.

למי זה מיועד?

“הפורמה מיועדת למעצבים ויוצרים, אנשי קריאייטיב ודיגיטל, וכל התחומים הנושקים. המפגשים מיועדים לכאלה שכבר יש להם ניסיון בתחום, עוסקים בו ביומיום ורוצים לבוא לפתוח את הראש ולהתרענן. לשמוע על החידושים האחרונים ולפגוש קולגות וחברים וותיקים למקצוע”.

כמה זמן זה עובד?

“כבר יותר משנה וחצי, מפגשים מתקיימים מדי כמה חודשים. במקביל, קיימנו גם כמה סמינרים מקצועיים למעצבים עצמאיים בשיתוף ה-nuSchool, עם רן סגל וליאור פרנקל התותחים.

“הקהל הוא סופר מקצועי, מנהלי סטודיו ומשרדי פרסום קטנים וגדולים, שכירים ועצמאיים, ומעבר לערך העצום שההרצאות נותנות, גם המפגש החברתי בין הקולגות נותן חוויה מיוחדת”.

איזה מרצים כבר היו שם?

“הטופ של הטופ הישראלי. משרדי המיתוג הגדולים בארץ, ברוך נאה, סער פרידמן ועדלי סטוק. בתחום הדיגיטל התארחו טל פלורנטין, ובמפגש הקרוב יבוא גם ליאור יאיר, שניהם מחלוצי תחום הUX בארץ ומנהלי מסלולי הסמכה למאפייני חווית משתמש. גם נועם מנלה התארח והפך הרצאה לדיון סוער על שקיפות בפרסום. טיפוגרפים גדולים כמו עודד עזר, ינק יונטף ואברהם קורנפלד. לא נמנה את כולם, אבל יש עוד פרטים באתר”.

איך מצטרפים?

בשבוע הבא, י’ בשבט (6.2.17), יתקיים מפגש נוסף בע”ה. יתארחו: ליאור יאיר שידבר על איך נכון להציג אפיון ועיצוב ללקוחות, ואורי גנות, מבכירי תעשיית הפרסום בארץ, בהרצאה מאלפת: “סודות החשיבה היצירתית”.

אנשי מקצוע בעלי נסיון שרוצים לבוא ולפתוח קצת את הראש מוזמנים לעלות לירושלים. ההרשמה מתבצעת דרך אתר “פורמה“, ושם תוכלו לקבל גם עוד פרטים על האירוע ומפת הגעה.

אז מי מרוויח מהמיזם הזה?

“המשתתפים כמובן”, אומרת גלבך, “הם יוצאים לערב מקצועי ולא שגרתי, ונהנים גם ממפגש קהילתי מרענן. גם המרצים מרוויחים. כל פעם מחדש נהנים לפגוש את המגזר החרדי מקרוב וכותבים לנו על כך בהתרגשות, ובהמשך שיתופי הפעולה שהיו לנו בדרכים מעניינות עם המרצים. ואחרונים, גם אנחנו המארגנים מרוויחים: למרות כל האתגר והזמן שזה דורש מאיתנו – תחושת העשייה, הסיפוק, והתגובות המדהימות מהקהילה, מניעים אותנו להמשיך”.

להצטרפות למפגש הבא לחצו כאן

"הפורמה": הכירו את המיזם החברתי למען המעצבים החרדים • ריאיון 2

"הפורמה": הכירו את המיזם החברתי למען המעצבים החרדים • ריאיון 3

"הפורמה": הכירו את המיזם החברתי למען המעצבים החרדים • ריאיון 4

"הפורמה": הכירו את המיזם החברתי למען המעצבים החרדים • ריאיון 5

"הפורמה": הכירו את המיזם החברתי למען המעצבים החרדים • ריאיון 6

"הפורמה": הכירו את המיזם החברתי למען המעצבים החרדים • ריאיון 7

"הפורמה": הכירו את המיזם החברתי למען המעצבים החרדים • ריאיון 8

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. בשבילי, המפגשים הללו הם תענוג צרוף, תמיד מעניינים ומסקרנים. ואין מצב שאני לא נשאר עם כמה טיפים הלכה למעשה. ואכן עברתי שדרוג משמעותי מאז תחילת המפגשים.
    מה שהכי מעניין פה בסיפור הזה, זה ההשקעה המרובה של המארגנים, ובעיקר העומדת ודוחפת בראש – נעמי גלבך, בשביל לתרום לקהילת המעצבים החרדיים, בצורה כל כך נדיבה ומעוררת השתאות!

  2. כל פעם מחכה מחדש למפגש הבא,
    אוירה מדהימה ומרצים ברמת על…

  3. מדובר סיפור הצלחה. מפגשים מקצועיים בחשיבה מדוקדקת על כל פרט, מבחירת המרצים, המקום, ועד הכיבוד המושקע (אפילו המעצבים/ות עוברים סינון קפדני…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן