מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מה סוד ההצלחה של המכירה השורדת ארבע שנים ברציפות
מכירה סינית
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אחרי ארבע שנים המכירה הסינית של אסם היא כבר מותג בפני עצמו היכול להילמד היטב בבתי הספר לפרסום. המהלך הראשון מסוגו ייזקף לחברה לתמיד בזכות היותה זו שהעתיקה את הפרקטיקה המקובלת בקרב ארגוני החסד ונכסה אותה אל העולם המסחרי. בנוסף, השכילה אסם, שהיא חברת המזון מהמובילות את השוק הישראלי, לייצר מוצר ייעודי שמדבר פרופר בשפה חרדית ומוכר רק בציבור הספציפי, שהפך למושג בפני עצמו ומצליח לשמר את עצמו ולהשתרש בציבור שנה רביעית ברציפות.

לשאלות המדור מה סוד ההישרדות וההצלחה של המכירה הסינית, מבהירים במשרד הפרסום ‘אפיקים’ כי משנה לשנה נעשית חשיבה מחדש ועוברים בצורה דקדקנית על רשימת הפרסים כדי להתאימם לדרישות הציבור ולצרכיו. בהתאם להיענות הקהל לפרסים קודמים משודרגת הרשימה ומתעדכנת. פרסים שהיו פחות מבוקשים נפלטים החוצה לטובת פרסים שההצבעה עבורם הייתה גבוהה והתוצאה האיכותית הסופית המוצרים מדברת בעד עצמה.

למשל?

תופעה שבולטת מידי שנה היא הביקוש הגבוה וההשתתפות בסכומי כסף מזומן ששוויים לכאורה נמוך משל פרסים אחרים. השנה, לדוגמה, החלפנו את פרס הזהב. במקום הרכב שליווה אותנו 3 שנים נכנס פרס הזהב של 50 אלף שקלים במזומן. השינוי נעשה במטרה לבדל את המכירה הסינית של אסם משאר המכירות הסיניות שכולם מציעים את הרכב כפרס ראשון. יש פרסים הממשיכים ללוות את המכירה מספר שנים כמו עוזרת בית למשך שנה שלמה – חלומה של כל אישה ואופניים חשמליים בגלל ההשתתפות הפעילה בהם. השנה יש תוספת מעניינת נוספת של חלוקת פרסים לפי נושאים. פרסים לבית, כמו מקפיא, מכונת כביסה, מערכת ספות ועוד. מתנות תחת קטגוריה לילדים כמו פליימוביל ומשחקי קופסה אלקטרוניים ומתנות לגבר ולאשה.

הסלוגן הישן של “אסם מגשימה חלומות” נשאר וגם צבעי האדום צהוב, המשלבים את גווני אסם, עם הצבע האדום של סין לא השתנו. מעבר לשינוי קל בנראות (את הילד מהפרסומות בשנה שעבה החליפו בפגודה סינית והפרסים מסביב עברו לאמצע) לא מצאו לנכון לשנות את הפרינטים. אחרי הכל, מוצר מנצח לא מחליפים אלא רק מתחזקים ומשפרים כדי לשמור עליו חי ותוסס.

חשוב לציין כי מדובר במבצע לוגיסטי מורכב ביותר הכולל המון נראות בחנויות וברשתות, כולל התעסקות מרובה עם בחירת הפרסים וכלל ההכנות, שבמשרד נערכים לקראתם מספר חודשים מראש. מדובר במבצע יקר מאד הכרוך בפרסים יקרי ערך ופרסום מסיבי, שהחברה השקיעה בו סדר גודל של מאות אלפי שקלים.

כמו בפעם הקודמת, קיבלה החברה החלטה לוותר על מסיבת עיתונאים הפותחת ולהשיק את המכירה הסינית בתרומה לקהילה. בשנה שעברה מנכ”ל אסם פתח את המכירה הסינית בתרומה ל”יד אליעזר” והשנה הספתח היה בתרומה לארגון “זה לזה” כשבאסם נוטלים על עצמם את עלויות ארגון מסיבת חנוכה הגדולה. בסופו של דבר ההשקעה מוכיחה עצמה והקהל, המצפה למכירה משנה לשנה, מצביע ברגליים ונענה בהתלהבות גדולה. עשרות אלפים משתתפים במכירה באופן פעיל ולא רק טלפוני ומעניקים דרבון ומוטיבציה לחברה להמשיך במסורת מכאן ועד בכלל.

בהשקעה של מאות אלפי שקלים: המכירה הסינית של אסם חוזרת 1

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן