מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
הקמפיין האחרון של ‘הצורפים’ מצליח לקלקל תדמית שנבנתה בעמל רב ובהשקעה של מאות אלפי שקלים ואולי מיליונים לאורך העשור האחרון. מי הגה את הקריאייטיב? מי בחר את הויז’ואלים? מי אחראי על הדיסוננס במודעות? מי טרח להגדיר את קהל היעד ומי בדק את ה-OTS של שלט החוצות הענק בכניסה לירושלים?
HATZORFIM
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אני לא מצליח להבין מה עובר על ‘הצורפים’ בתקופה האחרונה. הקמפיין האחרון שלהם לקראת חנוכה, הצליח לבלבל אותי לגמרי. אני משוכנע כמעט בוודאות שמשרד הפרסום החרדי שלהם – ‘בולטון פוטנציאל’ – אינו אחראי לקריאייטיב של הקמפיין הזה שמדבר בשפה לא ברורה בעליל.

מחד ניתן להבחין בניסיון לשמור על ערכי המותג והדבר בא לידי ביטוי בטקסטים. אבל המודעה עצמה כל-כך רחוקה מערכי המותג עד שקשה שלא להבחין בדיסוננס המובנה בה.

איש אינו מטיל ספק בעובדה שהתדמית שנוצרה במשך שנים בהשקעה של מאות אלפים, משקפת יוקרה ואיכות. למיטב זיכרוני, זו הייתה שפת הפרסום של המותג לפחות בעשור האחרון.

הצורפים הקפידה לאורך השנים על קמפיינים תדמיתיים. גם כאשר יצאה במבצעי מכירות, שפת הפרסום הייתה ונותרה תדמיתית. אפשר להבין זאת. מדובר במוצר יקר שההיגיון אינו הצד החזק בתהליכי רכישתו. הפנייה לעולם הרגש מתחייבת.

הקמפיין הנוכחי מנסה ללא הצלחה לדבר גם תדמית וגם מכירה. הוא מציג ויזואלים וטקסט שמנסה לדבר “רגש” אבל מציג מוצרים עם מחיר שסותרים את המסר הרגשי ומעוררים אצל הצופה את ההיגיון, שבעידן של צרכנות “חדשה” וביקורתית, פועל בעוצמה גדולה יותר מבעבר.

HATZORFIM

כאילו על מנת להמחיש את האבסורד בא שלט החוצות הענק התולה בכניסה לירושלים ומציג ויזואל רחוק מאוד מעולם המושגים של מרבית הבאים בשעריה של עיר המקדש והמנורה ושורה של חנוכיות ש”מדברות” הרבה פחות מתמונה אחת מרגשת של משפחה (לא חרדית!) מסבה לאור נרות החנוכה.

ועוד לא אמרתי מילה על נראות חנוכיות הכסף על רקע הכחול רויאל שנראה מדהים על המסך ואולי גם על נייר כרומו, אך נראה דהוי למדי על נייר עיתון או באורה החזק של השמש הירושלמית.

לסיכום. לא ברור לי מה עובר על ‘הצורפים’. אולי הם מנסים למכור “רגעים שאין להם מחיר”, אבל לחובבנות יש מחיר. לכו תשאלו ב’ברעם’ כמה עולה שלט כזה לשבוע ימים…

HATZORFIM1

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

2 תגובות

  1. חיקוי בעייתי של הקונספט של מאסטרקארד העולמית כבר זמן רב – Priceless.
    תעשו חיפוש קצר בגוגל ותגלו את מאות העבודות שנעשו בקמפיין – פרינט וTV.

  2. אני חושב שגם התמונה של חנוכייה פשוטה ממאה שערים לא מייצגת את הצורפים. תמונה כזאת של חנוכה מייצגת את חנוכה, אבל במאה שערים, עם שמונה כוסיות פשוטות, אין כאן ויזואל של פאר והדר כפי שהצורפים אמורים לתת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן