גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מיזם חדש לאיתור, איסוף וחקר מידע תקשורתי מתוך המדיה החרדית הוקם לאחרונה על ידי חני וייזר ומשקיע חרדי מארה”ב. במסגרת המידע, החברה מנפיקה דו”חות יומיים על הפעילות השיווקית ומנהלת מחקר אודות ההתייחסויות התקשורתיות בשערי העיתונות החרדית • ראיון עם חני וייזר, העומדת מאחורי המיזם החדש
1c-xFAAW
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מיזם חדש לאיתור, איסוף וחקר מידע תקשורתי מתוך המדיה החרדית הוקם לאחרונה על ידי חני וייזר ומשקיע חרדי מארה”ב. המיזם, שהחל את פעילותו הרשמית בתחילת חודש יולי, מנפיק דו”חות יומיים על הפעילות השיווקית ומנהל מחקר אודות ההתייחסויות התקשורתיות בשערי העיתונות החרדית.

חני וייזר, האם את עובדת לבד + המשקיע מארה”ב?

לא. יש לנו צוות של כמה חבר’ה. אני והמשקיע הראשי מארה”ב הבעלים של המיזם.

מאיר גל חשב להקים חברה כזאת. האם הוא קשור למיזם?

את הגישושים הראשונים של אייטם בתעשייה התחלנו לפני כשנתיים, אז גם חלקנו את הרעיון עם מאיר גל. מאז, הספקנו לעדכן אסטרטגיה ולצאת לדרך. מאיר גל איש יקר וקרוב לליבנו אך אין לו קשר לפעילות אייטם מידע תקשורתי. את הפעילות היומיומית שלנו חולקים כמה חבר’ה שעובדים על בסיס המידע, כמה שמייעצים בסגנון חופשי ומשקיע ראשי מקסים עם הבנה עסקית מדהימה ולב רחב במיוחד מארצות הברית. אנחנו עובדים בגישה פתוחה מאד ונשמח לכל הצעת שדרוג או רעיון חדש.

מה הקשר בין “התייחסויות תקשורתיות” לבין “פעילות שיווקית”?

המחקר שלנו מתמקד במגוון ההיבטים של המדיה, שמתפקדת כפלטפורמה להעברת מידע מחד – עיתונות, אם תרצו – ולשכנוע וקידום מכירות – פעילות שיווקית – מאידך.

לאיזו רזולוציה תרדו בעניין “התייחסויות תקשורתיות”?

המחקר הבסיסי שלנו בנוגע להתייחסויות התקשורתיות מתמקד בשערי העיתונות החרדית. אנחנו מנתחים התייחסויות לפי קטגוריות קבועות ומשתנות ונמצאים כל הזמן עם יד על הדופק.

דרך אייטם ניתן יהיה להתעדכן בשיעורי ההתייחסות לחדשות כלכלה, פוליטיקה וביטחון ברמת המאקרו ולנושאים בוערים העומדים על הפרק בציבור החרדי ובכלל ברמת המיקרו. בדו״ח הראשון שלנו ניתן לראות, למשל, איזה אחוז מן הכותרות בשערי העיתונות החרדית השבוע הוקדשו לפרשת הנערים החטופים הי״ד, לצד אחוזי ההתייחסות לחדשות פנים-חרדיות, ביטחוניות ועוד.

מלבד הסקירה והמחקר החשובים בפני עצמם, אנחנו מקווים שיש בפעילותינו גם בכדי לפתוח פתח הצצה קטן וחסר פניות להלך הרוח והנושאים המעסיקים באמת את המגזר החרדי.

האם תציינו התעלמות מתחקירים כנגד לקוחות העיתון? תדווחו על אינטרסים ועל פוליטיקה פנימית בכל עיתון?

חד משמעית – לא. אייטם מידע תקשורתי עוסק במחקר ומידע. המטרה שלנו היא לצפות ולדווח אובייקטיבית. את הביקורת והתחקירים למיניהם אנחנו שמחים להשאיר לעיתונאים.

מי קהל היעד שלכם?

כולם, למעשה. החל מהחרדי הטיפוסי מבני ברק שמתעניין לדעת כמה תוכן יש בעיתון שהוא קונה וכמה פרסום יש בו, דרך החילוני בתל אביב שמסתקרן לדעת כמה חרדים עוסקים בחדשות חוץ; ועד מנהלי שיווק, פרסומאים, יועצי תקשורת ויח״צנים שמעוניינים במידע ספציפי ומפולח אודות לקוחותיהם.

הגולשים מוזמנים להיחשף למידע עדכני בטוויטר שלנו שפתוח לציבור הרחב ( itemedia@ ). אנו מקווים שהדיווח האובייקטיבי שלנו, כחרדים וכאנשי מקצוע, ישפר ולו במעט את קצרי התקשורת של הציבור בפרשנות שמייחסת לו בחוסר הבנה החברה הכללית בישראל.

אתם סוקרים את כל העיתונות החרדית?

התחלנו בהתמקדות בעיתונות המודפסת ואנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם רובם המוחלט של המנכ”לים ומנהלי השיווק בעיתונות החרדית. נכון לתחילת פעילותינו בתחילת חודש יולי הנוכחי אנו סוקרים 10 עיתונים המופצים למנויים, לחנויות או מחולקים חינם בתפוצה ארצית.

מדוע רק עיתונות מודפסת?

העיתונות המודפסת מהווה את בסיס המדיה החרדית, אך אנו בהחלט מתכוונים להמשיך ולהרחיב את תחומי הכיסוי שלנו וכבר מנהלים משא ומתן לשיתוף פעולה עם תחנות הרדיו ואתרי האינטרנט.

אתם מתהדרים בהיותכם “חרדים, אקדמאיים ובעלי היכרות רבת שנים וניסיון ממשי בעולם התקשורת החרדית”. האם זה הכרחי? צריך להיות חרדי כדי לספור אינצ’ים של פרסום בעיתונים?

לא צריך להיות חרדי כדי לספור אינצ’ים, אבל צריך להיות חרדי בשביל לזהות מגמות ולדעת מאיזו סיבה האינצ’ים האלו מתפרסמים דווקא מתי שהם מתפרסמים, איפה שהם מתפרסמים. אין שום סיבה שהמחקרים בנוגע לציבור החרדי יתבצעו על ידי אנשים מחוץ למגזר. אנחנו חרדים, עובדים בתעשייה, פועלים בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ומתכוונים לאמץ את הסטנדרטים הגבוהים ביותר למחקר תקשורתי. בתוך עמנו אנו יושבים, אנחנו מאמינים כי אף אחד לא מבין את הציבור החרדי טוב יותר מאשר החרדים עצמם.

מה החזון שלכם?

אנחנו רואים באייטם שליחות ומקווים להיות גורם מקצועי מחד אך גם מבין ומעורה בתחום הנחקר מאידך. אנחנו מביאים בשורה חדשה בה הניתוח, הסקירה והדיווח נעשים מתוך היכרות מעמיקה והבנה אופטימלית של אמצעי המדיה הנחקרים והציבור הצורך אותם. מנקודת מבטנו הציבור החרדי כיום סובל מחוסר הבנה של הציבור הכללי והמדיה החילונית, אנחנו מקווים מאד לשנות גם את זה לטובה כמה שניתן. החזון שלנו הוא הנגשת מידע נכון ואובייקטיבי אודות התקשורת החרדית ומתוכה לציבור החרדי והכללי בישראל ולאנשי המקצוע בתחום.

מדוע לא ספרתם את מרכז העניינים?

מרכז העניינים נחשב מקומון והתחלנו עם עיתונות ארצית בלבד. בעזרת ה’ בשלב ב’ נספור גם אותו וגם את כל החבילה של קו עיתונות ברחבי הארץ. תחת “קו עיתונות” נספר העיתון הארצי שלהם “כל ישראל” והוא מופיע בדו”ח יום שישי ובדו”ח השבועי. הפעם הוא אפילו תופס את המקום השני באחוזי הפרסום.

איזה שירותים את מספקת בתשלום ולמי?

אנחנו מספקים שירותי איתור, איסוף וניתוח מידע תקשורתי מהמדיה החרדית. לקוחות? התחלנו רק לפני 6 ימים…

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן