מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
כמה ימים לפני סיום הקורס בשלוחה החרדית של ‘הבצפר’ התקשר אלי בחור נחמד. מתחיל מחזור חדש של הבצפר והוא רוצה לברר האם כדאי לו להירשם ומה ייתן לו הקורס. זו הייתה הזדמנות לשחזר לעצמי את שבעת החודשים האחרונים. אז מה בעצם היה לנו? • טורו של יהודה שוורץ
יהודה שוורץ
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כמה ימים לפני סיום הקורס בשלוחה החרדית של ‘הבצפר’ התקשר אלי בחור נחמד. מתחיל מחזור חדש של הבצפר והוא רוצה לברר האם כדאי לו להירשם ומה ייתן לו הקורס.

זו הייתה הזדמנות לשחזר לעצמי את שבעת החודשים האחרונים, שבעה חודשים של שיעורים מרתקים שהפכו לי את הראש.

אז מה בעצם היה לנו?

חסל סדר הפרחת רעיונות תזזיתית, לא עוד ערימת מסרים מבולבלים ושליחת הודעות לעיתונות בהבזקים של רגע ולפי מצב הרוח. מעכשיו – חשיבה אסטרטגית. טוב, נו, “לפי עיקרון פעילות”. המילה אסטרטגיה איבדה לאחרונה הרבה מערכה אחרי שכל שוליית תקציבאי חזר עליה שוב ושוב. משיעור לשיעור סגנון החשיבה שלי הלך והתמקצע, בכל מפגש קיבלתי כלים עוצמתיים לפעילות בפרסום, מיתוג, שיווק ויח”צ. בלי ששמתי לב הפכה השפה שלי למקצועית הרבה יותר.

הייתה זו חוויה גדולה לפגוש מקרוב את האנשים שמזיזים עניינים מאחורי הקלעים. הם מלמדים אותך מה לעשות ומה לא לעשות, מחכימים אותך מהניסיון העשיר שלהם, ולא פחות חשוב, מהטעויות שלהם.

המרצים ריתקו אותנו, אבל היו גם מאוד תובעניים. יגאל בראון ‘ירד עלינו’ בחריפות כשמשהו חרק בפרזנטציה. אבי קורנס הכה על קדקודינו כשציווה עלינו לא לגלוש על עקומת הביקוש אלא לדחוף אותה – והרבה. אילן לזרוביץ’ לא וויתר לנו כשהמודעה או תשדיר הרדיו לא השביעו את רעבונו הקריאטיבי הבלתי נגמר, ואיתן שינן שוב ושוב את התובנות שלו שצבר במשך שנים רבות של פעילות בתחום. הניסיון, רבותי, מוכיח את עצמו בכל תחום – ובמיוחד בתחום הנשכני הזה.

חבריי ללימודים היו רבים ומגוונים, כולם עם אמביציה גדולה וכישורים רבים, חלקם כבר עוסקים בתחום, חלקם מתעתדים לעסוק בו. הם באו עם להט בעיניים ורצון עז להשקיע ולהצליח.

והיו גם כאלו שעוסקים בתחומים אחרים ובאו לרכוש כלים שיועילו להם בתחומים שלהם. כך למשל ישבו זה לצד זה מנהל פרויקטים בארגון חרדי ידוע, מו”ל של הוצאת ספרים גדולה, עוזר ראש עיר חרדי, ואפילו ר”מ שעושה לישיבה שלו את יחסי הציבור – בין הסדרים כמובן.

הלימודים סחפו אותנו, השיעורים אתגרו אותנו, הציתו את דמיוננו וסחטו את לשד היצירתיות שלנו. בתקופות הגשת הפרויקטים נפגשנו גם מחוץ לזמני הקורס הרשמיים ובילינו שעות ארוכות בניסיון לפצח את הבריף, למצוא את פריצת הדרך השיווקית, להביא את הקריאייטיב המפתיע, אך לדאוג שהוא יישאר רלוונטי. היה מתיש, היה מענג.

אם כל זה מדבר אליך – אמרתי לבחור מעבר לקו – לך על זה. אם לא, אל תתקרב אפילו.

הכותב הוא דובר יד שרה למגזר החרדי

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

2 תגובות

  1. אם הייתם נותנים לי לכתוב טור על בית הספר של עופר ענו, אין מי שלא היה משתכנע.

    עד אז יש לכם את האתר http://www.hagavoa.co.il/

  2. אז ככה:איתן דובקין יכשיר אתכם לההההכל במשרד פרסום…
    משא”כ עופר ענו יכשיר אתכם לרעיונות קריאייטיביים מקוריים(לפצח את האגוז-זה הסלוגן שלו…)
    אם הייתם שואלים אותי, השילוב של שתיהם זהו השילוב המנצח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן