דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
שינויים דרמטיים במפת התקשורת החרדית: “הפלס” העיתון היומי הנקרא ביותר בסופי שבוע • סקר TGI למגזר החרדי לשנת 2013 המתפרסם היום מצביע על שינויים דרמטיים במפת התקשורת החרדית בכלל, ובפרט בקרב העיתונות היומית המיועדת למגזר החרדי-ליטאי • פאשקעוויל מציג את הניתוח של הפלס לנתוני TGI האחרונים • ומה קורה ביתד נאמן?
HAPELES
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

HAPELES

סקר TGI למגזר החרדי לשנת 2013 המתפרסם היום (ה’) מצביע על שינויים דרמטיים במפת התקשורת החרדית בכלל, ובפרט בקרב העיתונות היומית המיועדת למגזר החרדי-ליטאי.

על פי הנתונים, “הפלס” מציב את עצמו בתוך כשנה וחצי כעיתון היומי הנקרא ביותר בסופי שבוע. מנגד, ניכרת שוב ירידה מתמשכת בכוחו של “יתד נאמן” ששיעורי החשיפה שלו יורדים מסקר לסקר, בשיעורים המצטברים לירידה דרמטית של למעלה מ-30% מאז השינויים שנעשו בו וגרמו לפילוג החרדי ביוני 2012.

“הפלס” מיצב בתוך זמן קצר את מעמדו כגורם מוביל בסדר היום הציבורי החרדי. בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות הזדהה העיתון עם רשימת “בני תורה”, שתוך כדי מערכת בחירות סוערת הצליחה להכניס חמישה נציגים – בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית – והשפיעה באופן משמעותי גם על הבחירות לראשות העיר בירושלים.

יוצא לאור תחת מתקפה מרוכזת

מאז הקמתו סובל “הפלס” מהתנכלויות יזומות בכל התחומים: החל מפעולות יזומות שנועדו לשבש באלימות את סדרי ההדפסה וההפצה של העיתון ועד לניסיונות להטלת “חרמות” מתוך מאמצים כבדים שנועדו להניא מפרסמים פוטנציאליים ליהנות מהפוטנציאל השיווקי של העיתון.

עתה מתברר, כי למרות המתקפה המרוכזת שממנה סבל “הפלס”, שהמשיך לפעול בזירה קשה ובתנאים בלתי-אפשריים, הצליח העיתון לנסוק לשיעורי חשיפה משמעותיים בתוך תקופה קצרה ביותר.

זהו הסקר הראשון הסוקר גם את נתוני החשיפה של עיתון “הפלס”. הסקר קובע, כי מבין ארבעת העיתונים החרדיים היומיים, “הפלס” הוא העיתון בעל החשיפה הגבוהה ביותר בגיליון סוף השבוע, בשיעור של 17.2%.

כאמור, זהו שיעור החשיפה הגבוה ביותר של עיתון יומי חרדי במהדורת סוף השבוע, לעומת 15.2% ל”יתד נאמן”, שבסקר הקודם (נכון ליוני 2013) קיבל 18.7% – נתונים המבטאים ירידה של 19% באחוזי החשיפה. “המודיע” מקבל 14.9% (17.7% בסקר הקודם) ו-7.6% ל”המבשר” (7.8% בסקר הקודם).

מהדורת סוף השבוע של “הפלס” מופצת למנויים ובחנויות, וכן כמהדורה חינמית המחולקת בלמעלה מ-40,000 גיליונות נוספים – בכל בית חרדי בירושלים.

TGI

בשיעורי החשיפה לגיליון יומי ממוצע מקבל “המודיע” 15.8% (18.6% בסקר יוני 2013), “המבשר” 10.5% (12.3% בסקר הקודם) והעיתון החדש “הפלס” – 9.9%. “יתד נאמן” נרשם כמוביל בממוצע היומי 26.6%, אך שיעור זה מבטא חישוב של “גיליון ממוצע” בחמשת ימי השבוע, הכולל גם את חלקו של עיתון יום ג’ המופץ חינם באזורים חרדיים.

40% מהציבור הליטאי קורא הפלס

עיתון יום ג’ של “יתד נאמן” נאמד לבדו ב-55.5%. (שיטת המדידה המטעה של “ממוצע יומי” באה לידי ביטוי בהשוואה לנתונים בעיתוני סוף שבוע, כאשר “המודיע” ו”יתד” נמצאים בחשיפה של כ-15% בעוד ב”ממוצע יומי” רושם “המודיע” שיעור דומה, ו”יתד נאמן” מגיע ל-26.6% בזכות השקלול הכולל את ההפצה ההמונית של יום ג’.

נתונים אלה מוכיחים כי בחשיפה היומית האמיתית למנויים לא עולה “יתד” על שיעור של כ-15% מה שמלמד כי “הפלס” המגיע לכ-10% מייצג פלח של כ-40% לפחות מהציבור הליטאי).

הסקר מצביע על ירידה מתמשכת בכוחו של “יתד נאמן” ששיעורי החשיפה שלו יורדים מסקר לסקר, דבר המבטא נטישה משמעותית של מנויים וקוראים מאז נעשה המהפך בעיתון ביוני 2012.

בסקר tgi שנעשה אודות שיעורי החשיפה בתקופה שמיולי 2011 עד יוני 2012, ערב הזעזועים ב”יתד נאמן”, הגיע העיתון לשיא כוחו. באותו סקר קיבל “יתד” חשיפה של 43.5% כשמאז ועד הסקר הנוכחי הוא יורד לשיעור של 26.6% – ירידה רצופה ומתמשכת בשיעור של 39%. בעיתון סוף השבוע הגיע “יתד נאמן” בסקר של יוני 2012 לשיעור חשיפה של 22.7% ואילו בסקר הנוכחי ירד ל-15.2% – ירידה של 33% בשיעורי החשיפה.

במערכת “הפלס” ציינו, כי הנתונים מלמדים על כוחו של העיתון, שהציב עצמו בתוך תקופה קצרה כגורם אטרקטיבי בעיתונות החרדית, למרות כל הניסיונות ההתנכלות שביקשו לפגוע בחופש הביטוי של ציבור חרדי גדול ולמנוע תחרות עסקית לגיטימית תוך שימוש באמצעים פסולים.

• • •

הערת פאשקעוויל: הפוסט הועתק כמעט במלואו מתוך הודעה לעיתונות מטעם עיתון “הפלס” ופורסם על מנת לתת לגולשים זווית נוספת לנתוני TGI המסוקרים ברחבי הרשת בצורה סובייקטיבית.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

13 תגובות

  1. סיקור הטיגיאיי צריך להיות קו פרשת המים שביחסי התקשורת החרדית והאינטרסים שבה.

    לא ייתכן ששני האתרים המובילים “כיכר השבת” ו”בחדרי חרדים” מצניעים את ההתרסקות החד-משמעית של יתד-נאמן בתוך בליל של מילים. אם הם רוצים לכתוב שהם בנשיאות דוד שפירא שיכתבו זאת בכותרת. רק שלא יעבדו על הקוראים שלהם.

  2. הנתונים מדברים בעד עצמם וכל מילה נוספת מיותרת
    מה שמוכיח שיש קרטל של משרדי פרסום על עיתון הפלס. שזה בעצם עבירה פלילית עם קנסות של מליונים. אם רק תצליח להוכיח את זה.
    אבל אחרי מכתבם של הרבנים ביתד נאמן יום שלישי. זה כבר ברור ללא ספק שעיתון יתד נאמן עומד מאחורי הקרטל. וזה רק שאלה של זמן עד שיפתח תביעה משפטית

  3. נו באמת…
    הודעת יח״צ תמימה ומקסימה שמקומה לא ימצא באתר המכבד עצמו
    בהצלחה לכולם

  4. אני שמח לראות שלכל אחד יכול להיות ייצוג הולם.

    גם אם היו שני תנאים קדושים שחלקו זה על זה – עדיין אף אחד מהם לא נהיה ח”ו שייגץ…

  5. “נתונים אלה מוכיחים כי בחשיפה היומית האמיתית למנויים לא עולה “יתד” על שיעור של כ-15% מה שמלמד כי “הפלס” המגיע לכ-10% מייצג פלח של כ-40% לפחות מהציבור הליטאי.”

    ארבעים אחוז מהליטאים גם הצביעו ל’עץ’?
    איפה כל הנציגים שלהם?

  6. @ יהודי פשוט:

    14,000 קולות בערים י-ם ב”ב וק”ס בלבד (לא כולל חיפה, רכסים, בית שמש, אלעד, אשדוד, וכו’) כאשר בבחירות לכנסת מ3 הערים הללו מגיע רק 60 אחוז מסך הקולות של יהדות התורה

  7. @ יהודי פשוט:
    זה היה אחרי קללות שמי שיצביע ‘עץ’ ישרף, יזרק מהכוילל ועוד ועוד.
    אבל אכן אני ועוד הרבה קורים את הפלס בלי שהשתתפתי בבחירות כלל.

  8. זה ממש עיוות האמת. זה לא חכומה לדחוף לאנשים בבסופי שבוע מהדורה חינמית של הפלס, ולכן הם קוראים אותה.
    לההפך, אני מופתע שלמרות שהמהדורה חינמית כ”כ מעט קוראים אותה.

    אני נחשף להפלס מדי יום שישי כי מונח על הרצפה ליד תיבות הדואר. אבל אני ממש לא מזדהה איתה.

  9. זה נראה שכל קוראי הפלס התגייסו להצלחת הפוסט….

    אני לא מנוי לא של זה ולא של זה.
    אני מנוי על משפחה.

  10. מה לעשות, שהחברה’ מיתד איבדו את שיווי משקלם
    ובמקום לפעול באסטרטגיה מלחמתית חכמה — שפעמים אתה מפגיז ופעמים אתה תופס מחסה.
    יורים ומפגיזים ללא שום שכל ותבונה— בכל שבוע מופיע במישרין או בעקיפין אודות היומון שפוגע בכבודם של…
    והנה התוצאות הציבור ממושמע ליתד ורץ בהמוניו למצוא פיסת עיתון הפלס לראות איך נראית התועבה—
    ומכאן שיעור החשיפה הגבוה של עיתון הפלס!!! אידיוטים!

  11. חוצניק, אני מתפלא שבתור עיתונאי לא טרחת לכתוב שמשפחתך מחותנים עם אחד מעורכי הפלס,
    ולכן גם אתה עצמך מאוד אובייקטיבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן