מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
חברת ‘יפעת’ פרסמה אמש את דירוג משרדי הפרסום במגזר החרדי • נברנו בארכיון הבלוג ומצאנו נתונים מעניינים מהשנים האחרונות. האם “קלמן V” עשה היסטוריה, מי מנצח בתחרות על המקום השני בדירוג והאם, בכלל, נתוני “יפעת” משקפים את המציאות? • פוסט מעניין וגם: קישורים לפוסטים נבחרים בנושא הדירוג השנוי במחלוקת • כנסו כנסו
פאשקעוויל
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

ברוכים הבאים לסיקור השנתי מבית “פאשקעוויל”. חברת ‘יפעת’ מפרסמת מדי שנה את דירוג משרדי הפרסום במגזר החרדי ורשימת המפרסמים והמותגים המובילים. חודש ינואר מאחורינו ו’יפעת’ פרסמה אתמול את הדירוג לשנת 2013. מה שמעניין אותנו, הפעם, זה דירוג משרדי הפרסום.

“בולטון פוטנציאל” מכבד את המסורת רבת השנים ומצליח להוביל את רשימת משרדי הפרסום בפער ניכר עם השקעה של כ- 21.76 מיליוני שקלים המהווים עלייה של כ-12%. הקמפיין המוביל של “בולטון פוטנציאל” בשנת 2013 היה לקופת החולים “מכבי”.

BRISK
אברהם בריסק, מבעלי בולטון פוטנציאל

במקום השני מדורג “אפיקים”, עם השקעה של כ- 14.45 מיליוני שקלים, המהווים עלייה של כ-10% לעומת 2012. במקום השלישי תמצאו את “גל אורן BSD” עם השקעה של כ-13.48 מיליוני שקלים המהווים עלייה של כ-9% לעומת 2012.

כותבי ועורכי “פאשקעוויל” עוד זוכרים את הדירוגים הקודמים: בשנת 2009 “אפיקים” תפס את המקום השני בהפרש של כ-1.5 מיליוני שקלים מ”גל אורן” שדורג במקום השלישי. שנה לאחר מכן, בדירוג 2010, “גל אורן” התברג במקום השני והותיר את “אפיקים” במקום השלישי בהפרש של כ-1.8 מיליוני שקלים. בשנת 2011 התרחש ליקוי מאורות נדיר כששני המשרדים הנ”ל דורגו זה לצד זה במקום השני. בשנים 2012 ו-2013 “אפיקים” מצליח לשמור על המקום השני בדירוג ולצבור פער מול “גל אורן” המזנב אחריו.

משמאל: אורן אלימלך, מנהל גל אורן BSD
משמאל: אורן אלימלך, מנהל גל אורן BSD

במקום הרביעי נמצא “מימד” עם השקעה בפרסום של כ-11 מיליוני שקלים. קיימת תמימות דעים בקרב אנשי המדיה כי משרד הפרסום “מימד” הוא הרווחי ביותר במגזר החרדי. בעלי המשרד נוהגים להתעלם מהדירוג השנתי ולהשיב לעיתונאים כי הם שמחים בחלקם וכי אין הברכה שורה אלא על דבר הסמוי מן העין.

“תוצאות אפקטיביות” עדיין במקום החמישי, עם השקעה בפרסום של 6.95 מיליוני שקלים המהווים ירידה של כ-17% לעומת 2012. שעיה איצקוביץ, מבעלי המשרד, התראיין בעבר במספר הזדמנויות והעביר ביקורת נוקבת נגד הדירוג. הוא טען כי המספרים לא מוכיחים שום דבר ביחס להכנסות המשרד, וחזר ושינן את המסר גם בשנים שמשרדו צמח בדירוג וסוקר באור חיובי.

מימין לשמאל: שעיה איצקוביץ, מוישי איצקוביץ ונתי טוקר
מימין לשמאל: שעיה איצקוביץ, מוישי איצקוביץ ונתי טוקר

לפני שנתיים, למשל, איצקוביץ העניק ראיון ליוסי צלניקר ב”קו עיתונות”, וכך אמר: “באופן אישי לגבי המשרד שאני בעלים ומנכ”ל אתן דגימה לעיוות: הרי התקציב אולי הגדול ביותר במגזר החרדי “זול בשפע” לא מוזכר בכלל בדו”ח יפעת משום שאנו משתמשים באמצעי מדיה שאינם נספרים ביפעת ואם היה נספר היה מקפיץ אותנו 3 מקומות למעלה לפחות”.

לאחרונה, המשרד נפרד מתקציב הפרסום של “זול בשפע” שהחל לפרסם באמצעות “מימד”.

זול בשפע עבר למימד
זול בשפע עבר למימד

לפ”מ התברג במקום השישי (במקום “מקאן אריקסון”) עם השקעה של כ-4.03 מיליוני שקלים, המהווים עלייה של כ-14% לעומת 2012. את העלייה ניתן לייחס ל-2 מערכות בחירות שהתקיימו במהלך 2013 (כללית ומקומית), למאבק בתאונות הדרכים ולקמפיין של משרד הבריאות שנבע מבהלת הפוליו.

“בראשית” המדורג במקום השביעי עם השקעה של כ-3.41 מיליוני שקלים, נכנס לדירוג לראשונה שנה לאחר השקת המשרד והתברג במקום התשיעי עם השקעה בפרסום של כ-3.1 מיליוני שקלים. בשנת 2011 המשרד דורג במקום החמישי (עקף את “תוצאות אפקטיביות”) עם השקעה בפרסום של כ-6.6 מיליוני שקלים. ב-2012 צנח למקום השמיני ובדירוג הנוכחי המשרד מצליח להתייצב ולהתברג, כאמור, במקום השביעי.

בצד ימין: מוטי קוטיינר
בצד ימין: מוטי קוטיינר

“דמיון” מדורג במקום השמיני עם גידול של 70% הנובע כתוצאה מגידול מתקציב הפרסום של מלכות וקסברגר, צרכניית נתיב החסד ומוצרי סמסונג השונים. במקום התשיעי ניתן למצוא את “מקאן אריקסון GO” שהתמזג עם “גל אורן BSD” עם השקעה של כ-2.8 מיליוני שקלים. המשרד הצעיר “קלמן V” התברג השנה ברשימת עשרת המשרדים הגדולים עם השקעה של כ-2.70 מיליון שקלים, המהווים זינוק של כ- 54% לעומת 2012.

כבוד גדול יש לכבד את קלמן בורשטיין על שהשכיל לנהל משרד פורה ומצליח אשר פרץ את תקרת המשרדים הקטנים והתברג ברשימת עשרת המשרדים הגדולים של המגזר החרדי. בשנת 2012 תקציבי הפרסום של קלמן V נספרו אך לא הצליח להיכנס לרשימת עשרת הגדולים. השנה, לאחר שרשם גידול של כ-54% לעומת השנה הקודמת, הצליח להיכנס למקום האחרון ברשימה. כפי שצוין לעיל, “בראשית” בראשות מוטי קוטיינר דורג בשנה הראשונה לפעילותו במקום השמיני, ושנה לאחר מכן הגיע למקום החמישי. כעת הוא במקום השביעי ואם “קלמן V” ימשיך לצמוח, נראה כי התחרות בין המשרדים, מבחינת הדירוג לכל הפחות, תהיה קשה.

• • •

שאלות רבות עולות מדי שנה אחרי פרסום הנתונים, והן הוצגו באכסניה הזאת בעבר. לנוחיותכם, ריכזנו מספר מאמרים שהתפרסמו בנושא וחוללו סערה של ממש.

אי”ה מחר נפרסם פוסט נוסף. מחכים לכם.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

14 תגובות

  1. כבוד גדול יש לכבד את קלמן בורשטיין על שהשכיל לנהל משרד פורה ומצליח אשר פרץ את תקרת המשרדים הקטנים והתברג ברשימת עשרת המשרדים הגדולים של המגזר החרדי. בשנת 2012 תקציבי הפרסום של קלמן V נספרו אך לא הצליח להיכנס לרשימת עשרת הגדולים. השנה, לאחר שרשם גידול של כ-54% לעומת השנה הקודמת, הצליח להיכנס למקום האחרון ברשימה. כפי שצוין לעיל, “בראשית” בראשות מוטי קוטיינר דורג בשנה הראשונה לפעילותו במקום השמיני, ושנה לאחר מכן הגיע למקום החמישי. כעת הוא במקום השביעי ואם “קלמן V” ימשיך לצמוח, נראה כי התחרות בין המשרדים, מבחינת הדירוג לכל הפחות, יהיה קשה.

    מי כתב את זה?
    לפותרים יוגרל נסיעה חציון ר’ שלומקה מזוויעהל.

  2. בהתחשב בעובדה ש- McCann Go,
    זה בעצם גל אורן,
    יוצא שהם מדורגים בפועל במקום השני.

  3. לא פלא שדמיון עלו ב-70%.
    זה היה צפוי אחרי שציבי מאפיקים עברה לשם…

  4. כן משקף, לא משקף,
    עובדה שמימד מובילים בעיצוב
    ודמיון בקריאייטיב משובח.

  5. מדהים איך שמשרדון עם לקוח וחצי (דמיון) מצליח להתברג בכלל ברשימה.
    אני הייתי מנסח את תגובת המשרד כך:
    כבוד גדול לנו להיות חתומים על הקרדיט של מלכות וקסברגר, שמשכיל לפרסם את עצמו בכל מדיה אפשרית באמצעות ברטר פורץ גבולות. צוות המשרד עסוק יומם וליל בגזירת מודעות וקסברגר ומגוייס לכתיבת טוקבקים על הקריאייטיב המדהים עד כדי כך שאין לו זמן לגייס לקוחות חדשים.
    וסחטיין על המעבר של ציבי מאפיקים. רואים את טביעת האצבע ב2.5 קמפיינים שהעלינו השנה.
    שאפו!

  6. מעניין שמשרד פרסום שנוהג להתעלם מחרמות בעניין פרסום רשתות וחברות [שפע, ואלקטרה בחודשים שלא היו בו ויכוחים], נאלץ לתקוף את תוצאות ‘יפעת’ מידי שנה…שלש נקודות למחשבה.

    רשמו לפניכם: מתקפה נגד ‘יפעת 2014’ ע”י המשרד המחליף [שעלה ב4%] לתקציב שפע.

    ברכות לקלמן V ולשלוימע על ההצטרפות לעשירי, למוטי קוטיינר, לדמיון וגל אורן-MccGo על הגידול המבורך, וכן לכל המשרדים שעמדו במטרת הגידול הקבוע.

    אגב, רוזנטל עבר מV ל B&W המפוענח.

  7. @ אחד שיודע:
    תכלס, תקציב סמסונג הנחשק- בדמיון.
    קול ברמה- שרבים וטובים רצו- שם
    וקברגר, טעמן נדל”ןף מציצובישי, בטר, חדד
    ועוד הרבה….

    תבדוק את המפה לפני שאתה תוקף.
    כי לפעמים, המציאות עולה על כל דמיון
    ולפעמים ההיפך:)

  8. למוטי קוטיינר מגיע.
    איש טוב שעושה טוב!
    מתה לעבוד אצלו!!!

  9. הגרני כתב:

    @ אחד שיודע:
    תכלס, תקציב סמסונג הנחשק- בדמיון.
    קול ברמה- שרבים וטובים רצו- שם
    וקברגר, טעמן נדל”ןף מציצובישי, בטר, חדד
    ועוד הרבה….

    תבדוק את המפה לפני שאתה תוקף.
    כי לפעמים, המציאות עולה על כל דמיון
    ולפעמים ההיפך:)

    ראשית אין לי דבר נגד דמיון. להיפך מאד מעריך את העבודה שהם עושים, ואת רותי והצוות. אבל, מכאן ועד להתלהב מנתוני יפעת הדרך ארוכה מאד. אני פשוט לא מבין מה יש להתלהב מהדירוג המרשים.
    הדבר נכון גם לגבי קלמן וי שבהיותו המפרסם של המודיע, מגיע לנתונים מרשימים.
    ולטענתך
    קמפיין סמסונג אכן נחמד ונחשק.
    קול ברמה? אין שם שקל כולו ברטר מהאינץ’ הראשון ועד האחרון.אבל יש קרדיט
    וקסברגר, כנ”ל.
    טעמן נדלן, תזכיר לי מתי היה הקמפיין האחרון.
    מיצובישי, קמפיין בשנקל וחצי.
    בטר? תוכל לפרט?
    חדד, תשאל את שלומיר מי קונה לו מדיה.

    אולי כדאי לומר אחת ולתמיד שיפעת מודד מדיה ולא ערך והיקף פעילות של משרד.

  10. כשנשמעת ביקורת על שני משרדי פרסום, יש פעמיים ‘לא אהבתי’. ודאי, הם לא ששים לקבל הארות.
    כעת, אחרי שזו המטרה, תכף נמצא 6 ‘לא אהבתי’.
    אהבתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן