גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דינקיס אמנם כבר לא כותב פה בבלוג, אבל הוא לא התאפק וכתב תגובה ארוכה על טורו של שוקי שטארק בו הוא מנבא על מות הפרינט החרדי והחילוני, מול תחליף הדיגיטל. אנחנו החלטנו להביא את התגובה כפוסט • מלחמת שוטים
MISHPACHA1-460x336
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

דינקיס אמנם כבר לא כותב פה בבלוג, אבל הוא לא התאפק וכתב תגובה ארוכה על טורו של שוקי שטארק בו הוא מנבא על מות הפרינט החרדי והחילוני, מול תחליף הדיגיטל. אנחנו החלטנו להביא את התגובה כפוסט. מלחמת שוטים.

תגובתו של דינקיס:

נבואה ניתנה לאנשים כמוני. שוטים. לא לאנשים כמוך. חכמים.
לכן, אין ספק שהפרשנות שלך נוטפת הגשמת חלומות (שחורים?) לא מציאותיים.

כמו שכתבו כבר מעלי: הפרינט לא ימחק לעולם. ואצל שומרי תו”מ על אחת כמה וכמה – רשרוש העיתונים אחרי הצ’ולנט המהביל על הספה המחבקת, זהו עונג שבעס צרוף שלא שיערום אבותינו.

כבר לפני עשר שנים נתנבאו החזאים שהפרינט יעלם. אפעס (1), הוא עדיין כאן כדי להשאר.
אגב, גם לפני חמישים שנה, תחילת עידן ה TV היו כאלה שדיברו ככה. אפעס (2), זה לא קרה.

רק שלשום רכש אבי אבות האינטרנט המודרני – ג’ף בזוס, מנכ”ל ומייסד ענקית האינטרנט אמזון – את העיתון “וושינגטון פוסט”. כן כן, רכש בהרבה כסף. 250 מליון דולר כמדומני. וואחד עסקה. ב’קיצער, יעלם? ממש לא.

מה כן?

אז ככה. ברור שהטכנולוגיה משנה את העולם. סוג של אבולוציה במהירות האור – יחסית לקדמה בחמשת אלפים שנה שלפני המאה האחרונה. אבל לעניות דעתי הבלתי מבוססת, הטכנולוגיה רק הנגישה את הדברים שפעם היו נגישים לאליטות – גם לעמך: תושבי הכפר, עובדי השדות, הולכי הבטל.

צא וראה מי היו אלו שידעו קרוא וכתוב לפני מאות בשנים, מי ידע אז לאחוז קולמוס? המלומדים, בעלי ההשכלה הגבוהה, בעלי השררה, לא האנשים הפשוטים.

(במוסגר: אין ספק שיכולתו ההשכלתית של העם היהודי – כיודעי מקרא ולימוד, עזרה לנו להיחשב כ”עם הספר” החכם, הכשרוני, שזוכה באין ספור פרסי נובל. לא מזמן גם פורסם על כך מחקר אקדמי מקיף ואכמ”ל).

במאות השנים האחרונות הקידמה הטכנולוגית הנגישה את הידע להמונים. מאז קם בית הדפוס המודרני: כל ילד בן חמש כבר קורא בשקיקה, כל ילדה בת שש יודעת ש 1+1=2. עולם החינוך וההשכלה כפי שהוא מוכר כיום, קם רק במאות השנים האחרונות, על בסיס הקידמה הטכנולוגית.

(במוסגר 2: גם התחרות העסקית בין מתחרים שונים גורמת להשכלה לפרוח. והדוגמא הטובה היא: התחרות הבלתי נגמרת של שתי רשתות הספרים הגדולות בארץ שמוזילות את מחירי הספרים במאות אחוזים וגורמת לעלייה אדירה בכמות הספרים שנרכשים בישראל ואכמ”ל)

ולנקודה עצמה: הבשורה האינטרנטית של שני העשורים האחרונים פתחה סכר עצום של מידע שהתחיל להתגלגל ממקום למקום בלחיצת מקש. קליק.

אם לפני עשרים שנה, רק המנויים ששלמו כסף קראו עיתון כל יום, כיום, האינטרנט מנגיש את התוכן החדשותי לכולם ובחינם. ה”רמי לוי של החדשות” – אם תרצו.

מעמדו של הפרינט – שבעצם פיזיותו, מגביל את יכולת הנדידה שלו – כמובן שיסדק. או יותר נכון כבר נשבר. אבל אני חושב – ואני האחרון שהייתם מצפים ממנו שיכתוב את זה – שהפרינט כאן כדי להשאר. הריח של הדפוס הטרי, פריסת העיתון על השולחן לצד הקפה והסיגריה של הבוקר, הפרסומות שאתה לא יכול לברוח מהם בלחיצה, קשה לאנשים להפרד מהם.

אבל כמו כל פרשנות, גם זו שלי ניתנת להפרכה בקלות, ללא צורך בתנא דמסייע כאלו ואחרים – העתיד יותר חזק מכולנו והדור הבא שיוולד לתוך המציאות הטכנולוגית הרבודה, כבר יכניס לנו מנה אחת אפיים.

ע”כ.

נ.ב. סליחה על הטרחנות הארוכה, הייתי חייב להוציא רגרסיות של תקופה ללא כתיבה כאן.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. עיתונות סופש ירדה ב6%
    הקריאה באתרי חדשות באינטרנט עלתה ב2%

    הקוראים עזבו את העיתון, אבל לא הגיעו לאינטרנט.

  2. תראה אני מסכים אתך שכל דרדק יודע כל מה שזז בעולם , אבל להגיד ”עם הספר” זה ממש לא כך פעם אנשים קראו ספרים שלמים ,היום איפה קורים פה שם פוסטים או כתבות בעתונים שרובו תמונות, הנה כך את הילדים מה הם קוראים ”קומיקס” זה לא מה שהיה, היום אין את הזמן לקרוא ספרים כל שניה יש עדכון חדש, על מה אתה מדבר ???????????

  3. אברימי איפה הניתוח שלך על הסקר TGI לחגיגת העיתונים כמידי שנה

  4. אין ספק שזה נאיביות לומר שהדיגיטל יחליף את העתונות הכתובה,
    אבל בהחלט ההשפעה של הדיגיטל על חיינו בפרסום ולאו דווקא האינטרנט אלא כל דבר ‘שזז’ ראה מסכי פלזמה לפרסום בחוצות ובמקומות המתנה שמשגע את כולם ועושה שטיפת מוח על הצרכן!
    חברות פרסום רציניות הפסיקו מזמן להתעלם מזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן