גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
הקמפיין הנוכחי של אגד, המציג את הנוסע החרדי באור שלילי, עורר סערה בקרב הנוסעים החרדים ופולמוס מעניין ברשת • פעילי פרויקט דוסים להסברה חרדית פנו לדוברות אגד וביקשו הבהרות, נוחעם כתב בפייסבוק כי מדובר בקמפיין אנטישמי וגולשי פאשקעוויל ביקשו את ההתערבות שלנו: אנחנו דורשים התנצלות • מה דעתכם על הקמפיין? האם הוא ראוי או מוצדק?
Screenshot_3
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הקמפיין הנוכחי של אגד, המציג את הנוסע החרדי באור שלילי, הושק בשבוע שעבר על ידי העיתונאי משה הלר מ’ידיעות ירושלים’, במסגרת כתבה שפרסם לפיה החרדים לא משלמים על נסיעותיהם מהכותל במוצאי שבת. חברת אגד הצהירה בתגובתה כי “קיימת ירידה בהיקף הנוסעים שמשלמים מאוחר יותר עבור הנסיעה במוצ”ש ועומדים בהסדר זה”. מאוחר יותר עלה קמפיין מגזרי לרדיו, ובימים האחרונים מצאנו אותו גם בעיתונים.

פעילי פרויקט ‘דוסים’ הבינו מיד כי תוצאותיו של הקמפיין הרות גורל. מדובר בחומר בעירה קלאסי עבור העיתונות החילונית המסיתה. שוב נוצרה הזדמנות להציג את המגזר החרדי באור שלילי. לפיכך, הם ביקשו לשאול את אגד מספר שאלות.

א. האם וכיצד אתם מנטרים את התשלום המאוחר עבור הנסיעות?
ב. האם הגרף הינו יציב לאורך השנים?
ג. מה משמעותה של אותה ירידה באחוזים?
ד. האם נוסעי הקו שאינם חרדים מחויבים בתשלום עם עלותם לאוטובוס?

עוד ציינו פעילי דוסים בפנייתם, כי ישנה משמעות חמורה להתבטאות מסוג זה (של אגד, בכתבה של משה הלר), העלולה לשים ציבור שלם באור בלתי ראוי, וזאת למרות מוסר התשלומים הגבוה שלו – המוכח – לעומת שאר האוכלוסייה הישראלית.

מסתבר כי פעילי דוסים לא לבד. עשרות גולשים פנו לפאשקעוויל, מזועזעים, “איך אתם מתעלמים מהקמפיין המעליב של אגד?”. גולשים בפורום פרסום של פרוג העלו את התשדיר והתלונות של הנוסעים הפגועים רק התגברו עם הזמן.

נוחעם כתב בפייסבוק: “בעקבות הקמפיין של אגד מבית גל אורן קיבלתי על עצמי בלי נדר לשלם מהיום על כל נסיעה באגד, וגם ביקשתי מהילדים שמהיום באגד משלמים, בניגוד לסופרבוס. (בקיצר, קמפיין אנטישמי אנטי חרדי מובהק)”.

גולש פאשקעוויל אחר ביקש את עזרתנו: “אשמח אם תוכל לארגן את המודעות של אגד באיכות גבוהה. אני באמצע לבנות קמפיין נגדי, חייב קובץ איכותי. (זה פשוט בושה הקמפיין הזה, יכלו לכתוב במפורש “הציבור החרדי כולו גנב”, הם פרסמו את זה רק במגזר החרדי וזה השמצה פרועה וזולה). אני יכול לספר לך בהערת אגב, שאני כיום לא עוסק בעיצוב היות ואני טרוד בעבודה אחרת, אך כשמגיע מקרה כזה לפתחי, אני עוזב הכל ורץ להביע את מחאתי ומחאת הציבור החרדי כולו”.

גולשת נוספת פנתה אלינו במייל נזעם: “ראיתי את המודעה של אגד וזזתי באי נוחות כי חשבתי לעצמי: נגיד שישנם מספר אנשים או ילדים שעולים בדלת האחורית של האוטובוס ולא משלמים לנהג, האם זה מצדיק קמפיין בסדר גודל כזה? אני לא משתמשת באופן קבוע בתחבורה הציבורית וחשבתי לעצמי שאולי אינני מודעת לתופעה. אבל ביום שישי בלילה, בשולחן שבת, כולם דיברו על זה ושאלו מדוע היומונים הסכימו להכניס מודעה כזאת לעיתון. גם הם חשו את אותה תחושת אי נוחת מהמודעה הזו. יש בה אצבע מאשימה על כלל הציבור החרדי.

“אולי היה נכון יותר למשל לשים מודעה בגודל הרבה יותר קטן עם מכתב בחתימת רבנים על החובה לשלם על כל נסיעה ועל האיסור לשלם בהקפה לנהג עבור הנסיעה, האם קמפיין כזה או אפילו מודעה אחת כזו לא היו משרתים את אותה מטרה מבלי לפגוע בציבור שלם? יש לי תחושה שמישהו כאן איבד מעט פרופורציה, אם רוצים לשחק בלגו זה בסדר אבל הפלטפורמה לא צריכה להיות הגב הזקוף של הציבור החרדי שאמון בוודאי על עשרת הדברות ונמנע מכל חשש של גזל חלילה”.

לכתבה באתר כיכר השבת לחצו כאן.

מדוברות אגד טרם נמסרה תגובה והיא תתפרסם לכשתתקבל.

egged

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

48 תגובות

  1. זה בהחלט בושה
    אם אגד לא רוצה שתעזוב אותנו לנפשינו
    יש היום מספיק חברות תחבורה שיסכימו לספק שירותי נסיעה לציבור החרדי
    הקווים החרדיים ריווחים ביותר
    ואם אגד לא רוצה, היא מוזמנת להגיד שלום
    גם ככה היא מזלזלת בנוסע החרדי

  2. זו סתם המצאה שזה קשור לנסיעות בכותל. הקמפיין מתנהל בכל העיתונות החרדית לא רק ירושלמים, בעיתונים יתד, משפחה. שמישהו יוציא תביעת דיבה נגדם ומהר. גזעונות דוחה שמתאימה בהחלט למסע הגזענות הארצי נגד יהודים שומרי מצוות. רק תדמיינו שזה היה מופיע נגד אוכלסיה אתיופיות לדוגמא, איזה מהומה היתה מתחוללת בתקשורת הישראלית…

  3. נוחעם זה לא ההוא שהיה צריך למצוא תירוץ למה הוא מלמד את ילדי ישראל להמציא תירוץ? (ד”א: בעיני, אין בעייה עם הקמפיין ההוא)

    ישר לקפוץ ולצעוק אנטישמיות? אתם חושבים שלגל אורן (שאין לי קשר אליהם) יש עניין ללכלך על הציבור החרדי? אולי יש תופעה כזו, וקוראי פשקוויל לא מודעים לה?

  4. שאני אבין: אגד חייבת לתת לכם נסיעות חינם במוצ”ש, ואם אתם לא עומדים בהסדר – אסור לה לבקש שכן תשלמו על מה שאתם אמורים מלכתחילה לשלם?

    די לקוטריות. לא רוצים – אל תעלו על האוטובוסים במוצ”ש, או שתשיגו כסף איכשהו. אבל לקטר על זה? מציג את הציבור החרדי באור מאוד “אני נעלב” “אני פגוע” ובעיקר ילדותי.

    תיכף תגידו שגם הקמפיין של הרכבת הקלה נועד נגד הציבור החרדי

  5. אבי, חבל שלא קראת את מה שכתוב במודעה,
    אולי לא היית מבזבז כ”כ הרבה גרשיים על המוצ”ש שלא הוזכר שם.

  6. @ אבי:

    אם הבעיה היא קווי מוצ”ש, ניחא – ניתן לפרסם בקווים אלו בלבד,
    באזור הכותל, ובקירות י-ם תוך התייחסות ספציפית לעניין קווי הכותל.

    אני אינני נוסעת בקווים אלו, משלמת ממיטב כספי וזוכה לתת שירות ולבסוף כשאני מתרווחת על הספה בליל שבת, לאחר המתנה ונסיעה מייגעת באוטובוס עירוני בקו בינעירוני בערב שבת, כשעל כל הזוועה הזו שילמתי גם שילמתי.

    הופ, סנוקרת לפרצוף, הינך גנבת פוטנציאלית – ואם את לא מבינה את זה, נסביר לך את זה באופן אינפנטילי כראוי לחסרת השכלה חרדית – למשחק, חלה או פחית.

    בקיצור גע”נ.

  7. @ אבי:
    כמה אוטובוסים אגד מוציאה במוצשק? האם נראה לך שמשתלם להם להפיק קמפיין רק בשביל 25% מהנוסעים שאינם משלמים???? ידוע לך כמה “לא משלמים” יש בציבור הכללי? האם יצא אי פעם קמפיין בעניין?

    אם הנושא הוא נסיעות מוצשק מהכותל – למה פרסמו בעיתונות הארצית? (אה, כן, כי אולי היו היה מישהו מצפת שנסע חזור מהכותל, פעם כשהוא היה בר מצווה ועשו לו “שבת ירושלים” ושיאה היה בביקור בכותל למנחה).

    יש כל כך הרבה קושיות, שזה רק מגביר את הכעס כלפי אגד.

  8. אין אין אין לי טיפ טיפה של הבנה לאלו שמצדיקים את אגד בסיפור הזה, אבל היות שאנחנו בימי בין המצרים נדונם לכף זכות, או שהם לא זכו לראות קירות של אוטובוס אגד מבפנים כבר הרבה שנים (והם רק רואים מתוך הרכב הממוזג את המון הסרדינים הרטובים), או שהם מסוג האנשים שחייבים להגיד תמיד הפוך ממה שכולם חושבים, או שהם עובדים בגל אורן.
    כי מי שחווה וחווה נסיעות בערבי ומוצאי שבתות במיוחד עם ילדים באוטוסים שעומדים להתפקע מעומס, חש שיש לו הוראת קבע של תרומה לעמותה של ששמה ‘אגד’, ואף על פי כן מתמידים בתרומה במסירות נפש גם כשצריך להחזיק תינוק ביד, לצעוק על שתי הילדים שיחזיקו חזק במעקים, לדחוף חמשה אנשים, להפוך סלים של אשה מבוגרת, ו……..להגיע אל הנהג לשלם לו, ו… כן אנחנו בכל זאת עושים את זה.
    יש רק מילה אחת שיכולה לבטאות במקצת את מה שחשתי בקריאת המודעה
    בושה

  9. אבי,

    תגיד, על כמה אוטובוסים עלובים במוצ”ש בירושלים מרימים קמפיין ענק בכל העיתונות החרדית בעלות כספית של מאות אלפי ש”ח?

    רוצים להפסיק עם שירות נחמד, תפסיקו אבל מכאן ועד לכל הנ”ל?
    דבר זה אומר דרשני.

  10. @ אבי:
    אבי?
    נניח שהכוונה באמת לקו של הכותל המערבי.
    האם יש להם דרך כלשהיא לבדוק מי שילם במשך השבוע ומי לא?
    כאחד שיצא לי כמה פעמים להשתמש בקו זה (מדובר סה”כ על 3-4 אוטובוסים מידי מוצ”ש)
    ולשלם במשך השבוע פעם נוספת. ברור לי שאין להם כל דרך לבדוק ולעקוב אחרי הדבר.

    באותו ענין, עדות אישית.
    אני נוסע קבוע באגד מזה כ25 שנה ברציפות. אף פעם לא יצא לי לראות אנשים חרדים שמשתמטים מתשלום.
    לפני כחצי שנה כשנסעתי בקו 4 ( מתחיל באיזור רמת אשכול ועובר דרך יחזקאל ) עלו מספר צעירים וצעירות ‘שאינם נמנים על הציבור החרדי’ וניסו לעשות כל מיני קומבינות להיפטר מתשלום, הנהג לא וויתר קרא להם, ובתחנה הבאה (ליד ביה”ס פאני קפלן, למי שמכיר) הורה להם לעזוב את האוטובוס, מיד התחילו לקלל אותו אחד מהם דחף אותו, ושיא החוצפה היה שאחת מהצעירות הוציאה את המתקן של האשפה ליד הנהג ירדה מהאוטובוס והטיחה אותו היישר לתוך הפרצוף של הנהג ההמום, תוך הטחת קללות עסיסיות ומילות גידוף וטינופת. . כל הנוסעים הזדעזעו קשות מהמקרה, ואני שישבתי בספסל הראשון ניסיתי להרגיע את הנהג . רק משפט אחד הוא ענה לי : “איתכם אין לי את הבעיות האלו”

  11. איכס – בושה וחרפה
    אני רוצה לראות מה היה קורה אם היו עושים כזה דבר במגזר הערבי
    זה מזכיר לי סיפור שלפני כמה שנים ילד חרדי עלה לאוטובוס ובקש מהנהג לנקב לו 10 פעמים בגלל שעלה מאחורה ולא הספיק לשלם עד שירד
    איפה רואים דברים כאלה מחוץ למגזר? אה?

  12. איך אמר פעם מישהו שהביטוח הלאומי תבע אותו על סכום של 350 ש״ח והעמיד. עורכת דין ששילמו לה 5000 ש״ח. עויילם גויילם. אולי מנגד צריך לפרסם מודעה לאגד. על רב קו שאבד ויש בו חופשי חודשי. גם משלמים כמו שמשלמים למשרד פרסום. נו באמת שיתביישו להם ראיתי את המודעה וחרה לי.

  13. אבי כתב:

    שאני אבין: אגד חייבת לתת לכם נסיעות חינם במוצ”ש, ואם אתם לא עומדים בהסדר – אסור לה לבקש שכן תשלמו על מה שאתם אמורים מלכתחילה לשלם?

    די לקוטריות. לא רוצים – אל תעלו על האוטובוסים במוצ”ש, או שתשיגו כסף איכשהו. אבל לקטר על זה? מציג את הציבור החרדי באור מאוד “אני נעלב” “אני פגוע” ובעיקר ילדותי.

    תיכף תגידו שגם הקמפיין של הרכבת הקלה נועד נגד הציבור החרדי

    באמת נראה לך כי אגד תוציא קמפיין שלם על 2-3 אוטבוסים דלוחים במוצ”ש?

  14. הם עדיין לא מצאו סיבה. איך לשכנע חילוני לא לגנוב…

  15. כרגיל, אסור לטפל בבעיות בקול רם. נטאטא את הפדופיליות, האונס, האלימות והגזענות מתחת לשטיח הגדול ונמשיך בחיינו.

    אגד, הירוקה והחביבה בד”כ במודעותיה, יצאה מהגריד וההינה לבקש בחינניות(!) שלא לגזול נסיעות תוך רמיזה עדינה, והציבור נגעש ונרעש!

    מה תעשו מול נתונים חותכים של נסיעות חרדיות ייעודיות שמוכיחים פעם אחר פעם על עשרות ומאות ואלפי אנשים שלא משלמים?
    כי אנשים מתירים לעצמם שלא היה מזגן ולא היה מקום אז אני נוסע בחינם?
    אתה דברישון משלם להגיע מנקודה א’ לנקודה ב’. כל השאר זה פריבלגיה.

    אז לא, דברישון נתלהם ונצא נגד המזרוחניקים בגלורן והפויקרים באגד שהעיזו להלעיז על ציבור שלם גנב, לא נעצור רגע לחשוב אולי יש אמת בפרסום, אולי האמירות העדינות בפרסום מסתירות מאחוריהן אמיתות מביישות וכי חילול הה’ האמיתי מתבצע יומיום באוטובוסים ובנסיעות של גזל?

    אף אחד לא מתיימר להטיף בשער. יהודי ירא שמים שלא מעז לחשוב על גזילת נסיעה לא אמור להיפגע מקמפיין כזה, ומי שכן מרשה לעצמו לפלח פה ושם נסיעות, שיקח לתשומת ליבו.

  16. רוב הגולשים כאן, לא טיפשים, אני מקווה.

    כשעולה קמפיין כ”כ רגיש שמלהטט במילים רק כדי לא להגיד את מה שנורא צריך להגיד, אפשר להניח שאין כוונה אנטישמית בדבריו.

    אבל מה, כל מיני אנשים נעלבים אוטומטית, כי מדובר בציבור שלנו.

    אם הם היו נחשפים למעט מהנתונים שחברת אגד גילתה במהלך שלוש שנים של בדיקות, דו”חות פקחים, ומאות קנסות ואזהרות שניתנו לנוסעים (רמז: קווים מאוד מסוימים, לא במוצאי שבת, לא בחול המועד ולא בימים צפופים), אני מניח שהיו בוחרים נושא אחר לדוש בו.

    אם החכמולוגים המתלהמים בפייסבוק ומעצבי הפארודיות המשעשעות תחת כל בלוג רענן, היו רואים את הפער הבלתי נתפס בין התנהגות ותרבות של “אי תשלום” בציבור שלנו, לבין מקרים לא עקביים בציבור האחר (פחות מ 3% מול למעלה מ 19% בממוצע – יש שנים שיותר, בעבר היה פחות), אני בטוח שרק בגלל המבוכה הם היו בוחרים נושא אחר ללהג בו.

    יש בעיה, הרבה אנשים שחזותם חרדית לא משלמים (אוקיי לא הרבה, בין 17% ל 25%). אם מתוך אוטובוס של 47 נוסעים 25% לא משלמים ואלה רק האנשים שנתפסו, הרי שמדובר בנזק כספי מטורף. ואם אגד יצאה לקמפיין, אפשר להניח שהיא לא חיפשה להתעמת עם לקוחותיה, מותר להניח גם שהנזק הכספי המצטבר מ”שכחת תשלום”, הגיע לה ‘עד כאן’.

    כשפקחים תופסים את מי שלא משלם, וכשהוא לא בחור חילוני מאשקלון או יהוד – זה מביך כי יש בזה אלמנט נוסף, של חילול השם. כשזאת מגמה באחוזים גבוהים בקרב ציבור מאופיין ומסויים – זה כבר חילול השם גדול. אלא מה? אומרים כאן החברים – זאת לא בעיה, זה לא נורא, העיקר שלא תדברו על זה בפרהסיה.

    כשנכנסים למכולת ולוקחים מוצר בלי לשלם -החברה מזדעזעת מה’גזל’ שבזה, כשמבוגר עולה לאוטובוס עם כרטיסיית נוער, או כש 6 נשים עולות מאחור ולא טורחות לשלם, זה מתקבל אצלנו בהיגיון?!

    עוד נתון למחשבה: כשפקח מאתר אי תשלום, הנוסע מחויב לשלם מידית, לפעמים מוטל עליו קנס ובכל מקרה, הנהג הוא זה שנושא באחריות. הווי אומר לא תמיד את אגד גנבו, לעיתים את הנהג עצמו.

    ועדיין, לדאבון כל המעורבים – מאכזב מאוד שלא מעט מה”לא משלמים”, לא מתביישים בזה, מציעים תירוצים קלושים (המזגן לא עבד, עמדתי, האוטובוס איחר וכו’) וכשהם נתפסים – הם לא מוקעים (בלב, רק בלב), אלא אף מגובים ע”י שאר הנוסעים….

    אני יודע שאגד התחבטה המון כיצד להתמודד עם הבעיה, משרד הפרסום החרדי שלה לקח את העניין הכי רגיש שאפשר והתמודד עם הבעיה בהצלחה לטעמי. כיצד תפנה אגד לנוסעיה ה’לא חרדים’ – אין לי מושג. אני לא בטוח בכלל שיש בכך צורך לאור האחוזים השוליים (יחסית), אבל בכל מקרה, זאת כבר לא הבעיה שלי.

    גילוי נאות: ראיתי את הנתונים, אני קשור איכשהו לקמפיין הזה, שלא קל לאף אחד מהמעורבים בו. אשתי ואני מחנכים את ילדינו לא ‘לשכוח’ לשלם, לא להחליף כרטיסיות או ‘רב קו’ ולא לקמבן את הרכבת הקלה.

    מקווה שנצליח.

  17. אבי כתב:

    שאני אבין: אגד חייבת לתת לכם נסיעות חינם במוצ”ש, ואם אתם לא עומדים בהסדר – אסור לה לבקש שכן תשלמו על מה שאתם אמורים מלכתחילה לשלם?
    די לקוטריות. לא רוצים – אל תעלו על האוטובוסים במוצ”ש, או שתשיגו כסף איכשהו. אבל לקטר על זה? מציג את הציבור החרדי באור מאוד “אני נעלב” “אני פגוע” ובעיקר ילדותי.
    תיכף תגידו שגם הקמפיין של הרכבת הקלה נועד נגד הציבור החרדי

    מי אמר לך שלא משלמים במוצאי שבת? כי לאחרונה יש על הקו הרבה חילונים שלא משלמים? כי כשמשלמים פעמיים באמצע שבוע אחד למוצאי שבת הנהג בכלל לא מודיע לאגד והוא רק מוציא שתי כרטיסים וזהו? כי ביום חול רגיל בקווים החרדיים מאה אחוז מהנוסעים משלמים ובקווים חילונים יש בממוצע ששים אחוז שעולים על אוטובוס ומשלמים? כי בהקווים שיוצאים מהכותל באמצע השבוע שממולאים עד אפס מקום ודוחפים לשמה את הנוסעים כמו סרדינים ועד שהאוטובוס לא מלא כמו קרון היוצא לאושביץ הנהג לא מתחיל לנסוע, ואז עולים הרבה אנשים בבת אחד ומהרבה נוסעים הנהג בכלל לא מבקש כסף כי אי אפשר וכולם אבל כולם שלא שילמו ניגשים להנהג תןך הנסיעה ומשלמים מבלי שאף אחד ביקש את זה? ראית פעם חילוני שישלם לפני שהוא יורד מהאוטובוס כי הוא לא שילם כשהוא עלה?

  18. בינתיים אגד טוענים שיש להם נתונים (אני מעריך שהם לא היו יוצאים בקמפיין כזה אם לא היו להם) והמגיבים מתלהמים ואומרים: “אבל הציבור שלנו…” “ואני ראיתי” (כמה ראית?) תגידו, זה נשמע לכם הגיוני?

  19. אמרתי לנהג באמצע השבוע שיסתכל פעמיים על החופשי חודשי אחד על חשבון מוצ”ש חזרה מהכותל.

    הנהג לא ידע מה לעשות ולמי לדווח.

  20. “ביום חול רגיל בקווים החרדיים מאה אחוז מהנוסעים משלמים ובקווים חילונים יש בממוצע ששים אחוז שעולים על אוטובוס ומשלמים?”

    מאיפה בדיוק המידע הזה? אני נוסע כל הזמן בתחבורה ציבורית ונתקלתי ביותר ממקרה אחד של נהג שסירב לנסוע כי מישהו עלה מהדלת האחרוית והיה חשד שהוא לא שילם- זה בקווים רגילים. בקווי “מהדרין”, שהם אכן דחוסים להתפקע, כמו שציינת, עולים הרבה מאד אנשים מאחור והנהגים מתייחסים לזה בביטול. יש המון אנשים שלא משלמים. לא רוצים כזו בעיה? יש לי הצעה מהפכנית לאגד- אל תפעילו קווים ייעודיים לציבור החרדי אלא פשוט תפעילו אוטובוסים רגילים במסלולים הנדרשים בהתאם לעומס הקיים. כך גם האוטובוס לא ירגיש כמו קרון בקר. באוטובוסים עירוניים רגילים בירושלים אין דבר כזה שאנשים עולים מאחור ולא משלמים. בקווי “מהדרין”, לעומת זאת…

  21. אם כבר מדברים על לא משלמים…..!
    בעיני ראיתי 3 בחורים חילוניים שעלו לרכבת בלי לשלם “כולה 2 תחנות, עזוב אותך, לא צריך לשלם על זה…”
    יאללללה, שיעשו פרסומת לציבור החילוני שעל כל נסיעה ברכבת צריך לשלם!!!
    אה????

  22. @ קובי:
    שטויות, שטויות, שטויות,

    פעם אחת לאחר המתנה של שעה בערב שבת 4 פעוטות בשמש קופחת הגיע סוף סוף אוטובוס עירוני (לנסיעה בין עירונית, כן) מאחר והיתה הסתערות, ומאחר והיינו עסוקים בלהחזיק את הילדים, המזוודה, העוגה והעגלה ירדנו ונזכרנו – הופ, לא שילמנו, לו היה עולה פקח – ודאי היינו מחושבים באחוזי המשתמטים מתשלום.

    אך מי ידע ששילמנו גם שילמנו על התענוג המפוקפק במוצ”ש?

    אם רוצים לחדד את ההקפדה של נוהל שילום בתחילת הנסיעה יש מספיק דרכים חכמות מאשר השוואות אינפנטיליות.
    אין אף אחד שלא משלם בגלל תירוצים של מזגן עמידה וכו’ אלו המצאות של דוברי אגד המודעים למצב הנורא השורר בחברתם.

    אין אין נמענים מתשלום באחוזים שצוינו אין, וזה לא בגלל שמטאטים מתחת לשטיח,
    זה בגלל שההגנה הכי טובה היא התקפה וזו האסטרטגיה שאגד בחרה, ועם הנתונים הכוזבים היא באה לרבנים.

    אם אגד מפסידים עלינו – שיעזבו אותנו ויכבדו חברות תחבורה אחרות “להפסיד” עלינו.

  23. b>:@ קובי:
    תמיד אפשר להמציא הוכחות ופקחים שמבוייתים על קבוצה אחת, השאלה היא:
    1, העיתוי, וזה מראה המון על מגמה של רדיפה
    2, מי שמדבר. חברת אגד שנותנת שירות לציבור החרדי כתרנגולים פחות או יותר, ומקבלת חלק נכבד מהוצאות המחיה של ציבור זה.

  24. הכלל “בכביש היה חכם ולא צודק” תקף גם כאן.

    אגד עם משרד הפרסום “גל-אורן-בס”ד- בלי ס”ד” עשו כאן לכל הדעות טעות גסה.

    השאלה כמה זמן יעבור וכמה נזק צריך להצטבר כדי שירדו סוף סוף מהעץ שטיפסו עליו.

    אמנם אנחנו הקטנים האזרחים אולי לא יכולים ‘לדפוק את אגד’, אבל מתברר שהיא יכולה לדפוק את עצמה…

  25. קובי
    הקשור ‘איכשהו’ לקמפיין

    אם לאגד יש בעיה עם נוסעים שלא משלמים
    שיוסיפו פקחים
    בדיוק כמו המשטרה שמוסיפה שוטרים
    לצאת בהכללת ציבור שלם ולהפוך אותו לגנב זה אוויליות מדרגה ראשונה
    והזעם צריך להיות מופנה אך ורק למשרד המבצע שנתן להבין לאגד שזה מה שיעביר את המסר

  26. @ פוטנציאלית:
    לפוטנציאלית שסובלת מרפיסות ונחיתות,
    פשוט מגעיל לקרוא את התגובה הלא חכמה שלך.
    את כנראה בטוחה שהאקסיומה ש”כל החרדים גנבים” – נכונה…
    אז לידיעתך הנתונים שהצגת לא פורסמו מעולם גם לא ע”י אגד, וכנראה מקורם במוחך הקודח.
    כאחד שנוסע רבות בתחבורה ציבורית הן בקווים בהם רוב הנוסעים חרדים והן בכאלו שרוב הנוסעים אינם חרדים, מעולם לא נתקלתי במקרה שחרדי/ת לא שילם/ה (25%….) אבל כן נתקלתי במספר פעמים בהם נוסעים שאינם חרדים התחמקו מתשלום (התפלחו בלשון העם).
    אם כי וודאי רובם המכריע של כלל הנוסעים משלמים כדין אבל מקבלים בתמורה, בחלק מהמקרים, נסיעה חווייתית בסגנון “סרדינים” “רכבת הרים” או סתם נסיעה שאמורה לארוך כ45 דקות ובפועל לוקחת כשעתיים (בעיקר במוצ”ש). (אני מבין שתמורה כזאת לדעתך מוצדקת.
    אבל בכל מקרה גם אגד חושבים שיש להם בעיה עם מוסר התשלומים החרדי שיטפלו בבעייתים ולא יכתימו ציבור שלם.

  27. גם אם נגיד ש… יש אנשים שלא משלמים שחזותם חרדית.
    זאת טעות סופנית לפרסם לקהל כ”כ רחב, באופן כ”כ מתחנחן
    מה גם, שמעמדה של אגד במפה החרדית לא מזהיר
    ומה זה יצר?
    באזזזז גדול ושלילי באמצעי התקשורת החברתית
    הציבור באופן גורף התלהם על כך, פתח שנאה אישית לאגד
    על בסיס רגשי (כן, נפגעתי!)
    אני חושבת שהפסד כזה
    לא יכול להאמד אפילו במליונים

  28. @ קובי:
    קובי התגובה שלך פשוט עלובה, ואם אתה באמת קשור לפרסום אז או שהוצגו נתונים שקריים או שבכלל לא הוצגו נתונים, וכנראה אתם נוסעי הפרייבטים קונים כל לוקש, באמת מאיפה לכם לדעת מה קורה בשטח?

    אגב מה עם מסע פרסום לאגד שיתחילו לעמוד בזמן ושנהגיה יתייחסו לנוסעים כמו בני אדם (אגב רוב הנהגים בסדר, אבל באגד וגל אורן אוהבים להתייחס לאחוזים ובאחוזים המצב עדיין רחוק מלהיות טוב).

    כנוסע שהיה עד לבדיקות משפילות של אגד במשך מספר מוצ”ש ברצף (בדרך לבית שמש) ואחרי כל המאמצים אגד לא מצאו כלום (אה הם טענו שמצאו כמה בודדים….) אני חוזר על דברי שהנתונים שהעלית מפוברקים בכל קנה מידה. מה שלא מפוברק זה החוויה המזוויעה של נסיעה מי-ם לבית שמש בפרט במוצ”ש.

    אם רציתם להעלות קמפיין מתסיס ולגרום לחילול ה’, אזי הצלחתם!!!

    אבל אם כוונתכם לא הייתה זדונית אז כנראה שפשוט נסמאו עיניכם והצלחתם להשיג בדיוק ההיפך.

  29. טוב,
    יצאתם מפרופורציות.
    נכון שחברת אגד מזלזלת בנוסעים (כמו כל חברת תחבורה במדינת ישראל) ובכל אופן
    זכותם לבקש שישלמו על הנסיעה.
    ולא אכפת לי באיזו דרך הם משתמשים להעברת המסר.
    בואו נהיה כנים ת’כלס אנחנו שוכחים לפעמים לשלם.
    לא נעים….
    וגם לי לצערי הקמפיין הזכיר לשלם על כמה פעמים שחיפפתי .

  30. התגובה של ‘גל אורן’ על ידי אריה פרקנל

    שלום וברכה,
    אין בדעתי לחשוף את הנתונים המבישים לגבי שיעורי
    ההתחמקות מתשלום בקווים המשרתים את הציבור החרדי,
    כדי לא לגרום לחילול ה’.
    נתוני הביקורות לא מתחייסים לעיתוי התשלום, אלא לעובדה
    הפשוטה שנמנעים מתשלום. כדי למנוע את התופעה אנו מעודדים
    את הציבור לשלם כמתחייב בתחילת הנסיעה.
    האמת היא לא ביישנית! אסור לנו להשלים עם אינשי דלא מעלי המכתימים
    את כולנו. שתיקה והתעלמות אך מעצימים ו”מכשירים” את התופעה הנוראה!

    אריה פרנקל
    טלפון: 03-6133555 שלוחה 105
    נייד: 057-3587140

  31. קרליבכיסט כתב:

    התגובה של ‘גל אורן’ על ידי אריה פרקנל

    שלום וברכה,
    אין בדעתי לחשוף את הנתונים המבישים לגבי שיעורי
    ההתחמקות מתשלום בקווים המשרתים את הציבור החרדי,
    כדי לא לגרום לחילול ה’.
    נתוני הביקורות לא מתחייסים לעיתוי התשלום, אלא לעובדה
    הפשוטה שנמנעים מתשלום. כדי למנוע את התופעה אנו מעודדים
    את הציבור לשלם כמתחייב בתחילת הנסיעה.
    האמת היא לא ביישנית! אסור לנו להשלים עם אינשי דלא מעלי המכתימים
    את כולנו. שתיקה והתעלמות אך מעצימים ו”מכשירים” את התופעה הנוראה!

    אריה פרנקל
    טלפון: 03-6133555 שלוחה 105
    נייד: 057-3587140

    הפלא ופלא! קמפין לאינשי דלא מעלי מעל גבי העיתונות החרדית השמרנית…
    מחלקת המדיה של גל שגתה ובגדול. אם כבר, אז לפרסם בתוך האוטובוסים, בצהובונים, ובעיקר באינטרנט…

  32. לי אישית אגד חייבת מאות שקלים על תעלולי הרב קו ש’נמחק פתאום’…
    הגנב מחפש את הגנבים…

  33. @ איש בער:

    תתבייש לך!
    למה אתה באמת לא שוכח לשלם על צעצוע שקנית בחנות?????????
    בשבילך ובשביל עוד אנשים כמוך הופק הקמפיין
    שהכפיש את שם כולנו

  34. @ קרליבכיסט:

    כמי שנוסע יום יום בקווי אגד היעודיים כבר כעשור, מעולם לא ראיתי מבקר שתופס נוסע שלא שילם המקרה הכי גרוע היה שהנוסעת שעלתה מהדלת האחורית ועדיין לא הספיקה להעביר תשלום אבל היה לה תשלום ביד לשלם, רק טכני לא שילמה.

    לא פעם נתקלתי שהנוסעת בסוף הנסיעה חזרה לנהג לשלם וזאת ללא שום פיקוח או דרישה מצד הנהג, ואתם באגד תגדירו את זה ממש כמחווה של רצון טוב מצד הנוסע, הנוסע שילם.

    בתקופה האחרונה כבר הפסיקה אגד לפתוח את הדלת האחורית והנשים עולות מקדימה והבקרה על תשלום מראש קיים דהיינו אין מי שעולה ולא משלם.

    בחודשים האחרונים, התחילו אגד להפעיל חוליות פיקוח ממש כל כל אוטובוס ואוטובוס כולל בימי חוהמ”ד ולא זכור לי שהפקח תפס מאן דהו.

    תרשו לי להניח, שהנתונים שאגד מדבר אליהם שהם טוענים שזה ממש בושה לציבור החרדי, ושאגד ביצעה בעצמה את הביקורת הם נתונים מפוברקים, אם אני הייתי עובד אגד, הייתי גם יכול להנפיק דוח כפי שהמנהל רוצה לראות, זה לא כל כך קשה במיוחד כשהמטרה הוא רק הסברתית לשיטתם וגם מוסתר מהציבור.

    תרשו לי לציין, שהמפנה של אגד ביחס לציבור החרדי החל מיד לאחר הבחירות כשראו שהחרדים כבר לא צד בממשלה ושהיום מי שמציק מבזה את החרדים הוא המנצח, וזה היחס של פקידי אגד לציבור החרדי המפרנס אותם, (באם רק נדרוש להפריט את הקווים החרדיים מידי אגד נראה מיד את כל אגד עולה לביתם של כל הרבנים ומבטיחים מה שרוצים, הם יודעים טוב מאוד מי המפרנס אותם).

    ולקופירייטרים הדגולים מפרסום גל, אציע את הנקודה שהיה תופס את הנקודה מבלי להעליב את כלל ציבור הנוסעים, למרות שהם אלו שבחרו ללכת בדרך הקלה ולהעליב את ציבור הנוסעים.
    אם הייתם תופסים את הנקודה שהנהג מרויח איזה אחוז בודד מתשלום עבור כל נסיעה, הייתם מסבירים לנוסע החרדי שבאם הוא משלם לנהג אחר בנסיעה אחרת, הוא שילם לאגד אבל נשאר חייב לנהג, ובאגד קשה לאתר את הנהג, לכן מן הראוי להימנע מזה כדי לא להגיע לחשש גזל מהנהג.
    זה היה עובד הרבה יותר טוב והרבה יותר חזק.

  35. אז תסבירו לי, למה לא משלמים? מה זה התשלום באיחור הזה? נסיעה באגד זה שוטף+30 יום?

  36. אם הנתונים שנכתבו לעיל נכונים, אז אכן יש במה להתבייש,
    אבל כמו כל אדם שמשלם על הפחית – הוא רוצה אותה מוגזת.
    הוא רוצה חלה טעימה ולא שרופה.
    אם נקבל שירות כמו שצריך, נוכל להבין את המוכר שרוצה תשלום הוגן.
    אדם שנדחס באוטובוס “כמו סרדין” ומשלם כמו שצריך, ורואה איך מכפישים אותו ושכמותיו
    זו פגיעה ישירה.

    תשאלו את תושבי בית שמש מה זה נסיעה ב-417/497…….

  37. @ פלוני:
    בלי כוונה!!
    אם היו מביאים די אוטובוסים, זה לא היה קורה.
    אבל כשעולים לאוטובוס בתת תנאים, לאחר המתנה ממושכת ביותר,
    בהסתערות מבוהלת שסוף כל סוף עכשיו כבר אולי כן יהיה מקום.

    (“מוישלה תשמור מקום לאמא”
    “יצחקלה איפה יוכבד”
    אברהמי ציפי לא איתך, או וי”
    “תשמור על העוגה היא מתרסקת!”)

    עם ילדים וחבילות ויושבים אחד על השני – לבסוף ישנן שגגות אנוש…

  38. אהרון כתב:

    @ קרליבכיסט:

    ולקופירייטרים הדגולים מפרסום גל, אציע את הנקודה שהיה תופס את הנקודה מבלי להעליב את כלל ציבור הנוסעים, למרות שהם אלו שבחרו ללכת בדרך הקלה ולהעליב את ציבור הנוסעים.
    אם הייתם תופסים את הנקודה שהנהג מרויח איזה אחוז בודד מתשלום עבור כל נסיעה, הייתם מסבירים לנוסע החרדי שבאם הוא משלם לנהג אחר בנסיעה אחרת, הוא שילם לאגד אבל נשאר חייב לנהג, ובאגד קשה לאתר את הנהג, לכן מן הראוי להימנע מזה כדי לא להגיע לחשש גזל מהנהג.
    זה היה עובד הרבה יותר טוב והרבה יותר חזק.

    כל מילה נכונה!

    אגב, בדיוק זה שחברת ‘עילית’ בביתר פירסמה בשעתו,
    קמפיין יפה ומתחשב שנחל הצלחה אדירה.

  39. @ נוני:

    סיבותי לשכחה שמורות עמי ואין כאן המקום להגיב….

    יש ויש עוד אנשים טובים שלצערם לא משלמים בין בשכחה של רגע ובין בכוונת תחילה, ועל כן זכותה של החברה לתזכר את לקוחתיה.

  40. אם אתה מחפף זה לא אומר שגם אני . ואני נפגעתי מאגד ובכל הזדמנות שתהיה לי אני אעדיף חברה אחרת שאם לא מכבדת לפחות לא מזלזלת בנוסע.
    איש בער כתב:

    טוב,
    יצאתם מפרופורציות.
    נכון שחברת אגד מזלזלת בנוסעים (כמו כל חברת תחבורה במדינת ישראל) ובכל אופן
    זכותם לבקש שישלמו על הנסיעה.
    ולא אכפת לי באיזו דרך הם משתמשים להעברת המסר.
    בואו נהיה כנים ת’כלס אנחנו שוכחים לפעמים לשלם.
    לא נעים….
    וגם לי לצערי הקמפיין הזכיר לשלם על כמה פעמים שחיפפתי .

  41. נקודה קטנה שמשום מה אף אחד כאן לא התייחס אליה:
    בואו נניח לרגע ש”הנתונים” עליהם מדברים מצדדי הקמפיין נכונים. בואו נניח שאכן ישנה תופעה של מאות אנשים “משלנו” שלא משלמים על נסיעות באגד.
    באלה אנשים מדובר? בחרדים מבטן ומלידה שמסיבה מסוימת החליטו שמותר לשדוד את אגד. ניחא. מה לעזאזל גרם לאגד לחשוב שקמפיין כזה יתקן את המצב? יענו, כל מה שהגזלנים המסתוריים האלה צריכים כדי לחזור בתשובה זו מודעה יצירתית (וחיננית!?) של גל אורן? ממתי ממגרים תופעות כאלה בעזרת מודעות בעיתון? תביאו פקחים, תגבירו את הביקורת, תגדילו את הקנסות, תענישו את אלה שתתפסו, אבל מודעה בעיתון? הצחקתם.
    לסיום אני חייב לומר: עולה החשד שמישהו שראה כאן הזדמנות לקמפיין עתיר אינצ’ים גרר את אגד להרפתקה מיותרת. מקווה מאד שלא זה הסיפור.

  42. גם אם תיאורטית הנתונים שלהם נכונים

    זו לא הדרך!

    אבל בכל מקרה החברים מגל אורן הרויחו כפליים, צפו לקמפיין חיובי ומתקן בתקופה הקרובה…

  43. מה שאתם לא מבינים שאגד פירסמה את הקמפיין הטיפשי הזה לרוב לקוחותיה והם מהמגזר החרדי שמשמן את גלגלי האוטובוסים מכיסו הדל במרחב הכללי אין התועלת שווה בנזק עלות הפרסום, וככל הנראה גם לא יועיל

  44. @ פוטנציאלית:
    האם ידוע לך שבמוצאי חג שבועות תשע”ג עצרו בשורש ליד ירושלים כ500 אוטובוסים יעודיים חרדים והצליחו למצוא כ 100 נוסעים מתוך 25000 נוסעים שלא שילמו זה יוצא 0.25 אחוז אז מאיפה את לוקחת את הנתונים שמוצאים עשרות נוסעים שלא משלמים

  45. די נמאס מהצביעות ! אני לא מבין איך כל מיני אנשי תקשורת מהעתונות החרדית צועקים וכותבים נגד הקמפיין כשבזמן הזה הם מכניסים את הפרסומות האלו בשביל בצע כסף!

  46. הנסיעות של אגד זה כמו חלה שצריכים לשלם אבל על חלה מקולקלת מקבלים פיצוים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן