גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
במהדורה הזאת תמצאו המלצת קריאה מעולה (לא לשעות הבוקר המוקדמות), תקראו כתבות שאהבנו, תראו איך סגרנו את הפינה השבוע עם איציק הלפרין, תשמעו לראשונה על תזוזות בענף וחדשות מפה ומשם • כמובן שיש גם תמונות וסקר מיוחד של קובי סלע • ומה חושב היחצן רני רהב על מוטי רובינשטיין? • כנסו כנסו
GADASI INON SEGAL TZELNIKER
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

פותחים בכבוד האכסניה: הלילה אני רוצה לישון, אז המהדורה הולכת להיות מעניינת ותתפרסם מוקדם מהצפוי, או שלא. החומרים ששלחתם לא מספיקים למהדורה מורחבת, אבל אתם מתקדמים בקצב לא רע, יחד איתנו. החזרה לשגרה מלווה לעתים בקשיי הסתגלות, ובעלי המוסר כבר אמרו כל ההתחלות קשות. וגם: עריכת הבלוג משולה לרכיבה על אופניים. אם קשה, סימן שהשרשרת תקועה או משהו כזה. ברשותכם, נפתח בהמלצה מלוחה.

המלצת קריאה

ערימת דקדקים עם הערינג מבוצל וקורטוב פלפל שחור למעלה. הגשה לצד שוט וודקה ובקבוק בטר לימון. [המלצת הקריאה בחסות אריו דיגיטל, שהשיק השבוע את האתר של מסעדת שמוליק כהן (צילום: מתוך האתר). תתפנקו]

HERING

סטטוס שבועי

STATUS

הלפרין, בוא נסגור ת’פינה הזאת

מוטי רובינשטיין: תרצה להשיב על כמה שאלות למהדורת ליל שישי בשטיבל?
איציק הלפרין: כן
מוטי רובינשטיין: נהיית סלב
איציק הלפרין: הראיון התחיל?
מוטי רובינשטיין: כן. העבודה התחילה? קיבלת כבר טלפון על חשבון המדינה? ואוטו? ובית פרטי עם בריכה?
איציק הלפרין: אתחיל במהלך השבוע. ולא, אין לי סעיף ‘וילה’ בחוזה. רק עבודה מקצועית וממוקדת.
מוטי רובינשטיין: איך אתה מגיב לטענות שאתה חרדי לשעבר, ממורמר, המחפש להוציא את דיבת המגזר רעה?
איציק הלפרין: תלונות פרי עטם של ממורמרים בעצמם, או כאלו שמתקשים בהבנת הנקרא. את הטורים שהיו בעד המגזר הם שכחו לקרוא.
מוטי רובינשטיין: אתה אוהב פרובוקציות. להתעמר במתקשים בהבנת הנקרא. זה לא מקרי. אנשים לא חושבים ככה על עיתונאים אחרים.
איציק הלפרין: כשפרגנתי באותה הדרך בדיוק, אותם קשי הבנה הסתדרו יופי. עיתונות ופובליציסטיקה הם לשני הצדדים – טוב ופחות טוב, לא חכמה להנות מהטוב ולקלל כשרע. ע”ע הטורים שלי בטמקא, רק שניים מהם היו ביקורת. נורא קל לקלל. קשה יותר לעצור ולחשוב.
מוטי רובינשטיין: מה תרצה לספר לגולשי פשקעוויל
איציק הלפרין: הייתי מרחיב על העורך שלהם. אני חלוק עליו בדעותיי ועדיין מעריך את דעותיו. אבל אספר להם על הערוץ הראשון שפונה לקהל צעיר יותר ויותר. אספר להם על כוונתי הכנה לסקר את המגזר ככתב באופן הכי אובייקטיבי שיש – תוך שימת לב אמתית לדברים הטובים והרעים, מתוך הערכה רבה לרובו המכריע שלפעמים מקופח ע”י העיתונות הכללית. אבל זה לא יהיה אצלנו, ניתן סיקור מדוייק ורגיש.
מוטי רובינשטיין: הדברים הרעים גם יאוזנו על ידי הסתייגויות והצגת ה”לא כולם ככה”?
איציק הלפרין: לא אצלי. יהיה טוב ויהיה פחות טוב. אבל הסיקור יהיה אובייקטיבי ומדוייק עד כמה שניתן.
מוטי רובינשטיין: להערכתך, כמה יהיה טוב וכמה רע (בוא נקרא לילד בשמו), באחוזים. אני שואל, כי, אתה יודע, לא תמיד מעניין לסקר את הטוב.
איציק הלפרין: פוליטיקאי טוב לא עונה על שאלות היפותטיות, אפילו עיתונאי. יהיה אובייקטיבי ואמיתי, בלי לטאטא כלום.
מוטי רובינשטיין: זאת לא שאלה היפותטית, בנאדם. אין אובייקטיביות בעולם. השאלה שלי בעינה עומדת. אתה יודע שלא יהיה קל להציג אותנו בעין טובה.
איציק הלפרין: ישנו סיפור, מאחוריו אדם, זה הסיפור + הגורם האנושי. לכן כל מקרה לגופו, ובכל מקרה צריך להתחשב בשניהם. קשה לתייג סיקור כטוב או רע במידה והוא אובייקטיבי, לכן סיפור הוא סיפור הוא סיפור.
מוטי רובינשטיין: נראה אותך אולי עם כיפה או הקסקט שלך תקוע עם מסמר?
איציק הלפרין: גם אני מתחבט בשאלה הזו.
מוטי רובינשטיין: אתה מושך מבטים. האם זה משהו שעוזר בעבודה או מפריע?
איציק הלפרין: אני או הכובע?
מוטי רובינשטיין: הכובע.
איציק הלפרין: טרם נדרשנו לנושא הכה חשוב הזה. אבל אשקול להחליף לסאמט.

עד כאן התקציר. הראיון המלא, אם יהיה כזה, יתפרסם במהדורה הבאה.

כתבות שקראנו

איבדו פרופורציות? תגובות ברשת בעקבות תמונה שפורסמה הבוקר בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ ובה השוואה בין טרור יהודי לטרור פלסטיני. מהצד האחד של התמונה תחת הכיתוב “טרור פלסטיני” נראה אוטובוס מפויח לאחר פיגוע, ובצד האחר תחת הכותרת “טרור יהודי” צורפה תמונה ובה כתובת תג מחיר על מסגד. [לקריאה לחצו כאן]

מי יבקש סליחה? לפני כארבע שנים, החילונים, וביניהם ניצן הורוביץ, האשימו את החרדים ברצח הנורא בברנוער. ראובן שטיין (אם תרצו מוטי רובינשטיין), כתב במוצאי הרצח טור נוקב בכיכר השבת. השבוע קראנו את הטור הזה שוב. [לקריאה לחצו כאן]

גם אצלכם במשרד נהנים ככה? צפו במשרדי יוטיוב המפוארים

העיתונאי המעצבן בעיתונות המודפסת: כשאתם קוראים אותם עולה לכם הדם לראש? עושים טיסן מהגיליון ומכוונים לפח? ברוכים הבאים לסקר “העיתונאי המעצבן ביותר בעיתונות המודפסת“.

תזוזות בענף

ירח טוקר דאג שהעיתונים יסקרו את ציון שנת השלושים של קרן היתומים דיסקין.

אליהו אליוביץ (רוטרניק) שעזב לאחרונה את גל אורן, החל את עבודתו החדשה בבולטון פוטנציאל.

עו”ד יוסי אברמוביץ הצטרף לצוות התקציבאים באותו משרד.

תקציב הפרסום של זוגלובק מנוהל על ידי משרד הפרסום בראשית. בימים הקרובים נסקר את הקמפיין ונציג תמונות בלעדיות שיפתיעו את העוסקים במלאכה. ואולי לא.

חדשות מפה ומשם

האתר של משק צוריאל: קבוצת החברה המרכזית למשקאות קלים חנכה השבוע את האתר החדש למותג ‘משק צוריאל’ שבבעלותם. לא היינו נדרשים לסיפור אם לא שנציגי החברה בחרו לבנות את האתר באמצעות אריו דיגיטל. להזכירכם, לא מדובר באתר הפונה למגזרינו החסוד.

הפאשלה של נטוויז’ן: אחרי שהלינק לאתר התפרסם (עדיין באייטם של משק צוריאל), נכנסו כל מיני אנשים “לאתר החדש” וגילו אתר שבנוי בצורה מיושנת שלא ממש מתאימה לאריו. התעלומה נפתרה חיש קל: מסתבר שמאז חברת נטוויז’ן התנתקה ממחלף האינטרנט הישראלי, לוקח לה כמה שעות או ימים לעדכן כתובות אינטרנט, כך שגולשיה עדיין נכנסו לאתר הישן. לאחר כמה ימים סודרה התקלה וגם גולשי נטוויזן הוזמנו ליהנות ממשק צוריאל החדש. גם אתם מוזמנים [לחצו כאן לאתר משק צוריאל].

בילוי סודי: עשרים עיתונאיות מהמדיה החרדית התפנקו השבוע בספא עבריה, לרגל השקת סדרת מרככים חדשה של המותג סוד. ניסינו לשאול את אורה מאיר מבולטון פוטנציאל מה בדיוק היה שם, והיא אמרה שזה סוד.

BOLTON1BOLTON

הוועידה המפוארת של ויז’ניץ: הלילה נערכה ועידה של חסידי ומוקירי בית ויז’ניץ בבנייני האומה בירושלים. מדובר בכינוס הוקרה לאלפי החסידים התורמים לכל הפחות אלף דולר לחודש, שלא נערך מזה מספר שנים. המוזמנים קיבלו מהאדמו”ר מטבע מיוחד עליו חרוט “פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון”, סגולה לפרנסה והצלחה.  אז מה היה שם, מעבר לאלפי חסידים והמון דוכנים ססגוניים? מקהלות נפרדות של חסידי חב”ד, גור ובאבוב, שרו את השירים שלהם המושרים לעתים גם בחצר ויז’ניץ. על הקלידים וניהול התזמורת: מאיר אדלר ויעקב דסקל והכוכב החדש שטיינמץ. מעבר לזה, אם הייתם שם, בודאי ראיתם את התערוכה מויז’ניצא לויז’ניץ, ההיסטוריה של ממלכת בית ויז’ניץ. אנחנו הקפדנו להסתכל על העריסה של האדמו”ר הקודם הישועות משה. גם אתם.

VIZNITZ

לא רק מחותן: מוטי קוטיינר הפך לפני שבוע לסבא. מזל טוב.

רכש נושא פירות: רק לאחרונה התמנה שימי סגל לתפקיד עורך ביזנס וסגן עורך ראשי ברשת קו עיתונות ופירותיו כבר ניבטים וצומחים ומבשילים. מוסף ביזנס עבר מתיחת פנים נהדרת, וניכרת השקעה רבה במחשבה בעיצוב, בסגנון ובתוכן. השבוע ביקרנו במערכת והובטח לנו שבקרוב יהיו שדרוגים נוספים. כמובן שניצלנו את ההזדמנות כדי לצלם תמונה קבוצתית בהפסקת העישון של העורך הראשי, ותמונה נוספת בחדר העבודה של רכש חדש נוסף שמנפיק כותרות מעניינות: איתי גדסי.

GADASI INON SEGAL TZELNIKER
תגידו על מה משלמים לכם?  ינון פלח, שימי סגל, יוסי צלניקר ואיתי גדסי
GADASI TZELNIKER
אז מה יש לך לתת לי למונציפאלי? יוסי צלניקר ואיתי גדסי

בלי קשר למחיר הדלק: בניגוד מוחלט לגולן טלקום, עיתון משפחה *כן* מעלה את המחיר בעקבות עליית המע”מ. המחיר המעודכן: 17.90 שקלים.

נוחתים ומתפללים: חסידי חב”ד יזמו פרסום מעניין במגזין אטמוספירה של אל-על, הקוראת לנוסעים להגיע לקברו של הרבי מליובאוויטש זי”ע, הסמוך לשדה התעופה קנדי. צילם וסיפר: הרצל קוסאשווילי.

CHABAD (1)

להתייחס רק למייל הזה, וסליחה על השינויים: “אלפים במעמד אדיר של הכנסת ס”ת וחנוכת הבית למבצר התורה “משכן התורה” באלעד: בברכת מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטינמן ומרן הגר”ע יוסף המלווים את הישיבה מיום היווסדה, ובהשתתפות עשרות ראשי ישיבות, רבני העיר והרב הראשי • במרכז המעמד הכריז ראש הישיבה ומייסדה הרה”ג רבי ישראל רווח על הקמת כולל אברכים ענק, נוכח ההסתה ורדיפת עולם התורה”.

REVACH2

הגאון רבי שמעון בעדני נואם (צילום: אלי קובין)

REVACH1

חלק מקהל האלפים במשאם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א (צילום: אלי קובין)

REVACH

הרה”ר רבי ישראל רווח בהכנסת ספר התורה לארון הקודש (צילום: אלי קובין)

סקר לרגל חצי עשור ל’שרות לעיתונאי’

קובי סלע שהיה פעם יקיר המהדורה עד שהפך להיות איש רציני ורשמי בשעות העבודה, כתב לאחרונה שלום לכולם, ואחר כך הוסיף כי לרגל מעט יותר מחצי עשור לשירות המהפכני לעיתונאים – “שרות לעיתונאי”, וממשק ניהול הודעות היח”צ שלו, הגיע העת לבדוק יעילות וכדאיות.

“אנחנו במשרד, מנסים כל העת להקל עליכם את העבודה ולסייע לכם לייצר את האייטמים שחשובים לנו. אחת השיטות שהייתה לפופולרית בימים בהם עדיין התנוססה בראשי בלורית, היא העלאת כל חומרי היח”צ (תמונות, קבצי מוזיקה, טקסטים ועוד) לקובץ ZIP שהיה זמין על אתר קוביס.

“בינתיים השתכללנו, וגם אתם למדתם לתפעל את הג’ימייל. כיום, כבר לא בטוח בכלל שההשקעה שלנו עדיין נחוצה. נשמח לקבל את תשובותיך לסקר הקצר והלא מעיק שהכנו. הסקר נכתב בלשון רבים ובלשון יחיד, בלשון זכר ובלשון נקבה, כדי שכל האופציות תהיינה מכוסות וליתר ביטחון. שכרך יהיה גדול מן השמיים (ואם הלקוחות יאשרו – אז גם “מן הארץ”)”.

האם יצא לך להשתמש ב”בשירות לעיתונאי”
כמעט כל יום, נמחקות לי הודעות המייל שלכם ואני רץ ל”שרות לעיתונאי”!
אכן, נעזרתי בשירות כעשר פעמים ויותר במהלך השנים.
פעם אחת בלבד, וזה קרה לרגל אירוע שנאלצתי לפרגן לכם, ולא היה נעים לי להתקשר ולבקש…
מה זה “שרות לעיתונאי”?! בחיים שלי לא שמעתי על זה

האם יצא לך לבקר באתר הישן והלא מעודכן של קוביס?
כן, ומאוד נהניתי מהרוח הצעירה והשובבה.
כן, ומאוד התאכזבתי מהשפה הצינית ומהניסוחים הכאילו מתחכמים
ממש לא, כדאי לגשת לשם?
אתר קוביס / גל אורן מוגדר ב”אתרוג” כאתר ליצים, והוא חסום לי

מה הייתי רוצה שיהיה באתר הזה?
פחות שטויות ויותר תכנים שישרתו אותי
יותר שטויות ופחות ענייני עבודה
אוסף סרטים שוברי קופות של האחים גרובייס – לצפייה
יותר פוסטים בבלוג
שיהיה יותר מעודכן
אחר:

ניסוח ההודעות לעיתונות שלנו:
מעולה – אל תשנו כלום!
לא משהו – הגיע העת להעביר את המושכות לחיים ולדר
בסדר, רק בסדר.
בעבר הייתם נועזים ושובבים יותר
הרצינות יאה לכם, המשיכו בקו השמרני להפליא
אני מעתיק מכם בכל מקרה – לא משנה לי
אחר:

עיצוב ההודעות לעיתונות שלנו
מגניב, תענוג, אושר ושמחה
נחמד, אך לא תורם לעניין
הצבעים והפונטים המיוחדים – מסרבלים ומעיקים
סתם מנג’ז ומיותר
אחר:

פורמט ההודעה לעיתונות
קובץ וורד מספיק בהחלט
נחמד שאפשר להדפיס בצבעים ופונטים עשירים
לא הבנתי, מה הקטע של ה PDF?
נחמד, אבל אפשר להסתפק בלינק ל ג’מבו מייל
אני כותב על חקלאות, לא משנה לי בכלל
אחר:

הפצות וטעימות
מעולה ומחמם את הלב, תודה
נורא, תמיד אתם שוכחים אותי
נחמד, אבל אכתוב על המוצר בכל מקרה
נחמד, אבל לא אכתוב על המוצר בכל מקרה
מוצרים והזמנות הם בעצם שוחד, אני נגד.
אחר:

שמך המלא ומקום העבודה:

אתר פאשקעוויל מחלל שבת?

אתר פאשקעוויל לא מעודד חילול שבת בשום צורה שהיא! מהדורת ליל שישי הקודמת התפרסמה בשעות הבוקר והמייל האוטומטי נשלח אליכם בעיצומו של יום השבת. תלונות הגולשים לא איחרו לבוא (מיד עם צאת השבת) והתגובה הרשמית והמתרפסת שלנו התפרסמה באתר כיכר השבת עוד באותו לילה. מאוחר יותר קיבלנו תגובות נוספות: אחדים טענו בתוקף שאין שום בעיה בזה והמייל יכול לצאת מתי שהוא רוצה. היו גם סימוכים הלכתיים, אבל עדיין לא בדקנו. אחרים הציעו לנו לסגור את האתר בשבת, ואם תרצו להיעזר בשירותיו של האדם המציע, הרי לכם פרטיו.

SHABAT

SHABAT1

מה עוד היה לנו השבוע?

אחד היחצנים היותר מפורסמים במחוזותינו, נוהג באופן עקבי להשיב למבקריו בוולגריות, לעתים בשפה נמוכה מאוד. אחרי שנתקלנו השבוע בהשתלחויות חסרות רסן מצידו, צוייץ מה שצויין בטוויטר. היחצן הנ”ל, נוהג לחפש את שמו מדי יום ברשת החברתית ולהגיב לכל אחד שמזכיר את שמו. הנה צילומי המסך שלנו, לשיפוטכם.

RAN RAHAV (2)RAN RAHAV (1)

למכירה: בלקברי Z10 חדש

שימו לב: אחד מגולשי פאשקעוויל מבקש לבדוק את האפקטיביות של האתר באמצעות מכירה מיוחדת: הנ”ל רכש השבוע את המכשיר שאתם רואים בתמונה, הכניס את כרטיס הסים שלו וניסה לחייג למישהו. פתאום הוא הבין שבלי מקשים פיזיים הוא לא הולך להסתדר, והחליט להתחרט ולמכור אותו לכל המרבה במחיר. זמן שימוש: כ-20 דקות. המדבקות המקוריות לא הוסרו. יש מכור לבלקברי בקהל?

BLACKBERRY Z10 (5)BLACKBERRY Z10 (6) BLACKBERRY Z10 (1) BLACKBERRY Z10 (3) BLACKBERRY Z10 (4)

תמונות של סוף מהדורה

TOMER

 תומר משמוליק כהן עושה לייק

SHAWARMA

פרסומת של שווארמה-פון בלי מספר טלפון? כן!

AVIGDOR RABINOVICH

מחפשים עובדים? או עבודה? מנכ”ל עבודות לחרדים בפעולה

IMG-20130606-WA001

ממש במחיר מציאה, כולל ארנונה

תגובות יתקבלו בברכה

קוראי ליל שישי בשטביל מוזמנים לשתף פעולה וליצור איתנו קשר באמצעות מערכת התגובות באתר / מייל צור קשר / טלפון של מוטי רובינשטיין / שיחה פרטית עם יוסי צלניקר / לחישה לאברימי וינגוט / הודעה פרטית או ציבורית בפייסבוק של פאשקעוויל / וואטסאפ / וכן על זה הדרך / וכו’ / וכדומה.

תודות

תודה ליוסי צלניקר ולשוקי שטארק על העזרה בהכנת ליל שישי בשטיבל #99. אם אנחנו מדברים על יוסי צלניקר, מגיע לו מזל טוב לרגל הולדת הבת, והוא אומר שידידיו מוזמנים לקידושא רבה שיערוך השבת. הוא לא פירט מעבר לזה, אז אנחנו מעריכים שידידיו יודעים איפה הקידוש ייערך ומתי. מזל טוב!

ו… שבת שלום!

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. אריו דיגיטל כבר מזמן לא משחקים במגרש המגזרי. כבוד לבלוג שהצמיח כאלה תותחים. אבל הגזמתם טוטלית עם היחצ שעשיתם להם.

    לגבי קוביס. זו לא חכמה לפרסם את השאלות של הסקר – מעניין אותנו לראות את התשובות!
    לפי איך שאני מכיר עיתונאים – הם פשוט עושים העתק הדבק, רוצים לסיים את העבודה מהר. לא מעניין אותם כלום מעבר לזה.

  2. במקום ההערינג והוודקה, ההמלצה שלי; עזבו הכל ורוצו להתענג על החדש של אייזיק האניג. משכיח כאבים אגו וכל העוילם הזה. תענוג צרוף שכולו גן עדן.

    היה שווה להיוולד כדי לזכות לשמוע את הלב הענק והמעיין המתפרץ.

  3. בקשר לידיעה על קו עיתונות
    יש להם כתב חדש בשם מנדי ריזל. זה מקול ברמה.עם מדור חדש. תתחדשו ובהצלחה

    גם אתם שמתם לב ש…..
    מידי פעם עיתון הפלס שיש לו קצת בעיות עם פרסומות
    תופס איזה קורבן שיצא בקמפיין בעיתונות החרדית ולא מפרסם אצלו וכותב עליו כתבת תחקיר שלילית. השבוע הכתבה על אוצר החכמה, (צריך להכנס באוצר החכמה מסיבות אחרות שאין כאן המקום לפורטם.)

    סאגת קניון רמות
    המלחמה בקניון רמות עולה מדרגה כפי שפורסם בעיתונות הרחבה ולא רק בעלון השכונתי.
    השבוע יצאו פעילי המחאה בקמפיין נרחב בעלון השכונתי שכפוף להוראת הרבנים.
    בנוסף לא נכנסה לעלון שום פרסומת של חנות מחנויות הקניון.
    בנוסף אחרון….חנות של ספרי פלדהיים שהיתה בקניון נסגרה כשבוע לפני פרוץ המחאה. אך זה לא חסך מהנוגעים בדבר לפרסם בעלון הנ”ל תודה לרשת יפה נוף – פלדהיים על כך שסגרו את החנות לאור מחאת העסקנים… סליחה רבני השכונה הניזונים מ…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן