דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
יושב לו יוסי צלינקר, אדם שאני מאוד מעריך ומכבד, ומחליט שאלו המזרוחניקים החדשים. מי אתה יוסי? מי אתה שתחליט מי מזרוחניק ומי חרדי? נגד תנועת פא”י יצאו גדולי ישראל מנהיגי הדור. אבל אתה? אתה האוחז בעט בסך הכל, מנפנף בקולמוסך ומחליט מי ימינה ומי שמאלה? • הדיון מתלהט: זלושינסקי מגיב בחריפות לצלניקר, ויכה יוסי את יוסי • כנסו וקראו וטקבקו
zaloshinski1
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

zaloshinski1זהו זה, השתגענו לגמרי.

לקחנו את תמליל מוחו הקודח של קופירייטר מטורף והפכנו אותה למשנה סדורה, מוצדקת, מנומקת.

עמדתי שם באותו היום, כשהערב החל לרדת על רחוב רש”י שבירושלים, יחד עם הרבבות ובצל הבמה הנישאת עם עשרות גדולי תורה. עמדתי שם וכאבתי, ברצינות, באמת, בשקט חיצוני וסערה פנימית. עמדתי שם והפגנתי את כאבי מול עולם ומלואו המבקש לרמוס אותנו, נאמני עולם התורה.

וזאת עליכם לדעת, עולם התורה עולם מורכב הוא, אין כאן רק מלומדי התורה יומם ולילה, ממש לא. יש בינינו לומדים פחות ויותר, יש בינינו העמלים לפרנסתם ולעומתם אנשים שלא הציצו מימיהם מעבר לאופק הניבט מעבר לכתף החברותא. אבל המשותף בינינו הוא ההערכה היחידה, הברורה והחדה לתורה, רק לתורה. האהבה האינסופית ללומדיה, לממיתים עצמם באוהלה. הגעגועים הנוראיים לעוד פיסת עמל ישיבתי, הכבוד העצום למי שעמלו בתורה – אשריו, והציות המוחלט לדעת גדולי ישראל, ככה אנחנו, מוזרים.

לא הגעתי לשם כי בעיתון עליו אני מנוי הייתה תעמולה מסיבית הקוראת לצאת ולהפגין. לא הגעתי לשם בשל השתייכותי המוחצנת למחנה הזוכה לשריקות בוז רחוביות יום יומיות, הייתי שם כי היה שם, בקצה העמוד הראשון למעלה מצד שמאל – מכתב קטן מאדם ענק אשר רועה את עדרו במדבר בו אנו נמצאים. הרבה עדרים יש והרבה רועים, אני בסך הכל כבשה אחת בעדר אחד, אבל אני הולך היכן שהוא מורה לי ללכת, בעקבותיו.

אני ממש לא רוצה שישתמע מדברי תמיכה כלשהי באותם שקידשו את הדרך ארץ שקדמה, ופסקו ממשנתם קודם שהגיעו לתורה. אני ממש לא רוצה להביע סולידריות עם אלו המוחים על כבוד החיילים חללי מערכות בית שמש, ואינם מוחים על כבוד שמים כשהוא מחולל. בנקודה הזאת אני חושב שיוסי שמעלי התבטא בחדות ובאמת. אין לי בעיה עם האידיאולוגיה, יש לי בעיה קשה מאוד עם הטרמינולוגיה.

ממתי קופירייטר פוצח במלחמה מול ציבור יקר? ממתי אנחנו מונהגים בידי פרסומאים מניפולטיביים ומטבעות לשון אכזריות? עבדים היינו לפרסום ומשועבדים למודעות רחוב? האם עד לשם הידרדרנו, שקופירייטר אחד יושב במחשכי מחסן אפלולי בסמטאות מאה שערים, מנפיק סלוגן קליט וכולנו פוצחים במסע רדיפה מטורף מול אחים ושכנים? מי אתם שתחליטו לנו את מי לגרש מבית הכנסת, את מי לנדות ואת ילדיו של מי לא לקבל למוסדות? קראתם? שניתם?

ובמילים פשוטות וברורות. ראיתם מכתב כתוב של מישהו מגדולי ישראל בעד קמפיין החרדקים האכזרי והמזעזע? ראיתם מישהו מראשי הישיבות המורה לזרוק לובש מדים חרדי מבית הכנסת, מבית המדרש? אדרבה, אם יש ראש ישיבה שהתבטא הרי היה זה נגד המגמה הזאת. ולא, הוא ממש לא נחשב כחשוד בפשרנות. אתם נותנים לקופירייטר אומלל להחליט את מי להכניס ואת מי להוציא, את מי לחבק ואת מי להוקיע? אני זה שצריך לספר לכם על נכדה קטנה לסבא ישיש וקדוש שהלכה לצבא ולא היה יום ולא הייתה שעה שהוא לא בכה עליה ועל משפחתה ובכל זאת קרבה בחום ואהבה כשהגיעה לביתו?

יושב לו יוסי צלינקר, אדם שאני מאוד מעריך ומכבד, ומחליט שאלו המזרוחניקים החדשים. מי אתה יוסי? מי אתה שתחליט מי מזרוחניק ומי חרדי? נגד תנועת פא”י יצאו גדולי ישראל מנהיגי הדור. אותם אלו שעינם צופייה למרחוק, יודעים ומכירים כל סטייה קטנה מהדרך וזועקים באמת מנהמת ליבם את כאבו של עם ישראל. אבל אתה? אתה האוחז בעט בסך הכל, מנפנף בקולמוסך ומחליט מי ימינה ומי שמאלה?

תנו לגדולי ישראל להחליט בעניינים שהנפש והנשמה תלויה בהם, למעשה תנו להם להחליט בכל דבר ועניין. כי זה בעצם הייחודיות שלנו, הכניעה המוחלטת לדעת תורה. ולא, אני ממש לא תמים בקשר לשאלת רוכב ומנהיג, גדלתי בפונביז’ כן? ובכל זאת. כל אדם מכיר ויודע מי מורו ורבו, מה דעתו ולאיזו הנהגה הוא נכנע. אבל להיסחף למהלך כל כך משמעותי עבור דורות אחרינו, על סמך סלוגן של פרסומאי? זה הכי פא”יניק שיש.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

9 תגובות

  1. כמה, כמה נכון. כל מילה צועקת היגיון צרוף ומזוקק.
    כבר מזמן לא קראתי מאמר כ”כ טוב.
    אשריך יוסי, החייתני, ועוד בליל שישי…

  2. התבלבלת,
    נראה לי שאתה ויוסי צלניקר מדברים אותו דבר בשמות אחרים.
    הקמפיין של החרדקים פסול ונוראי מעיקרו, הכללת ציבור שלם שבו יש גם יראים ושלמים שעשו את הצעד הזה בעצת רבותיהם הוא מעשה נפשע ובלתי הגון לחלוטין

    המשותף לקמפיין החרדקים, ולמזרוחניקים החדשים – כהגדרת צלניקר.
    זה ששניהם פועלים ע”פ שכלם וביטנם של אנשים פשוטים ללא השמעות לדעת תורה

    וזו בדיוק נקודת הבעיה.

  3. איזה יופי, היו כאן תגובות ונמחקו..

  4. יוסי זלושינסקי עליך נאמר
    נאה דורש – נאה מקיים

  5. לדעתי חבל להיתפס לקטנות, למילים כאלו או אחרים, על אף שאני מסכים שאם צלניקר חתום על מילים זה דורש ממנו הרבה יותר מחשבה כפרסומאי.
    אני חושב שצלניקר לא ביקש לקבוע קטגוריה חדשה של מזרחיסטים חדשים, כמו ששואפים אנשי החרדקים לעשות, הוא רצה בסך הכל לדבר על המהות, ומזה אי אפשר להתחמק.
    כי אם נוריד את הסממנים החיצוניים, של כיפה שחורה או כיפה סרוגה, נעלי ספורט או סנדלים, ההסתכלות היא אותה הסתכלות של דור השופט את שופטיו, של זה שיכול להחליט שדעה של גדול בישראל בנושא זה מוצאת חן בעיניו, ודעתו האחרת היא נגועה בשיקולים אינטרנטיים של העסקנים. כי המדרון הזה הוא חלקלק מאד, כי אם אין לך רב שיגיד לך ושתקבל ממנו גם על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין, זה ממילא יוביל לגשר החד סטרי שלדאבונינו ישנם בציבור הדל”י רכבים רבים שיוצרים שם פקק תנועה גדול.

  6. נכון או לא נכון
    יח”צ או ספונטני
    מה שבטוח
    זה דיון מרתק
    תמשיכו…

  7. יוסי, חשבתי מאז עזבת פרסום אתה גם לא רואה פשקוויל…

    ולעניינך,
    גם אלו שקבלו אישור מרבותיהם להתפרנס בצבא, לא קבלו ולא שאלו אישור להסתובב ברחובות בני ברק עם מדים מגוהצים ולהכשיר את השרץ.

    מי שמצא את פרנסתו בפתיחת סתימות אינסטלציה, שלא יסתובב להנאתו עם מדיו המריחים ברחובות קריה.

    להם נאה ולהם יאה התואר שהדביק להם אותו קופירייטר במרתפי מאה שערים.

  8. חברים להרגע מהר ומיד,

    צר לי אבל אני לא יודע מי זה זלושינסקי ומי זה צלניקר מה הם עשו בחייה המקצועיים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן