דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
אחרי הפוסט שעסק בעיקר בנושאי הקורסים לקופירייטינג לנשים, אנחנו משאירים את הנושא באוויר לעוד רגע אחד • מתוך התגובות התברר שלאה בלוי מנהלת הפלנינג ב’נוחעם’ ככל הנראה היא בעלת שליטה במניות איפשהו • אחרת, מה פתאום היא אמורה להגן ככה על איזו ‘שיטה חדשה’? • גברים, תיכף נחזור אליכם
Minolta DSC
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: לאה בלוי. סמנכל”ית ומנהלת הפלנינג בפרסום ‘נוחעם’

השאלה הכי בוערת פה היתה אם סיעור מוחות משלמים לי. אז נתחיל בכך שהתשובה חיובית, אבל שלילית. כלומר – סיעור מוחות בהחלט משלמים לי, אבל לא בשביל היח”צנות בגרוש הזו שאני עושה להם.

עכשיו אחרי שכולם נרגעו, אחרי שהאינטרס שלי כנראה גלוי לכולם, נעבור לדבר על עניינים מעניינים יותר. כן, שמעתי ששאלתם גם כמה סיעור מוחות משלמים לי, אז בואו נחכה שנייה, לפני שאתם נכנסים לי לארנק ואשאל אתכם שאלה ששאלתי לקוח פוטנציאלי במשרד, כשהתחיל לחשב כמה ‘נוחעם פרופשיונל’ מרוויחים. אמרתי לו אז: מה שמעניין אותך זה כמה אנחנו מרוויחים, או כמה אתה תרוויח בזכותנו?

אז בואו נדבר כמה אתם תרוויחו בזכותי, ונשים את ענייני האינטרסים שלי רגע בצד. מיד נשוב אליהם.

– – –

ההיכרות שלי עם סיעור מוחות היתה כתלמידה. פעם כשעוד רציתי להיות גרפיקאית וחשבתי שאני מסוגלת לזה. אז הייתי בטוחה שהצרות שלי הן שאני גרפיקאית לא מספיק טובה, והפתרון שלהן זה להיות גרפיקאית על, כי שמעתי ש’בצמרת לא צפוף’ ועוד קלישאות בסגנון הזה.

התפרנסתי אז מאיזה 4000 שקל לחודש, ולכאורה יכולתי להיות מאושרת, אבל לא. למה לא? קודם כל כי זה לא משכורת מספיק נחמדה, ושנית כי חשבתי שאני לא ממצה את הפוטנציאל הגרפי שלי, אבל לא ידעתי איך ממצים אותו.

באותה תקופה נושנה, גם סיעור מוחות היה בחיתוליו, ולמדתי שם קורס מיקס שכלל גרפיקה, קריאטיב ופרסום. חשבתי שאני “נורא” מוכשרת, וגם החברות שם בקורס חשבו ככה, אבל עדיין לא הרגשתי שאני אוהבת את מה שאני עושה, ולא ראיתי איך אני הולכת להתרומם משם לנקודה אחרת.

מרים שרביט היא זו שזיהתה את הפוטנציאל ושלחה אותי להתעסק בפלנינג, ומשם הכל היסטוריה. אחרי לימודים נוספים, שפשוף רציני בעבודה ממשית, התרחבות המשרד והלקוחות שהצטרפו למחלקת האסטרטגיה ב’נוחעם פרופשיונל’ (כן, כן, יש דברים שאתם לא רואים בעיתון…) היום אני כבר לא מגלה את גובה המשכורת שלי. רק אומר שאני כבר מאושרת בחלקי, ויש לי תוכניות עתידיות ברורות.

477847_23547734

– – –

לימים נפגשתי שוב עם עולם הגרפיקה והקריאטיב של בוגרות הקורסים, והפעם כיועצת שיווק ואסטרטגית, שמסייעת לאחרות במלאכה המורכבת הזו של מיתוג ושיווק עצמן. זה מסובך וזה קשה, כי כולן אומרות אותן מילים: יש להן מעוף, הן חושבות מחוץ לקופסה והקריאטיב שלהן מקפיץ. ואז אני אומרת לאותה נחמדת: 20 בנות למדו איתך בקורס, וכולן מדקלמות אותו הדבר. את לא יכולה לומר לי במה את שונה מהן? והיא נושכת את שפתיה, ונבוכה. היא לא באמת יכולה למתג את עצמה, ואיננה מכירה את נקודת הבידול שלה.

ואז אנחנו מבזבזות פגישה שלמה, בעלות של סכומים גבוהים, על מציאת או המצאת הבידול, זיהוי החוזקות והגדרת היתרון היחסי, בונות מיתוג ורק אז יכולות להתחיל לדבר על תכנון שיווקי. לא שאכפת לי כל כך לבזבז פגישה על כל זה – המיתוג והבידול חשובים מאין כמותם, אבל ישנה בעיה מהותית אחת: גרפיקאית או קופירייטרית שמוצאת את נקודת הבידול שלה בהתמחות בנישה ספיציפית לא באמת מתמחה בה. נניח שהיא מאוד אוהבת ליצור כריכות לספרי מתח. היא יכולה לפרוץ עם זה ולהרוויח הרבה יותר, מאשר תהיה ממותגת כגרפיקאית שמעצבת כריכות לספרי מתח, כריכות לספרי קודש וכרטיסי ביקור. אבל היא לא באמת יכולה לספר למה היא מתמחה בזה, מלבד אהבה עזה לנישה הזו, מה שעדיין לא מצדיק גביית סכומים גבוהים פי כמה וכמה.

– – –

ואז נפגשתי עם מרים שרביט בחדר הישיבות של ‘נוחעם פרופשיונל’, שזו חתיכת נוסטלגיה וכיף לשתינו, ותוך כדי שיחה סיפרתי לה עם כמה בנות כבר יצא לי לעבוד ומה יצרנו מהן. ההתמקדות בנישה אחת, ולא משנה אם זה בהתמחות במוצר מסוים, בקהל יעד מסוים, או בפרסום המתאים למדיה מסוימת, היא הדבר הנכון ביותר בעולם השיווק, או כמו שכל המבינים אוהבים לצטט, לא יודעת את מי אפילו: “אין היום להיטים, היום יש נישות”, מה שנכון – כי היום כל אחד קונה אפילו מוזיקה לפי טעמו, ויש עשרות זמרי נישה, ואפילו לא להיט אחד.

ואז גם הצענו למרים שרביט להרים את הכפפה וליצור, אחת ולתמיד, קורס אינדיווידואלי בו לכל אחת תותאם נישה משלה, תחום התמחות שרק היא תתמחה בו, בלי מתחרים, לפי החוזקות האישיות שלה ולפי הכישרונות הייחודיים לה, כולל ערבוב מיומנויות ממקצועות אחרים (כמו קופירייטרית סטנדאפיסטית – איזה דבר טוב שזה יכול להיות, או מעצבת אתרים עם התמחות במכירות ועוד – כיד הדמיון הטובה עליכם, וכמידת כישרונותיהן של אלפי בנות ישראל), מה שיגרום להן ליצור ביקוש עבור ההתמחות שלהן, ליהנות מהעבודה ולהרוויח הרבה יותר.

בואו ניכנס רגע למספרים: מהיום אין שטנץ של מחירונים. גרפיקאית מומחית במודעות קטנות, יכולה לגבות עבור מודעה גם 1500 שקל, בגלל שזה תחום ההתמחות שלה. יהיו רבים שיעשו את החשבון, שעדיף לשלם עכשיו פי 4, ולחסוך את זה אחר כך בגדול במדיה. מעצבת מומחית שיודעת ליצור מודעות קטנות בולטות וזכירות, יכולה למנף את היכולת הזו שלה – ולמכור 10 מודעות כאלה בחודש, זה מספיק לה בשביל להגיע ל-15 אלף.

מצד שני – גרפיקאית ביצועיסטית אחרת, שלא אוהבת להתקשקש בעיצובים מורכבים, והדבר השנוא עליה ביותר זה תיקונים וסקיצות, עובדת בימים אלו על הקמת סטודיו שישים-שישים. היא הכינה דף הזמנת עבודה מפורט ומוגדר, כולל כל ההגדרות שהיא זקוקה להן, ומפרסמת במדיה המקומית על הסטודיו שלה, שכל עבודה עולה בו 60 שקלים בלבד. לא אהבת את התוצאה? תקנה מוצר נוסף. היא יוצרת בין 3-4 דברים כאלה לשעה, ועובדת רק שעתיים וחצי ביום. כמה היא סופרת בסוף החודש? סביבות ה-10 אלף. לא רע, נכון?

כל זה תלוי רק במיתוג האישי שלך, אבל צריך שיהיה משהו מאחורי זה. רק בסיעור מוחות, ואני חוזרת – רק שם, מכינים לך תוכנית אינדיווידואלית, כזו שתיתן לך באמת את ההתמחות שלך בתחום שאת אוהבת, בלי מתחרים.

– – –

איך זה עובד בפועל?

בשליש הראשון של הקורס לומדים את כל תורת המקצוע באופן כללי. לאחר מכן נערך מבחן התאמה, ראיון אישי עם מרים – שבזכות 25 שנים של ניסיון רכשה טביעת עין מדויקת, שיחה עם יועצת שיווק (אני הקטנה) – כדי לוודא שנישת ההתמחות הנבחרת אכן בעלת פוטנציאל שיווקי ושהתלמידה תתמודד עם אופי השיווק העצמי (אין טעם להציע לתלמידה ביישנית תחום בו תצטרך לשווק את עצמה טלפונית, למשל).

לאחר התהליך הזה – עוברים ללימוד המעמיק של הקורס, בו כל אחת מעמיקה בתחום ההתמחות האישי שלה. בשליש השני היא לומדת איך לבצע את הדברים נכון ומה דרישות השוק שלה, וכיצד להתאים את העבודה או השירות שלה לדרישות הללו.

השליש השלישי – כבכל מקום, מוקדש להכנת תיק עבודות – כשהמיוחד בסיעור מוחות הוא תיק עבודות שונה לכל אחת, לפי המיתוג האישי שלה ותחום ההתמחות בו היא בחרה.

הבוגרות של סיעור מוחות תצאנה מוכנות מבחינת הידע והמקצועיות, וכמובן מבחינת הפוטנציאל השיווקי שלהן.

– – –

הבטחתי לחזור לדבר על האינטרסים שלי. אוף, לא בא לי.

האמת שהאינטרס העיקרי של כולנו היה אמור להיות טובת עצמנו. מרים שרביט היתה יכולה להשאיר את הקורס סטנדרטי כמו כולם, בלי כאב ראש של אידיאלים, אינדיווידואליות והתמחויות אישיות. גם אני הייתי מרוויחה יותר אילו היו באות רק 2 בנות, מחצי מהקורסים (יש 7 קורסים שונים בסיעור מוחות: עיצוב, פרסום, קופי, אינטראקטיב, ציור דיגיטלי ועוד), לקבל ייעוץ שיווקי.

ולמרות זאת. המצב בשוק העבודה מצריך שינוי בתוכנית הלימודים, וטוב שיש מי שעושה את זה. וברור שיש לנו אינטרס, כמשרד, שתהיינה בוגרות איכותיות וממוקדות לעבודה.

ולסקפטיים שלא מאמינים שזה יכול לקרות – בואו ניפגש כאן בעוד שנה. נדבר.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

37 תגובות

  1. ‫אז צדקתי ששאלתי אם שכרו אותך בכסף……
    אותי מפליא שהפוסט הזה סטה לחלוטין מהנושא‬ וחבל. כי אם המשרדים מכניסים רק מהבצפר, אז כמה שתלמידות סיעור מוחות יהיו מדהימות וחזקות וכו’, למשדרים הן לא תוכלנה להיכנס…

  2. קשקוש שכל בגרוש

    בדקתי שעתיים בגוגל, שום מקום בארץ ובעולם לא עובד ככה.

    נכון שכל הכבוד על ה”בידול” שהצליחה לאה בלוי למצוא, אבל זה אחיזת עיניים ושום דבר לא מעבר.

    נשים יקרות, שמרו על כספיכן ועל בריאותכן

  3. שתי נקודות עיקריות מתוך המלל האינסופי שניתן למקד בשתי תובנות נושכות ועוקצניות. (סתם בשביל הביקורת, המודעות של נוחעם פרופשיונל לא ממש מדהימות ובטח לא עומס הטקסט השמאלצי הדביקי והכמו נוחעם האמיתי לא ממש עושה חשק להתחבר למוצר, אבל מי אני שאתווכח עם “יועצת שיווק” אלעק.)
    1. הודאה בכישלון. סיעור מוחות מסתבר, מכר לוקשים למאות בנות במשך כמה שנים טובות, המציאות בשטח והעובדה שאני לא מכירה אנשי מקצוע בכירים שלמדו בסיעור מוחות, או כאלו שמודים בכך בכל הכריחה את מרים שרביט להעזר ב”יועצת שיווק” (התייחסות להלן) שמכרה לה קונספט מדהים. בית ספר שמלמד לפי רצונותיו של התלמיד. יענו שכחו ממתודות, שכחו מקונספט, עובדה שהקשקוש הקודם לא הוכיח ת’צמו, ועובדה שמאות בנות מאמינות שבקורס מיקס פיקס הן תהיינה מקצועניות, אז למה שלא יאמינו לבדותה הנ”ל?
    2. למרים שרביט שמתיימרת להיות גורו בפרסום יש …. “יועצת שיווק”… שבמקרה למדה אצל מרים שרביט בעצמה, ובמקרה היא “פלנרית ויועצת שיווק” במשרד הזוי שמתיימר למכור משהו שונה ומחוץ לקופסא. אממה היועצת שיווק המהוללה בעצמה למדה בקונספט הקודם שהוכח כבלתי יעיל בעליל, כלומר שכשלון גורר הצלחה? או שהיא בבחינת תלמיד המחכים את רבו? או מורתו?

    תכל’ס ניפגש בגלגול הבא של סיעור מוחות שאת שינוי הקונספט תוביל יועצת שיווק שלמדה ייעוץ שיווקי בשיטת אכול כפי יכולתך אצל יועצת שיווק שלמדה קופי,פלנינג,טיזינג,מינגלינג,קריאייטיב,תפירה ומקרמה אצל גורו פרסום שמקבלת “ייעוץ שיווקי” מיועצת שיווק, שלמדה אצל גורו לפרסום והמציאה קונספט מנצח.

  4. את החלק הראשון שלך , אהבתי 😉
    לגבי הפירוט על ההצעה החלומית שמציעה מרים שרביט ..
    תני לי לישון על זה לילה ..

  5. בתור בוגרת סיעור מוחות אני יכולה לאמר שמושלכם יירת השר אצבעזרתיכה. השתרצות הדפיקוד הר הענים כבודה, יון שק המסמך, הדפסה מה. צרו לחזור מונות במיוחדש ייצרו מספר אצבעצמה לחזור הסקיפות הקבצירת בקו חד.
    תותים.

  6. ביג לייק

    5 • מאת נעמי:
    י׳ באלול תשע״ב (28/08/12) בשעה 13:49
    בתור בוגרת סיעור מוחות אני יכולה לאמר שמושלכם יירת השר אצבעזרתיכה. השתרצות הדפיקוד הר הענים כבודה, יון שק המסמך, הדפסה מה. צרו לחזור מונות במיוחדש ייצרו מספר אצבעצמה לחזור הסקיפות הקבצירת בקו חד.
    תותים.

  7. בוגרת סיעור מוחות… תותים…
    ענק!!!!!!!!!!!!

  8. “אני כבר מאושרת בחלקי, ויש לי תוכניות עתידיות ברורות”
    האם שפך המילים הזה מכוון אל אותם תכניות עתידיות?
    ובמילים אחרות; האם אנו צפויים לראות שינויים נוספים בתמהיל המנצח של “נוחעם 2” ?

  9. היסטוריה רבותי
    בפעם הראשונה מישהו מאיים על מעמד האיצקוביצים כסמרטוט האדום הקולקטיבי של מטקבקי פאשקוויל.

  10. מוזר מוזר,
    מה אני יגיד לכם ?

    מה זה כאן, קידום לפרסום נוחעם פראפעשיאנאל ???

  11. פשקוויל לפני שנתיים והיום…
    אחח, לאן הדרדרנו…

  12. רבויסאי, קראתי את התגובות לכאן ולשם ומפליא לראות שפוספס הקאצ’ העיקרי ואף אחד לא שם את האצבע על הנקודה הבעייתית. אם מישהו מוצא עבודה בתחום מסויים – ואין הבדל לעניין זה אם מדובר בתקציבאות פלנינג קופי או כל מקצוע אחר עם ברק או בלי – כלל לא תלוי בכמות התלמידים הנרשמים בהמוניהם לבתי הצפר לסוגיהם, וגם לא ברמת השמתם. מה יש לכם כולכם. אתם לא אנשים מאמינים? שכחתם ממסובב הסיבות? תפסיקו לקשקש ולברבר על איפה קבור הכלב שקבר את הסיכוי לכל מי שמנסה להיכנס או לשרוד בתחום.

    מה, אף פעם לא נתקלתם באיש עסקים משופשף שעשה הכל עפ”י הכללים, ולא זז ללא יועצים ומומחים, ולבסוף פשט רגל? חסרים אנשים שנכשלו כישלון חרוץ ללא סיבה או הסבר טבעי?

    יש רק אחד שהוא המונע והמניע, שמביא כשרונות בינוניים להצלחה מסחררת, וכן להיפך – מותיר את ה’חכמים לחם’ להתמרמר על חוסר הצלחתם. ורק בו לבדו תלויה הצלחתכם, אז תצאו מהסרט הזה. לא שרביט ולא מלך, לא דובקין ולא עופר, לא ליקוק ולא קשרים, לא עבודה מפרכת, ולא פרפקציוניזם. שום דבר מאלו לא מביא לכם את התלוש בסוף החודש. ומי שלא מאמין בזה, יכול בהחלט ללמוד בבצפר החילוני. כי למה באמת לא?

  13. לא להאמין שבזבזתי 2 דקות מחיי לקרוא את בליל השטויות שגברת “יועץ שיווק” ממשרד נוחעם ההזוי והמנופח מהאוויר של עצמו כתבה.
    המשרד הזה חייב לצייד את אנשיו בכדורי הרגעה ויפה שעה אחת קודם.

  14. גם אני ב”ה שמח בחלקי. ואין לי נגיעות בנושע כי אני ב”ה ב”ה טפו טפו נמצא במקום טוב.

    אז תרשי לי להגיד לך שהתגובה שלך רדודה. זה קשקוש שרק אנשי פרסום יכולים למכור לעצמם.

    הרבה הרבה הרבה בנות יוצאות מסיעור מוחות – אימג’ וכד’ בלי כלום!!!!!!!!
    עובדים עליהם עם איזה לקקנים של סוכריות יוגוטה עם 2 וחצי מודעות…

  15. סליחה, המון המון המון אנשים מהציבור החרדי והחילוני גם יחד יוצאים בבית הספר שלהם אפס אפסי אפסים בידיים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111
    שוק העבודה הכללי קשה היום בצורה מפחידה. מה כל זה קשור לעולם הפירסום? הוא מתנהל בדיוק כפי שכל עולם התעוסוקה עובד.
    מה? לא יוצאים מאות בנות כל שנה מזכירות רפואיות, מנחות הורים, יועצות???????אלא מה, עולם הפרסום הוא בתחילת דרכו החרדית ויחסית יש יותר סיכויים להתברג בתוכו.

  16. לא מכירה את סיעור מוחות מבפנים, וזה גם לא רלוונטי.

    לאה,שאפו על הניתוח המבריק!
    אסטרטגיה במיטבה.
    ניתוח שוק והזדמנויות, תובנות צרכן, ואוקיינוס כחול נהדר.
    התחושה שלי, שהסטארט אפ הזה קצת הקדים את זמנו.
    אלא אם כן תשקיעו ביח”צ איכותיים.

  17. @ נחמי:
    אותי מענין דבר אחד,
    הרי כשאהבתם את פרסום נוחעם, לאה היתה נקראת מקצועית,
    ועכשיו כשפרופסיונאל נדחה לקרשים – היא כבר לא???

  18. אה, הוספתם לנוחעם ‘פרופשיונל’.
    אז למה את לא אומרת את זה ישר וגמרנו?!

  19. קטונתי
    אבל אני די חושב שלאה בלוי נתנה פה אמירה ברורה.
    לכולם יש מקום בשוק העבודה. בעצם, בשוק, אין מקום לכולם. אבל אם יוצאים קצת מהשוק אם פותחים חנות גרביים ברחוב של יחפנים, יש מקום לכולם. לפעמים צריך לוותר על חלום בשביל להגשים חלום יותר גדול. לפעמים גם צריך להתחיל לחשוב אולי אני לא חולם נכון? העיקר צריך לדעת ולהפנים שוק העבודה רווי. זו עובדה, ולא משנה איפה למדת. אבל למ ללכת לשוק שיש שם אנשים שצורחים יותר בקול ממך?
    .
    נקודה למחשבה 🙂

  20. אכן, הניתוח עצמו מבריק
    אבל הסכוי שהוא יתממש בסיעור מוחות אפסי.
    אשמח להתבדות

  21. בוא נראה אותה מוצאת ולו מקום עבודה אחד. אחרי המהפכה שהיא מתכוונת לעשות וכמו שנראה לי שנה הבאה זה יהיה אותו גברת או יותר נכון לא אותה גברת המריים תוחלף בגורואית אחרת ובא לציונה עוד עבודה ברעיון הזוי אחר האם מעניין אותי תלוש השכר של הגברת הנחמדה לא ממש לא רק שתרד לנו מהוריד עם גילוי הגלגל החדש. וביננו סתם מלל שמנסה להיראות כדאגה לכלל אבל כולו ככולו שיווק רעיונות. ואני לתומי חשבתי שם נוחעם עזב אולי המשרד יתפתח. אבל חבל איזה מין מזל

  22. מכירים את הסיפור על ההוא באמריקה ששלח לאנשים בדיוור רווי מעטפה לדואר חוזר עם מכתב בפנים שבו נכתב “מי שמעונין להתעשר שישלח לי בדאר חוזר דולר אחד בלבד ואשלח לו את הסוד המופלא”, לאחר שמליוני אנשים שלחו לו בחזרה מליוני דולרים בודדים שלח להם הלז מכתב בחזרה ובו היה כתוב “תעשו כמוני”….
    עיין ערך הגברת לאה בלוי הנחמדה.

  23. מסכימה איתך.
    מצד שני , הכותבת ותיקה בפשקויל
    ואני מניחה שלפני שיצאה עם המניפסט המשובח הזה, לקחה בחשבון שתחטוף קצת זצים ..

    אבל שוב, צודקת,
    מותר להגיב , מותר לא להסכים, אבל אסור לפגוע .

    @ רינת:

  24. ספרתי. יש למעלה ממליון אפשרויות לבזבז את הכסף, חבל שיש כאלו שמבזבזות אותו על הונאה של “בידול” שכזה. אם באמת מישהי שם חושבת שיש איזו שהיא חכמה בלימוד האינדבידואלי, זה רק אומר שאין להן מושג בעולם הפרסום.
    קופירייטר טוב, צריך לדעת להתאים את צורת ואופן הכתיבה למוצר. מעצבת טובה חייבת לדעת לעצב מודעת אינצ’ים בדיוק באותה רמה שהיא יודעת לעצב מודעת עמוד. אם זה לא כך, הם פשוט לא מקצועיים מספיק!.
    תחשבו על לקוח שצריך באותו זמן, מודעת אינצ’ים עם טקסט רציני ומודעת עמוד עם קריאייטיב היתולי, לפי ההבנה העקומה של הרבנית לאה הוא יאלץ לפנות לארבעה אנשים שונים…במילה אחת – הזוי…

  25. אהובי כתב:

    אבל שוב, צודקת,
    מותר להגיב , מותר לא להסכים, אבל אסור לפגוע .

    אהובי כתב:

    כעעעעעעע בטאאאאח..
    אני במקומך הייתי תובעת אותם על שימוש בשם ׳נוחעם׳ על פרינטים מזעזעים ומגעילים מהסוג הזה.
    בושה וחרפה שלקחו את המותג ׳נוחעם׳ והורידו אותו לרמות מביכות כאלה . 

    אהה, כנראה שרק במגילות החנפנות לנוחעם & בולטון מותר להשתלח בלי רסן ולפגוע בלי רגש.

  26. וואלה
    עלית עלי !!

    הערשי כתב:

    אהובי כתב:

    אבל שוב, צודקת,
    מותר להגיב , מותר לא להסכים, אבל אסור לפגוע .

    אהובי כתב:

    כעעעעעעע בטאאאאח..
    אני במקומך הייתי תובעת אותם על שימוש בשם ׳נוחעם׳ על פרינטים מזעזעים ומגעילים מהסוג הזה.
    בושה וחרפה שלקחו את המותג ׳נוחעם׳ והורידו אותו לרמות מביכות כאלה . 

    אהה, כנראה שרק במגילות החנפנות לנוחעם & בולטון מותר להשתלח בלי רסן ולפגוע בלי רגש.

  27. הדיון הזה סטה ממסלולו לגמרי. כל ההתעסקות הזו סביב משרד נוחעם כבר נמאס אם לומר את האמת. כאילו שזה כל מה שקיים בעולם.
    העלו כאן פוסט, תתייחסו לנאמר ותשמרו את כל הפוליטיקות לדיונים רלוונטיים אחרים או להתכתבויות אישיות.
    לגופו של עניין, עדיין לא הבנתי מה התחדש באסטרטגיה של סיעור מוחות, ולא הבנתי במה זה שונה ממה שיש שם היום. כולן שם לומדות הכל, ואחר כך מדרבנים אותן להמשיך לקורסים ספציפיים. אז מה התחדש?? ?? וללמד כל אחת ספסציפית תוכנית לימודים שונה? לא נשמע ריאלי ומשכנע בכלל.

  28. ראלי כתב:

    @ נחמי:
    אותי מענין דבר אחד,
    הרי כשאהבתם את פרסום נוחעם, לאה היתה נקראת מקצועית,
    ועכשיו כשפרופסיונאל נדחה לקרשים – היא כבר לא???

    אהבנו אותו בגלל נוחעם, ולמרות לאה בלוי, רק שהשרוט ההוא שמנהל היום את הפארסה הזו, חשב שהוא יודע יותר מנוחעם, ואת הסוף כולנו רואים…

  29. כלב רע כתב:

    אהבנו אותו בגלל נוחעם, ולמרות לאה בלוי, רק שהשרוט ההוא שמנהל היום את הפארסה הזו, חשב שהוא יודע יותר מנוחעם, ואת הסוף כולנו רואים…

    לא מאמינה שאישרו תגובה כזו!!!!!!!!!!!!!!!!

  30. @ נוחעם:
    אוי טאטע, אהבתיך,

    רציתי להתקרב אליך דודי,
    קצת לטעום אלול בטרם יום הדין,
    לרחוץ בניקיון כפי ובטוהר ליבי,

    אך המניעות, והקליפות,
    הכסף, היח”ץ, הברברת, השנאה, קנאה והתחרות…

    אולי באמת די?
    או לפחות לכתוב עניינית?

  31. טוב, אז כלקוח פוטציאלי של מעצבות, אני מתחיל להפנים:
    אקנה יומן אכתוב עליו גרפיקאיות, וכשאצטרך כרטיס ביקור אפנה ליוכי ק. מתמחית להנ”ל, כמובן לאלפני שאקבל חוו”ד מיפי ר. מומחית לשילובי צבעים, בנוגע פולדרים יש כמובן את שושי ד. שלא לדבר עלפרסום שיש בהם את החיות כהן: ריקי פייגי וינטי המומחיות למודעות עמוד, חצי עמוד ורבע עמוד בהתאמה, לפחות כך יהיה למזכירה שלי עבודה, (לא לשכוח לתת לכולם את הלוגוג של ציפי ב. המומחית במיתוג.

    ובנימה אישית יותר, יש לי סתימה בכיור, מישהו מכיר אינסלטור מתמחה לכיור חלבי?

    מה באתי לומר,
    נישות זה דבר חשוב, אבל אין יותר מ4-5 נישות בגרפיקה, א”א להגזים.

  32. אכן גועל נפש הירידה לפסים אישיים, הל”בחדרי” דמינו?

  33. חלק מהחוכמה ביח”ץ, זה לעשות את זה בצורה נכונה ולא מוגזמת שלא תעורר התנגדויות, כי אז זה כבר פרסום מוצלח/לא מוצלח ולא יח”ץ בבמת פשקוויל.[עם היח”ץ שהולך פה כבר הרמתי ידיים]. ולגבי מה שכתבה רחל טרייסמן:
    לאה,שאפו על הניתוח המבריק!
    אסטרטגיה במיטבה.
    ניתוח שוק והזדמנויות, תובנות צרכן, ואוקיינוס כחול נהדר.
    התחושה שלי, שהסטארט אפ הזה קצת הקדים את זמנו.
    אלא אם כן תשקיעו ביח”צ איכותיים.
    הרי זה ברור כשמש שלא היה פה ניתוח שוק לשם ניתוח, כי על במת הניתוח היה פרסום ויח”ץ יחצני לסיעור מוחות, ולא שום ניתוח טהור לשם הניתוח.
    ולגבי התוכן, לי בכל אופן היא לא חידשה דבר, זה הגרעין והרעיון שעומד מאחורי בידול, כי אחרת בידול מהו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן