כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
משה גלסנר פרסם טור בכיכר השבת נגד מחאת האוהלים. “הם נגדנו”, הוא טען בתוקף • עזריאל שטיינר סבר אחרת וכתב לי: “הגישה של גלסנר גלותית. חייבים לתמוך במחאה” • ח”כ ישראל אייכלר תמך במחאה ואף השתתף בה • חרדים באלעד הודיעו שהם מצטרפים ועוברים ללמוד באוהל • צינור לילה חושף: אין מטרות או יעדים לקבוצת המחאה • ואתם? מה אתם חושבים על כל זה?
glasner
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מיד עם הקמת האוהלים ברחבת ‘הבימה’ בתל אביב, פרסם משה גלסנר טור דעה באתר כיכר השבת תחת הכותרת “ניצחון של ‘מחאת האוהלים’ הוא ניצחון אנטי חרדי”. וכך כתב, בין השאר: “המעשה הזה הוא צעד תקשורתי – יחצני מובהק. אין לי ספק שבעל אינטרס מימן אותו, ואיש מקצוע הגה אותו.

“…אכן, מצוקת הדיור – היא מצוקה קיומית של ממש לעשרות אחוזים מתושבי המדינה. ובכל זאת, ברגע זה חובה עלינו לעשות הכל, על מנת שהמאבק המתנהל כעת בשדרות רוטשילד בת”א, ינחל כישלון חרוץ.

“מדוע? כי מאחורי המאבק הזה אין ידיים נקיות. מי שבאמת סבור, כי אך ורק מצוקת דיור וטובת אזרחי המדינה, היא האג’נדה היחידה המובילה את אותם צעירים לבלות את לילותיהם בתוך אוהלים ברחובות ת”א, מעיד על עצמו שמים וארץ, כי הוא אינו מבין דבר וחצי דבר במה שמתחולל כאן מתחת לפני הקרקע. גם לא מעל”. לקריאת הטור המלא לחצו כאן.

“הגישה הזו של גלסנר, גלותית”

בדיוק כשחשבתי שהנה צודקים המתנגדים המועטים ובתוכם ידידי משה גלסנר, כתב לי עזריאל שטיינר בזה הלשון: “לדעתי הגישה הזו של גלסנר גלותית, אנוכית ואגואיסטית, סטייל נטורי קרתא. מדובר כאן באחד המאבקים הצודקים ביותר שלו מכנה משותף עם כל שדרות העם בישראל. צריך לתת למאבק הזה את כל הגיבוי האפשרי, ואם ניתן אז גם להביא אדמו”רים לשבות בכיכר האוהלים ברחבי הארץ. לגבי הטענה כי יתכן ובעתיד הם יפגינו נגדנו, אז מה? נפגין בחזרה”. הצעתי לשטיינר לכתוב טור תגובה לגלסנר בכיכר השבת, אך כנראה הזמן דחק בו והעניין לא יצא אל הפועל.

חרדים מאלעד מצטרפים למחאה

צביקה גרוניך חושף בכיכר השבת כי כולל ‘חזון עובדיה’ בעיר אלעד יעברו החל ממחר (היום) ללמוד במאהל. האם החרדים מצטרפים ולא שומעים בקול גלסנר? לקריאת הכתבה לחצו כאן.

גם אייכלר לא שומע בקול גלסנר

שרי רוט מביאה בבחדרי חרדים את הזווית הפוליטית וזו הכותרת: “ומי תומך במחאה התל-אביבים? ישראל אייכלר”. וכך מצוטט אייכלר: “היהדות החרדית זועקת זה שנים על מצוקת הדיור ושותפיה לקואליציה אטומים לזעקת ההורים והילדים. אולי עכשיו כשפעילי השמאל בת”א מוציא את הצעירים לרחובות ת”א, הממשלה תיאלץ לפעול מעבר לצעדים מרוחקים בגליל ובנגב”. מאוחר יותר סיפרו לי שאייכלר מתכוון להשתתף במחאה ולבקר במתחם האוהלים. לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן.

אם אין מטרה במחאה, איך ישיגו פתרונות?

בתוכנית צינור לילה ששודרה לפני שעה קלה (אמש, חצות), מדווחים על אנדרלמוסיה במתחם האוהלים. לדברי הכתב ניתאי אלבוים, הבלגאן במאהל בשדרות רוטשילד לא יודע גבולות. אלבוים הצטייד במצלמה נסתרת וניסה לדובב את יושבי האוהלים. בבירור ניתן לראות כי אין מטרה ברורה למחאה, לא יודעים איזה פתרונות יספקו אותם. אחד רוצה הוזלה במחירי הדיור והשני אומר “אל תגררו אותנו למאבק על הדיור. אני רוצה לפתוח חברת כוח אדם ושיפחיתו לי במסים”.

דגל צבעוני תלוי בגאווה בין האוהלים והשכנים לאוהל לא ממש מסתדרים זה עם זה. “אני כבר לא מזדהה עם המאבק”, אמר אחד המפגינים מול המצלמה הנסתרת של צינור לילה. “חשבתי שזה מאבק מוצדק וחברתי והצטרפתי, אבל גיליתי שגורמי שמאל שולטים פה כדי לקדם אג’נדה פוליטית, כנראה. אתמול, לדוגמה, באו אנשים מדרום תל אביב ושאלו ‘מי ביקש דירה ולא קיבל’. המארגנים כאן סתמו להם את הפה ואמרו להם ללכת”.

אייכלר מגורש בבושת פנים

ובעת כתיבת הפוסט, אני מקבל SMS המבשר בדרמטיות: “מאהל מחאת הדיור בתל אביב: ח”כ אייכלר הותקף מילולית על ידי הסטודנטים שלגלגו על בואו: ‘לכו לצבא, הסתלק מכאן'”.

אולי בכל זאת יש משהו בדבריו של גלסנר.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

13 תגובות

  1. ראשית אין ויכוח כי המחאה צודקת ואף אחד לא טיפש לחשוב כי אין כל בעיה בתחום הדיור בארץ, מה שגלסנר כתב הוא כי יש חשש שאם המאבק יצליח ( והחשש הוא מהסטודנטים שאכן הצטרפו למאבק) שינסו לתרגם הצלחה כזו לניגוח החרדים על פי מצעם האנטי חרדי מימים ימימה והחשש אכן קיים, כל עוד הנושא במדינה היא בטחונית אין סכנה, אך ברגע שסדר היום יהפוך למצב המדינה בפנים , אנו החרדים נהיה הבאים בתור

  2. אין ויכוח כי יש משבר דיור, אך כשסדר היום יתחיל להיות חברתי ומאבקם יצליח אנו הבאים בתור

  3. גלסנר וחבריו הם מסוג הטיפוסים הבכינים שכל היום מקטרים נגד החילונים במקום ללכת בגב זקוף
    זה מזכיר קצת את התוכנית כנסת ישראל אייכלר
    תפסיקו לחשוב שיושבים בחדרים אפופי עשן וחושבים איך להפיל אותנו
    זה מחאה מוצדקת לחלוטין
    וסתם עצה לגלנר שאת טורו יפרסם בחינמון ישראל היום

  4. הנה טור שהיה אמור להתפרסם השבוע באחד מן ה’שבועונים’ ומסיבות שונות לא עלה

    נשבר להם ב’כורך’

    האגדה מספרת על הלך נוכרי שקבע לעצמו הסדר איסוף כספים יחד עם מקבץ נדבות יהודי. יחד הלכו מבית לבית, בצוותא לנו ברחובה של עיר והיו מחלקים את הממון שנאסף בשווה.

    ערב פסח אחד הגה היהודי רעיון. במילים ספורות תיאר לשותפו למסע את מהותו של ליל הסדר המתקרב בו כל משפחה קוראת כל דיכפין ייתי ויפסח, העניים מוזמנים לשולחן הסדר ונהנים מארוחת גורמה בשילוב יינות כיד המלך.

    היהודי מנה בפני הגוי את סימני הסדר תוך שהוא מסביר לו בקצרה את תהליך הערב, ויחד התיצבו בפני הגבאי שציוות אותם לאחד מנכדי הקהילה. תחילה הענינים שטו על מי מנוחות, גביע ה’קדש’ חלחל לגרון הנכרי בצורה הולמת, ב’כרפס’ נרשמה אי נעימות קלה כאשר ההיךהרעב לא הסתפק בפחות מכזית ואיים לכבוש לבדו את הר תפוחי האדמה שהוגשו לשולחן, אולם מיד עברו למגיד.

    ההגדה נאמרת, שירים מתנגנים והגוי שלנו רעב, רעב מאוד. הוא מתחיל לכעוס כאשר השעון מראה על 11 בלילה והוא לא הכניס לפיו מאומה. אך הנה מכריז בעה”ב ‘מוציא מצה’. הוא התנפל על המצה בתיאבון וכמעט שנחנק מהלחם עוני אותו לעס בהתלהבות. זה המשיך ב’מרור’. החסה והחריין אותם נטל בנדיבות שתקו את חושיו וכמעט שחבט בידידו היהודי, אך מבט נחוש מעיניו של שותפו למסע צימת אותו למקום. והנה כורך מתקרב. כשנגס שוב במצה והחריין לא יכול היה שוב להתאפק ותוך כדי כל היקר והקדוש טרק את הדלת בחוזקה ויצא מהבית.

    למחרת נזף בו רעהו, טיפש, רק יצאת הגענו לשלחן עורך…

    התקנאו להם צעירים מהעיר ללא הפסקה מעמיתיהם לחרם הקוטג’ והחליטו לשחק אף הם בדעת הקהל. אין סיבה להגן על הממשלה. היא מספרסרת בקרקעות, הקומץ שיוצא למכרז אינו משביע את הארי, וגם שם המחירים מסתיימים אי שם למעלה, לא כולל הוצאות פיתוח ועוד.

    אבל נדמה שדוקא במצוקת הדיור הרי שמול הפעילות של ממשלות ישראל בעשור האחרון הממשלה הזו היא הראשונה שעושה משהו. אי אפשר לקחת את חוק הוודל”ים ולומר שהוא שווה לפח, אי אפשר שלא להתרשם מהרפורמה במינהל. יש עוד הרבה מה לשפר, אבל עושה רושם שנתניהו, שטייניץ ואטיאס התחילו לטפל במצוקת הדיור עוד לפני מחאת המאהלים.

    יש מה לשפר, להוסיף ולהוזיל. אבל לצעוק ב’כורך’ שהכל מר, במקום להצטרף למאמצי השיכון בשיווק הקרקעות זה מריח פופוליזם טהור. לא אתפלא אם נגלה שמתוסכלי ‘קדימה’ עומדים מאחורי המיזם.

    תקווה לסיום: לציבור החרדי שכבר שנים זועק על מצוקת הדיור הצטרפו כעת הצעירים מכל הארץ. אולי כעת שהמחאה היא לא סקטוריאלית יקל על מקבלי ההחלטות לסייע לכולנו. כי בנפשנו הדבר.

    ועוד משפט. לבוא ולבכות שלא שייך לרכוש דירה בתל אביב זה טמטום ממדרגה ראשונה. הנה ציטוט של איש תקשורת בכיר: ”זה מאוד לא אופנתי, אבל הלוזרים של מחאת האוהלים לא מרגשים אותי. אין שום עיר מערבית שבה זול לצעירים לגור, לא מנהטן, לא לונדון ולא טוקיו. לא כולם חייבים לגור בלב תל-אביב”.

  5. ברור שיש בעיה בדיור בכל הארץ ובעיקר במרכז,
    אבל אין קשר בין מחאת האוהלים בתל אביב לבעיית הדיור, החבר’ה שם הם בעיקר חבורת צעירים משועממים אשר מעשנים את עצמם לדעת, ללא הוה וכנראה גם ללא עתיד, אשר רק יושבים כל היום בחוסר מעש, מצידם הם יכולים להפגין נגד כל דבר ובעד כל דבר,
    העיקר שההפגנה לא תהיה מחוץ לתל אביב ושלא יפגינו מוקדם מידי בבוקר בקיצור לא משהו שישבש את הסטלה התמידית שלהם.
    מישהו בכלל מדמיין שהם קמים בבוקר והולכים לעבודה כלשהי.

  6. יש למישהו איזה ספק שהמחאה אינה מבית היוצר של קדימה?
    וכי ‘ידיעות’ סתם כך מורחים כותרת ראשי ‘כל הארץ אוהלים’?

  7. איזה טמטום.
    משנה לנו אם הם נגדנו או הם בעדנו?
    אם תוכל לצמוח טובה מהמחאה הזו, שכן על מחאות החרדים מי מסתכל, אז למה לא. שהם יבלו באוהלים ויזיעו בחוצות. בסוף כמה הורים חרדיים יחתנו ילדים יותר בקלות.
    (לגלסנר יש דירה, או שהוא גר בשכירות?).

  8. מה אכפת לי אם קדימה יוזמת את המחאה או השמאלנים יוזמים אותה. יש דירות או אין דירות? ביבי עשה משהו בנדון או לא? זה מה שצריך להיות המדד אם לגבות את המאבק או לא…
    כל יתר השאלות, אלו סימולציות של לוביסטים עלובים שמקרקרים בשכר סביב עיתונאיים ובעלי טורים, ומוכרים להם סיפורים ואשליות.

  9. דווקא הופיע טור השבוע (ביום שני) שהזכיר את בעיית ספסרות הקרקעות..
    אין הכי נמי, הטור אמיתי לגמרי. אין עיר מערבית שחייבים לגור בה. גם במערב הפרוע לא חייבים לגור..

  10. אגב כותרת ראשית בדמרקר : ״ברוטשילד יושבים באוהלים וביבי דואג לחרדים ״
    לכל מי שעוד תמה

  11. מי מדבר על תל אביב?

    דרום? צפון? הולכים לחורים בערד ומשלמים 200,000 לדירות ישנות,
    נכון, זה יותר זול ממה שעולה במרכז.
    הידעתם שלא מזמן כ”כ עלו דירות אלו 100-150 אלף?

    ופרנסה מנילן? חוץ מקורת גג צריך גם לחם לאכול ובגד ללבוש…
    ונסיעות?

    אי אפשר להתעלם מהבעיה, ואם דירה בקרית גת מתחילה ב-600 אלף הבעיה חמורה בלי קשר למדינת ת”א.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן