מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
שר האוצר השיק מחשבון שבו ניתן לגלות את התוספת לנטו. בהחלט מהלך מבורך. הבעיה היא היישום שלו ברשת
ETGAR SHPIVAK
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

האם מפלגת כולנו מטעה את האזרחים? / אתגר שפיבק 1מאת: אתגר שפיבק

בעולם השיווק המודרני, אחד הכלים המרכזיים בעבודה הוא השימוש במידע על הגולש כדי להציג לו מסרים בהתאם להתנהגות שלו בנכסים של המשווק (אתר / אפליקציה / עמוד פייסבוק וכו’).

מפרסמים שעוקבים אחר הגולשים באופן מסודר ושיטתי יכולים להציג את הפרסום ואת המסרים שלהם בהתאם להתנהגות הלקוח שלהם באופן מדויק. לדוגמה – היית בעמוד של המכנס באתר שלי? אולי תרצה גם חגורה תואמת.

לרוב, ללא אישור מפורש, למפרסמים אין מידע מי המשתמש, מה המייל שלו, הטלפון או השם אלא רק כמה משתמשים ביצעו פעולה וניתן לפרסם רק אליהם.

הפצת המסרים המדויקים לכל משתמש באה לידי ביטוי גם ב-Retargetim, בה אני והדר למעשה מפלחים מסר אישי לכל משתמש בהתאם להתנהגות שלו באתר של הלקוח. אנחנו לא יודעים מי הוא הלקוח אלא רק מה הוא עשה באתר.

• • •

בעקבות היכולות של שימוש במידע על משתמשים, שאלה שהופכת להיות מרכזית היא שאלת הבעלות על ה המידע ולמי הגולש נותן אותו.

כאשר המשתמש נכנס לאתר מסוים, ניתן לפרסם דרך המערכות הגדולות, בעיקר פייסבוק וגוגל אך גם במקומות אחרים ברשת.

כאשר משתמש מתקין אפליקציה, הוא לרוב יודע למי הוא נותן את המידע שלו (אפליקציית “נייק” מבקשת את המידע שלך) וגם זה לגיטימי.

• • •

שר האוצר, משה כחלון, במסגרת תוכנית “נטו משפחה”, השיק מחשבון שבו ניתן לגלות את התוספת לנטו. בהחלט מהלך מבורך. הבעיה היא היישום שלו ברשת וחוסר השקיפות מול האזרחים.

בתוך האתר, ממש לפני חשיפת התוצאות המערכת מבקשת מן המשתמש להתחבר עם חשבון הפייסבוק שלו. החיבור לפייסבוק עולה בתור ברירת מחדל כאשר בשביל לחשוף את התוצאות בלי להשתמש בחיבור לפייסבוק, המאוד מעניינות כשלעצמן, המשתמש צריך ללחוץ על Cancel וסביר להניח שרוב המשתמשים לא יודעים את זה.

האם מפלגת כולנו מטעה את האזרחים? / אתגר שפיבק 2

האתר, שמקודם דרך העמוד הרשמי של שר האוצר, נותן תחושה (למרות הודעה קטנה מאוד שהוא לא שייך למשרד האוצר) שמדובר במחשבון הבדיקה הרשמי כאשר מדובר למעשה בקמפיין של מפלגת כולנו בלי שום ציון ברור שהמידע שהמשתמש נותן עובר לשימוש מפלגת כולנו. פה הבעיה.

מה זה נותן לכולנו – בראשות משה כחלון, שנמצאת כבר עכשיו בקמפיין בחירות? מידע על המשתמשים באפליקציה, היכולת לדעת כמה כסף הוא חסך לכל אחד יחד עם רשימות המיילים שלו. מה הוא יכול לעשות עם זה? לשלוח לי מייל שאומר לפני הבחירות “אתגר, חסכת 12,900 ₪ בזכות כחלון”, לפרסם לי בפייסבוק ובאינסטגרם על פי הפילוח שלי או אפילו בסרטונים ביו טיוב.

רן בר זיק האלוף הסביר את הדברים בצורה הרבה יותר טוב ממני. תקראו.

• • •

האם זה נכון שיווקית מהצד של המפלגה? סביר להניח שכן.

איפה עובר הגבול בין ארגז הכלים שלנו בתור משווקים לבין האחריות של שר אוצר לכלל אזרחי המדינה על כספה הוא מופקד ועל השימוש הציני בכוח זה כדי לקדם את המפלגה שלו? זאת כבר שאלה אחרת.

הכותב הוא יזם, יועץ ומרצה בתחום השיווק הדיגיטלי והמדיה החברתית. כתב את הספר “שיווק (בעידן) דיגיטלי”

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן