דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
משרד הפרסום גל אורן BSD מתמודד בתחרות ה-Effie עם שתי עבודות: ישראכארט ומגזין זמן • אורן אלימלך מרוצה מהפעילות של המשרד וסומך על העובדים שלו, מתן לרמן מסביר מה נדרש ממשרד פרסום מקצועי ואייל גור מוסיף מילה משלו • מה כתב אייל גור בפאשקעוויל ומה השיב מאיר גל לשאלותיו של יוסי צלניקר? • כנסו כנסו
פסלון האפי
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תחרות אפ”י 2013 היא תחרות פרסום עולמית המתקיימת גם בישראל, במסגרת התחרות נבדק הפרמטר החשוב ביותר לעבודה פרסומית שיווקית: התוצאות. התחרות בודקת בעיקר יכולת האסטרטגיה, הבנת השוק והלקוח והפיצוח השיווקי – אך גם את עבודת הקריאיטיב ופרמטרים נוספים.

משרד הפרסום גל אורן BSD הגיש השנה לתחרות שתי עבודות שונות בקטגוריית מגזרים: הראשונה, “ישראכרט מציגה גידול משמעותי במספר הלקוחות שלה במגזר החרדי לאור התאמת החברה לשינויים הצרכניים העוברים על המגזר החרדי”. והשניה: “המגזין ‘זמן’ שהושק בישראל, מציג אף הוא, הצלחה יוצאת דופן ומקום של כבוד בקרב המדיה החרדית, זאת תוך חודשים ספורים”.

אורן אלימלך מנכ”ל גל אורן BSD, גאה מאוד ביבול הפעילות בשנה האחרונה. “צרכי הציבור החרדי גדלו עם השנים, הפעילות העסקית סביבו צומחת ומתגברת והיקף העבודה גם. אני סומך על צוות המשרד שמונה למעלה מארבעים עובדות ועובדים, חרוצים ומוכשרים, שימשיך להוביל את התעשייה המגזרית בהצלחה”.

מתן לרמן, מנהל אסטרטגיה במשרד: “לעשות פרסום טוב כבר לא מספיק היום. נדרשת הבנה עמוקה של הלקוחות ושל הצרכן הסופי, ורק משם ניתן להביא פיצוח אסטרטגי ולתוצאות המקוות”.

אייל גור, סמנכ”ל קריאייטיב במשרד: “הסנכרון המדויק בין בריף אסטרטגי לבריף הקריאיטיב, מייצר מהלכים שנותנים ערך – גם ללקוח המשרד וכמובן גם לצרכן הסופי. בעולם השיווק והפרסום המגזרי של שנת תשע״ג – 2013, מהלכים כאלה נדרשים במקצוענות יותר מתמיד”.

בראש חודש אב תש”ע, בשעה 9:22, כתב אייל גור את התגובה הבאה בפאשקעוויל: “ברכות לטריו. משרד שפועל כנראה לפי מתודולוגיה ארגונית, שיווקית ופרסומית מסודרת ומאורגנת, שבה הקריאייטיב או המדיה הם חזות הכל.

“תחרות האפ”י באה לבטא את המטרה האמיתית של הפרסום – תמהיל ערוצי שיווק הנמדדים, מנוהלים ומביאים ערך ללקוח במכירות ובתדמית לאורך זמן.

“אני לא מבין איך המשרדים הגדולים במגזר, המתהדרים באדרת מקצועית, אינם שותפים לתחרות זו, שבה, דווקא למגזרים, יש סיכויים טובים לקטוף פרסים. זהו זמן לחשבון נפש מקצועי (בקטנה)”.

וזה לא נגמר כאן.

בתחילת חודש יולי 2011, שאל יוסי צלניקר (אז ספי בר חי) את מאיר גל (אז מנכ”ל משותף בגל אורן ואחד משופטי התחרות, איך זה שדווקא הוא, כמנהל משרד פרסום מוביל במגזר, לא מתמודד בתחרות האפ”י.

גל היה ישיר בתשובתו: “האפ”י הוא פרס קודם כל ללקוח, אח”כ למשרד. כשזוכים באפ”י עולה הלקוח יחד עם המשרד לקבל את הפרס (שלא כמו בקקטוס, שם הפרס הוא ‘נטו’ למשרד הפרסום).

“במגזר הכללי נהוג שהלקוחות משלמים עבור ההגשה (או עבור חלקה), אצלנו הלקוחות לא מעוניניים להניח כסף. אם להם זה לא חשוב, גם לנו זה לא חשוב”.

צלניקר הוסיף לשאול, אם מעולם לא הגיש עבודה לתחרות האפ”י.

“בעבר הגשנו וגם זכינו. אזכיר לקוראי המדור כי בשנת 2003 זכו ‘פרסום גל’ ו’זול פה’ באפ”י לא מגזרי על פריצת דרך מהפכנית. לראשונה חדר מותג מהמגזר החרדי לכללי, ולא ההיפך כמקובל. אפשר לומר שאנחנו הבאנו את האפ”י למגזר”.

ויש מודעות במשרדים לתחרות האפקטיביות?

מאיר גל: “לא מספיק. המודעות של המשרדים בכל מה שקשור לגשת לתחרות היא נמוכה, וחבל. בקריאייטיב זה קצת מורכב, אבל אפ”י היא תחרות אידיאלית למגזרים. יש כאן פספוס גדול שאני מקווה שישתנה עם הזמן”.

כנראה שחשבון הנפש נעשה, ואחד המשרדים המובילים החליט להשתתף שוב בתחרות, אחרי שנים ארוכות של ריחוק ומידור מבחירה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. כבר הגבתי ועוד פעם, גל אורן זה המשרד הכי דפוק של המשרדים

    ההצלחה של מגזין זמן לא קשורה אליהם בכלל, אף אחד לא קנה אותו בגלל המוניות הצהובות שנסעו ברחוב רבי עקיבא, ובכלל מסע הפרסום שלהם היה קצר ורק בהתחלה

    וספרו לנו משהו על שינוי בישראכרט במגזר החרדי, אף אחד לא מכיר שינוי כזה. אולי הם פשוט הוסיפו עוד בנקים או רצו קדימה אחרי שחרור של רגולטור, בטח לא קשור לפרסום המשעמם

  2. לדעתי המשרד שעושה עשה ויעשה את העבודה הטובה ביותר היא בולטון ולא גל.
    עיין ערך “תוצאות בשטח”…

  3. באמת שאין על בולטון!

    והפרסום של זמן זה לא מה שעשה לו אות כבוד! ממששששששש לא!
    אנשים קנו, קראו, נהנו, קנו עוד פ’ם וסיפרו לחברים!
    אל תהיו פתים לחשוב שהפרסומת היא זאת שעשתה את זה, כי לי היא גרמה לחשוב ההפך….! העיצוב שלה גרוע! בעעע

  4. לכל המבינים הגדולים שהגיבו כאן למעלה, קצת עובדות:
    תחרות ה-Effie היא תחרות עולמית, שמודדת בעיקר את הפעילות של הלקוח והתוצאות העסקיות שלו, ואת גיבוש האסטרטגיה העסקית – שיווקית שהביאה לתוצאות, ורק כחלק קטן יותר מהציון נבדק הקריאייטיב והפרסום:

    גל אורן הביאו יציאה שאף משרד אחר לא הביא כאשר אין בנמצא שום משרד פרסום חרדי
    שהגיש לתחרות (אפילו עבודה אחת!) –
    ואין ספק שהם חתומים על ההצלחות של הלקוחות שלהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן