כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כל מי שפתח הבוקר את יתד שפשף את העיניים • בקלמן מטזרים כבר שבועיים על תהליך רכישת רכבים לבית ולמשפחה • והנה הפתרון לטיזר, מבית בראשית • לא, הפתרון הוא בכלל לחברה הגדולה והותיקה ביג ליס • לנוחעם יש מה לומר בנושא
NUCHEM-150x150
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

נוהגים אנ”ש לספר סיפורים רבים על אדמו”רים נשגבים. אך מעטים הם הסיפורים שמבטאים גדולתו של החסיד דווקא.

בפתחו של האדמו”ר ר’ שלומל’ה מזוויהל זי”ע התדפק חסיד שמכר נעליים ודמעה אחת חונקת את גרונו. הגבאי שחש בכך זירז את כניסתו אל הקודש פנימה. האדמו”ר הופתע מבקשתו: רבי, יהודי פתח חנות נעליים מול החנות שלי, עזריני שלא תהא עיני צרה בו. האדמו”ר איחל לו כרצונו.

חודש שלאחר מכן שוב התדפק החסיד, הפעם בקשתו נשגבת יותר: רבי, אנא, לא די לי בכך שעיני אינה צרה בו, עזריני שאראה בכל קונה הנכנס לחנותו כאילו הוא נכנס לחנותי שלי. האדמו”ר כדרכו איחל לו גם זאת. חודש לאחר מכן שוב התדפק, והפעם לא וויתר: אנא אדמו”רי, אין זה מספיק לי במלחמת יצרי, פעל לטובתי ואזכה שאשמח שמחה עצומה על כל יהודי שנכנס בחנות של מתחרי, יותר מאשר אילו היה קונה נעליים אצלי.

• • •

נעזוב לרגע קט את החסיד, לטובת האנטיתזה המובהקת, הפרסומאי, ולשלושה כללי ברזל בעולם הפרסום המגזרי:

הכלל הראשון: קליק ממבט ראשון

“בפרסום אין חוקים ואין כללים”, משפט שעל-פניו מבטא בורגניות מצויה של פרסומאי-דגול, שמרגיש בכך עליונות מעל כל מי שמתדפק על דלתות המקצוע, לאמור, ‘חבוב, זה לא פשוט התחום הזה, אין בו חוקים וכללים’… אך מאחורי המשפט הזה, לשם שינוי, מסתתרת ‘גם’ אמת חקוקה בסלע.

בזמננו אנו מופצצים בכמויות מדיה אדירות, ‘עניינים’ יום ראשון, ‘משפחה’ יום שני, יתד יום ג’, קו עיתונות יום ד’, תריסר מיליון מקומוני יום חמישי וקיבולת קיבה שלילית של יומונים בכל ימות השבוע בכלל, וימי שישי בפרט. הטבע האנושי שהרגיש מאוים מכמויות המסרים פיתח לכך חיסון בדמות אדישות ועיוורון מוחלט. כאן נכנס תפקידו המרכזי של הפרסומאי למשוך את תשומת לבו “הראשונה” והבסיסית של הקורא, בטריק יצירתי כלשהו שישכנע לבזבז את השניות המעטות בעדיפות עליונה לפרינט שלו. אם הצלחנו “לכלוא” אותו במבט ראשון, עשינו את עיקר העבודה, עוד מכה בפטיש, והקמפיין נידון להצלחה. החיסון הזה דורש התחדשות מתמדת ללא גבולות, כל שבוע וכל יום מחדש. ולכן אין חוקים וכללים, אלא הצלחתו קשורה בליבת החדשנות שבו.

הכלל השני: האדם והברנז’ה

אותנו הפרסומאים מעניין מי עשה מה, הקרדיט בצד גובר על התוכן בפנים, המאכריות הטריקים והשטיקים שמסביב – מובילים את אפנו הנתחב בעגלגליות. האדם הממוצע לעומת זאת, בוחן אך ורק את התוכן הגלוי לעין, הקרדיט בעיניו כשורה משפטית לא רלוונטית. יש ולפעמים מסתנוור הפרסומאי משורת הקרדיט, ומזניח את שדה המערכה המקצועית והאמיתית לטרף הקל של המתחרים, האדם מהשורה ישאר נאמן לתוכן ששבה את ליבו, ולא יעניין אותו המלחמה הפנימית בברנז’ה הרותחת.

הכלל השלישי: מענטשיות

שונים אנו הפרסומאים האמונים על ערכי המוסר והמידות, מאחינו הטועים. בעיניהם, ככל שתעיז יותר לדרוך על גוויית המתחרה, והיה זה שכרך להירשם בספרי ההיסטוריה כקריאייטיבי יותר. בפרסום הגלובלי, הנפנוף במילה “יצירתי” הוא הפתח והתירוץ לכל הזוהמה, הרשעות והטירוף, והכל בשם האומנות הטהורה. אנו גאים בכך שאנו שונים, היודעים לייצר חלופות יצירתיות דווקא מתוך ההגבלה. הגבלה הכוללת את דיני השגת גבול, וביותר את הדינים שאינם כתובים.

• • •

תקופה ארוכה אני מתנזר מלנקוט בעט אותו הקפאתי הקפאה עמוקה ומבורכת. אך ישנם רגעים שבהם הזעם מייצר דיו רותח, אשר נשפך על הקלף כמבקש צדק. זאת כי בגסות עזה נרמס היום הסטטוס קוו שנשמר בקפידה על ידי כל משרדי הפרסום המגזריים, עד ליום השלישי השחור שיירשם לשמצה עוד שנים רבות.

חברת רכבים לא נודעת שכרה את שירותי “קלמן וי” ליצור מהלך פרסומי. קלמן הצליח מאד בכלל הראשון, לרכוש אהדה בקליק ממבט ראשון. שורה של טיזרים מדוברים, השקעה של הון תועפות, וגירוי שהצליח להרקיע שחקים בהמתנה דרוכה לפתרון.

מאידך, חברת ליסינג אחרת הרגישה מאוימת, ובצדק, אחרי הכל אין תחליף לקליק ממבט ראשון. ישבו המוחות וניגבו זיעה, ובצעד קר ומחושב היטב הדורש המון חוצפה, התלבשו על הטיזרים של קלמן, וכביכול הביאו את הפיצוח למגרש שלהם.

המשרד שעשה את הפארסה חתום על שורה מעוררת קנאה של מהלכים נועזים טובים ומבורכים, ונהיר שמבחינה מקצועית מדובר באחת הבשורות המתרעננות כסדר מזה שנים וגורם לכולנו אושר-עד.

גם מבחינה פרסומית נטו, ברור שהצעד הינו חכם, הם רכבו על האהדה, והבינו  היטב את הכלל השני שהאנושות אינה ברנז’ה, הקרדיט לא יגרום לאנשים להבין שמדובר במתחרה. כך שמבחינתם, הרוב המוחלט יקשר את הטיזרים לביג-ליס, והטיזרים על ערמת הדולרים פעלו לטובתם. גם אם הצעד חכם, הם בוודאי לא המציאו זאת, כל בר דעת חושב על כך כנטייה ראשונית שבמוח, מכוח “כי יצר לב האדם רע מנעוריו”, הם רק היו אויבער-חוכעמים ללכת עם זה עד התהום, ולנעוץ את העקבים עמוק בגוויית המתחרה. אגב, החכמה טמונה גם בעובדה שקלמן משך את זמן הטיזרים לזמן רב מידי, שאיפשר למתחרה לגנוב לו את ההצגה בלי לשלם על כך הון.

אך מחובת המחאה להיצמד לכלל השלישי, ולהוקיע את הצעד שבעיני הוא צעד אחד יותר מידי, ניגוד מוחלט למענטשיות בפרסום, הראוי לכל גינוי. גם אם מבחינה הלכתית ייתכן שאין כאן פגם (ויתכן שכן), הרי מבחינת הכרך השביעי הלא כתוב ישנה כאן זעקה גדולה ומרה.

• • •

מקווה עבור עולם הפרסום שימשיך לשמור על הסטטוס קוו ההגיוני והבידול המובהק שיש לנו כבני המלך על פני כל השאר, ואולי אי פעם גם עלינו יספרו את סיפור החסיד שהאפיל על סיפורי האדמו”רים, ויודע אני שאני הוזה בזאת.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

26 תגובות

  1. אני ראיתי הבוקר את המודעה בהמודיע, כמדומני, וכמעט התעלפתי…

    הבנתי שבראשית עשה כאן מעשה חמור אשר לא יעשה. זה דבר שלא זכור במחוזותינו. להפתעתי הגדולה נוכחתי במשך היום שאין דיבורים על הנושא הזה. אין אשכול ואין הודעה. דממת אלחוט.

    באותן דקות של הלם דמיתי שעדיין לא פסו אנשי בינה, ועדיין יש כאלה החושבים מחוץ לקופסה.

    הרי מה רצו אנשי בראשית? להוציא את האוויר מהבלון הענק המנופח היטב היטב. המודעה שהתפרסמה הבוקר הוציאה את האויר מהבלון. אין ספק. המהלך הנגדי של אנשי קלמן V היה חייב, לדעתי, להיות: שקט. שקט. שקט. פשוט לשבת ולשתוק. אני כמובן לא מתכוון שהם ישתקו מבחינה מעשית, דהיינו לפנות לבית דין ולעורך דין ולנקוט בכל האמצעים המשפטיים וההלכתיים העומדים לרשותם, אבל שבתקשורת לא יישמע על כך שום פיפס. כך קוויתי.

    עכשיו אני רואה שסתם דמיינתי שיש להם מוח בקדקדם. או אולי הלחץ הגדול עשה את שלו. בכל אופן MSניק כבר הודיע בתרועת חגיגיות על “חציית קוים בעולם הפרסום”, ועכשיו כבר פוסט גדול בפשקוויל על יום שלישי השחור, ואנה אנו באים…

    אילו היו ממשיכים את השתיקה בתקשורת, הם היו בשקט אוספים את השברים, מנפחים שוב את האוויר בבלון הענק והמרשים, והכל היה חוזר לקדמותו, ואף אחד לא היה זוכר את המודעה של ביגליס.

    עכשיו, כשפעלו בלא חכמה, נפתחים בחזרה כל הקלפים. כבר באשכול בבח”ח יש השמצות על רוזנטל רכבים וחוזר חלילה. מגרש הליסינג הוא מאוד עדין. היצרים האפלים עובדים שם שעות נוספות. חבל שעוררו את כל הדובים במקום לתת להם להמשיך לישון ולחלום שבאיזה יום הופיעה מודעה של ביגליס…

    ואולי, מתגנבת לי כעת מחשבה פסולה ואווילית, אולי אלה שמפחדים מכשלון המשרד לחשו על איזה אוזן, כדי…

  2. ברור שזה מהלך לא מוסרי,
    ולכאורה רק ביג ליס יפסידו מזה.
    גם אם עכשיו זה נראה מהלך גאוני.

    אנשים משלנו לא אוהבים גנבים לאור יום,
    ובוודאי זה לא גורם להם להתחבר ל”אמינות” שלהם כפי שהוצהר בפרסומת.

  3. מהלך גאוני של ביג ליס. שלושה אנשים יקטרו כאן ובבחדרי חרדים, אבל ביג ליס ייצאו ענקיים.

  4. לא יודע מה לומר לכם,
    אבל דבר כזה לא עושים!!!

    מצטרף לדברי ראלי, וגם לדעתי העניה ביג ליס לא נהגו בתבונה כשאישרו את המודעה מבית היוצר של בראשית,

    אני מאמין שהם ישבו ועשו סיעור מוחות מה יכולות להיות התגובות של המתחרה, לא מאמין שהם ידעו שזה יצבור תאוצה כזו.

    וכשלא נוהגים ביושר ועונים תשובות לענין, ככה זה נראה!

    בושה וגועל נפש.

  5. ערב טוב!

    לכל מי שקורא את הפוסט הזה הערב ומוטרד ממה הולך להיות בעיתונים מחר, אני יכול לומר, חזל”ש, כולם הבינו שכדאי וצריך לרדת מהעצים.

    כמי שהיה מעט מעורב ומעורה היום בשני הזירות אני יכול לומר לך נוחעם יקירי! כי אתה יכול להירגע… כנראה שבמשרדי הפרסום בכל זאת יושבים מענטשים, וגם אם במקרה התפלק להם משהו, הם יודעים מהר מאוד לזהות אם הם עברו את הקווים האדומים ולחזור מהם בזמן. למרות שבשתי הזירות יצא עשן לבן החברים הבינו כי נכון וראוי שלא להמשיך וללבות את האש.

    קרדיט מגיע בוודאי על כך גם למנהלי משרדי הפרסום והצוות שלהם, אבל לא פחות מכל ללקוחות עצמם שידעו להרגיע וגם להירגע.

    אז ברכות לכולם!

    אפשר להתחיל מבראשית, לעשות V, ולהתניע לרכב החדש…

  6. קודם כל, נוחעם שאפו. כתבת היטב את התחושות גם שלי.
    דבר שני, בראשית וביג ליס עשו טעות איומה במהלך במיוחד לאור זאת שהמסר שלהם היה ”אמינות” בעוד שהמהלך היה ”מרמה”.

    מי שחושב אחרת או הוזה, או לא שייך לציבור שומרי התורה והמצוות. נקודה.

  7. ואני כבר אמרתי מזמן שיגיע היום בו יראו לנוחעם או לקלמןV את הצד השני של המטבע ששמו טיזר.

    ככה זה, כשאתה זורע ברשות הרבים, קח בחשבון שמישהו גם יכול לקצור. בפרט אם אתה חורש וחופר במשך שבועיים ושלושה.

    מהלך שניכס השקעה של מאות אלפי במחי מודעה אחת.

  8. לא בא להצדיק את המהלך. אבל אפשר לחשוב שביום יום משרדי הפירסום הם מושבות של צדיקים טהורים שכל הוייים זה איך לעזור אחד לשני. יאללללה תתעוררו יש שם בחוץ גונגל. יסמרו שערות ראשכם אם תדעו מה הולך מתחת לפני השטח. לגנוב מודעה זה חמור? מה אם נזכיר לכם את גניבת המכרזים האחרונה. שם כבר לא צריך כרך שביעי להבין

  9. נוחעם היקר!
    כאחת שמכירה אותך ויודעת אני שבכחך לשלח את לשונך גם בענינים לא לך. לא פעם ולא פעמים שמעתי ממך את המשפט “צריך להיכנס בהם” וכדומיהם. אז נכון שקיבלת שוחד עבור כתיבת הפוסט. מבחינתי אתה טובל ושרץ בידו. ברוך הבא זאת הברנזה שלנו.

  10. חברים, צנזרתי תגובות שלא קשורות לתחום הפרסום

    הדיון לא עוסק בחברות הליסינג ואין לנו שום שיח איתם
    אנחנו עוסקים בפרשה הפרסומית .

  11. חברים יקרים

    זה ברור מכל צד שנסתכל שמה שנעשה אסור בהחלט ולכל המליצים תחשבו מה היה קורה אם זה היה הפוך היה יוצא חרם לא רק על החברת ליסינג רק כל מה שהמשרד פרסום קלמן היה נוגע
    עיין סיפור שפע וכ”ו

  12. זו לא הפעם הראשונה שחברה רוכבת על טיזרים של המתחרה הישירה.

    בואו לא ניתמם, גם לא במגזר החרדי ובטח ובטח שלא בעולם הפרסום הגלובלי.

    הבעיה הייתה שהפעם זה היה עשוי ממש ממש טוב.

    כל פרסומאי שנה ראשונה בבצפר של איתן יודע שזה סיכון שיש לקחת בטיזרים. בטח כשאתה סוחב אותם במדיה במשך שלושה שבועות ונותן למתחרה שלך זמן רב מאוד כדי להשחיל את התשובה לפניך.

    טיזרים זה כלי מסוכן ומה חבל שכפי הנראה קלמן וי לא שיקף ללקוח שלו את הסכנה כשהוא ראה מול עיניו רק את תקציב המדיה הגדול.

    כל זאת מבלי לגרוע מחומרת המעשה שהיה ראוי שלא יעשה אך עדיין, לא עכברא גנב…

  13. ‫יש כאן נקודה ש’משום מה’ לא הוזכרה. המודעה של ‘בראשית’ הבוקר, הינה מודעה שגרתית שלו, והוא לא גנב אותה מאף אחד.
    הצבעים – הם צבעים שתמיד בראשית השתמשו עמם (שחור, אדום צהוב).
    הגרפיקה – אותו הדבר כתמיד.
    ‘בראשית’ כלל לא גנבו לקלמן לא את הכביש ולא את ה’אדום’.‬ שומכלום. אין גניבה.

    ובכן, אומר בכנות, שלדעתי קלמן הוא זה שגנב ל’בראשית’!!
    הייתי בטוח במשך כל הזמן שזה פרסומת של ביגליס!‬
    בראשית הגיע עם הגריד שלו כמו תמיד, הפוינטים, אותו גרפיקה בדיוק. מה קרה? נראה למישהו שזה נורמלי שבראשית יצטרך לשנות את הפרסומת שלו בגלל קלמןV ?
    אין בעולם הפרסום מי שאוהב לגונן על הזולת. אבל האמת??

  14. בקיצור 2 משרדים שעתידם לוט בערפל רבים על מי יפסיד יותר כסף

  15. לא יפה. לא אתי ובעיקר טפשי. מה רע לעשות מודעה כמו הבוקר של 3 ימי מכירות אינטנסיבים זה היה משיג אפקט זהה.
    מקווה מאוד שהחברים בקלמן V יצליחו, זה היה חתיכת מהלך שעוד ילמד בבתי ספר למינהם.
    תהיו חזקים שם, רוזנטל, יוצי ויוסי.

  16. רק אני לא בסדר?

    אני דוקא חושב שזה מהלך גאוני!

    אנחנו נמצאים בשוק וזה הכללים.

    בעיה שלהם שמשכו את הפרסום לשבועיים שלוש,

    אולי יחסית לכל המגיבים כאן אני בודד, אבל את דעתי אני חייב להגיד.

  17. יוסי דץ כתב:

    לא יפה. לא אתי ובעיקר טפשי. מה רע לעשות מודעה כמו הבוקר של 3 ימי מכירות אינטנסיבים זה היה משיג אפקט זהה.
    מקווה מאוד שהחברים בקלמן V יצליחו, זה היה חתיכת מהלך שעוד ילמד בבתי ספר למינהם.
    תהיו חזקים שם, רוזנטל, יוצי ויוסי.

    מהלך שעוד ילמדו בבתי ספר??
    יוסי דץ, נסחפת רחוווווק

  18. יורים לעצמם ברגליים
    כל מה מי שפותח את העיתון יראה את הגניבה המוחשית
    ויתייחס בהתאם למונח “אמינות” שביג ליס מביאה
    לענ”ד

  19. ביג ליס גדולים מהחיים שיחקו אותה עם יציאה טובה….
    קשה לאנשים לפרגן, זה קורה זה יעבור…
    הטעות היחידה לדעתי הייתה שבראשית רץ לחתום על המודעה זה לא היה הכרחי

    תכל’ס גם בראשית וגם קלמןV הביאו את התוצאה שהרבה משרדים היו רוצים להביא ללקוחות שלהם שזה חשיפה וחשיפה גדולה מאוד…

    שאפו לכולם ויש מקום לכולם תצליחו

  20. תכל’ס,
    עם כל הכבוד עוד פוסט עם קלמן V את נוחעם, לא שמתם לב ששניהם השתלטו פה וירטואלית על השיח, ועל זה שאפו.

  21. לא יודע מי צודק, אבל זה מהלך שחימם קצת את זירת הפרסום החרדית, שמשום מה היא נראית נעלמת מהזירה, ויורדת לחצי התורן
    לא בכדי מרבית העיתונים נמצאים עמוק בתוך הקשיים

  22. מר עופר ענו
    המודעות נמצאות בויינט יהדות כותרת ראשית

  23. האם אנחנו לקראת קאמבק נוחעם/קלמן/רוזנבוים/V בע”מ
    חכו חכו אש בגזרה הזאת

  24. נוחעם בן-אדם צדיק שעושה את עבודתו ביושרות ובאגינות ומרוויח את פת-לחמו בצדק וזה לא חכמה סתם לדבר ולהגיב בברכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן