מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
בשבוע בו ענף האינטרנט החרדי גועש ורועש כמרקחה, חושף ‘גלובס’ כי YNET עומד לרכוש אחוזים ב’כיכר השבת’ • האם יהיו שינויים באתר? ומי יהיו מקבלי ההחלטות? • מה זה אומר על היכולת הכלכלית להחזיק אתר חרדי • הדיווח המלא ופרשנות נרחבת על ההשפעה על עולם הפרסום והמדיה החרדי • חם ברשת
kikar-ynet
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

גלובס מפרסם הערב כי אתר ynet מבית ‘ידיעות אחרונות’ קרוב לחתימה על רכישת אחוזים מהותיים באתר ‘כיכר השבת’. על פי הדיווח, החתימה על ההסכם צפויה בימים הקרובים, לאחר משא-ומתן שארך מספר חודשים, כאשר היקף העסקה עומד על מיליוני שקלים.

פרשנות / דינקיס ויוסי צלניקר

גלובס וכיכר השבת: אתר כיכר השבת הוקם לפני כ-3 שנים על ידי קבוצת משקיעים לא מזוהים, כאשר מי שעמד מול המפרסמים בתחילת הדרך ומול העובדים היה העיתונאי מוטי לביא, שנמנה עם מקימי האתר. שאר השותפים משקיעים, העדיפו להישאר מאחורי הקלעים. לא נכחיש כי האייטם הנוכחי שפורסם ב’גלובס’, מעלה תהיות רבות.

עבור הגולשים שלא מכירים את כיכר השבת, נספר כי מאז הוקם האתר, קיימת סינדיקציית תכנים עם ‘גלובס’, בעיקר בתחום הכלכלה. בתקופת חרם הרבנים על האינטרנט אף העלו עורכי האתר החרדיים על נס את היות גוף התקשורת החילוני מבעלי האתר, וזאת, כדי לא להיכנע לתכתיבים של העסקנים שעמדו מאחורי החרם הגדול.

מעניין איך שיתוף הפעולה יתקיים, אם בכלל, כאשר ynet ירכוש חלקים באתר – אך בל נקדים את המאוחר.

זכות קיום לאינטרנט החרדי: אין ספק שבשבוע בו הוכח כי לא ניתן להחזיק אתר חרדי מפרסום קונבנציונלי בלבד, בא האתר המתחרה ומחזק את התזה, לכאורה: אין זכות קיום לאתר חרדי עצמאי.

האתר הוקם על ידי קבוצת משקיעים בעלי הון, ואם הם מוכרים חלק מן האתר, כנראה המשקיעים רוצים כסף בחזרה. כעת, ynet יזרימו כסף לאתר, אולם מה הם יקבלו בתמורה?

ynet רוכש חלק מאתר "כיכר השבת" 1

שליטה על סדר היום? לא בטוח. אם לעורכי כיכר השבת יש שכל בקודקודם, לא תהיה למערכת ynet דריסת רגל בתחום התוכן. הגולשים החרדים חכמים מידי בשביל זה. מצד שני, אולי זה מה שייתן לאתר את הכוח באירועים חדשותיים מדרגה ראשונה, אז בדרך כלל הגולשים עוברים ישירות לאתרי החדשות הגדולים.

אלא מאי? כסף. אתרי האינטרנט הגדולים בישראל כבר מזמן ‘דורכים במקום’ ולא מוצאים אפיקי הכנסה נוספים. אתר תוכן למגזר החרדי שמתפתח בצעדי ענק, ייתן להם אפשרות להפנות כסף קל של מפרסמים גדולים לקהל יעד חדש ונחשק.

השאלה הגדולה היא: מהיכן יגיעו התקציבים, ממשרדי הפרסום החרדים שלא יודעים עדיין איך עושים פרסום דיגיטלי אפקטיבי? קשה להאמין. מצד שני קשה לראות איך משרדי הפרסום החרדים ישבו בשקט כאשר משרדי הפרסום הכלליים יגזרו את העמלות מפרסום באתר “החרדי”.

כמה מבכירי עולם הפרסום החרדי תמיד אוהבים להתגאות שהם גילו הראשונים את האינטרנט. אך למרבה הצער עדיין לא ראינו את הקמפיינים “המיוחדים” שהם עשו באינטרנט. באנרים משעממים שמובילים לתמונות JPG מפוקסלות יצאו מהאופנה כבר בשנות ה 90.

בחדרי חקירות: בינתיים, כתב ערוץ 2 משה נוסבאום טוען הערב, כי בעקבות חקירת המשטרה בפרשת הסחיטה של האתר בחדרי חרדים, יש סיכוי גדול שהיועץ המשפטי יורה לסגור לאלתר את האתר בחדרי חרדים, כדי לאפשר למתלוננים נוספים להגיש תלונה.

גם כאשר הפרשה היא בגדר “חשד” ו”לכאורה”, אין ספק שמי שייהנה ממנה יותר מכולם הם ‘כיכר השבת’, שיקטוף את הבכורה, ו-JDN הצעיר שעדיין לא עשה את הפריצה הגדולה.

מעניין, זה מה שבטוח.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

15 תגובות

  1. רק עובדה קטנה: הבעלים של גלובס הוא אליעזר פישמן, שבבעלותו גם למעלה מ30% מידיעות אחרונות.
    עכשיו, צאו וחשבו מחדש על הנקודה הראשונה שהעלתם.

  2. @ עפר:
    זה שאליעזר פישמן הוא בעל מניות בקבוצה הכללית של ידיעות, זה לא אומר כלום.
    עדיין, קבוצת ידיעות מתחרה ישירה של גלובס בגלל כלכליסט.

    וחוץ מזה, עדיין לא ברור מה הקשר של גלובס לכיכר השבת. זה משהו עסקי? חברי? מה?

  3. כל המעורבות של גורמים חילוניים באתרי האינטרנט החרדיים מביאה ותביא לתוצאות לא טובות.
    אני מתפלל ומייחל שזה ידליק נורה אדומה במקומות הנכונים ואולי נזכה להקים אינטרנט חרדי אמיתי.

  4. את מה שבחדרי חרדים עשו בחדרי חדרים – אם עשו, עושים אחרים בגלוי
    הדבר מלמדנו יותר מכל, כי אין בסיס כלכלי לאתר אינטרנט חרדי, ולא בחינם מנסים לגייס משקיעים חילוניים שלא מבינים את הענף החרדי ומספרים להם גבוהה גבוהה על פריצת הדרך של האניטרנט החרדי, וכשאלו יגלו את המציאות הקשה, יהיה זה כבר מאוחר

  5. פרשנות על כלום. כל עוד שאין חתימה אין עסקה.
    ולמגיב מעלי – יש הבדל בין לקחת כסף על כתבות יחצנות כמו שכל כלי התקשורת בעולם עושים לבין לסחוט אנשים!!!
    יחי ההבדל הקטן.

  6. JDN הצעיר שעדיין לא עשה את הפריצה הגדולה

    איזה מתוחכמים אתם… כל האייטם הזה בשביל הפסקה המזערית הזאת..

  7. אין ספק שהשבוע הזה הוא בעל תהפוכות רבות בעולם האינטרנט החרדי.

    שיתוף הפעולה המוזר בין ויינט (אין לי כוח להפוף את הכתב לאנגלית כל רגע) לכיכר השבת אכן מעלה תהיות.
    כדי להבין מה קורה כאן אקדים הקדמה קצרה.

    החילונים בטוחים האינטרנט הוא הדבר הבא אצל החרדים, והנה אוטוטו מתרחשת הפריצה הגדולה. עיין פירמה של גלובס שבגליון סוף השנה לצד ידיעה מגוחכת על אליטוב סימן את 2012 כ”שנת אתרי האינטרנט החרדיים”…

    להערכתי בעלי כיכר הציגו לויינט כאילו כביכול האינטרנט החרדי זו מדיה חזקה ורווחית, מה שהוכח השבוע כלא נכון בעליל. אצל הציבור החילוני שאין לו מושג ירוק מה קורה באמת אצל החרדים, ברגע שבעלי כיכר באו עם מצגת והוכיחו את הצמיחה שלהם הרי שזה קסם מאוד מבחינה העסקית לוינט- עוד פלטפורמה, במלחמה העיקשת מול קשת, שכובשת נתחים במדיה ומבססת את עצמה כגוף תקשורת שווה ערך ועוצמה כמו ידיעות.

    כמובן שהמצג הזה הוא מצג שווא. כיכר הוא אתר רדוד לחלוטין. אינטרנטי בצורה שקשה לתאר במילים והתוכן בו נוגש ע”י חבורת חובבנים חב”דניקים. ודי לחכימא..
    קשה לומר מה יוליד המהלך הזה אבל את התובנות העסקיות שמאחוריו- כתבתי.

  8. “באנרים משעממים שמובילים לתמונות JPG מפוקסלות יצאו מהאופנה כבר בשנות ה 90. ”

    ילמדוני רבותי המומחים איך עוקבים אחרי “אופנת” הניו מדיה ללא שימוש ברשתות חברתיות ?

  9. ההוא מעליי צודק לחלוטין!
    הכי קל למכור לחילונים שהציבור החרדי בהמוניו עובר לנט. ולסנוור את הפראייר החילוני התורן עם מספרים מהאגדות.

    הדבר היחיד הטוב שיצא פה שחרדים עשו אקזיט נחמד וכשוואינט יגלו את הבלוף החרדים כבר ימשיכו לפראייר הבא…חג שמח למוטי לביא ולכל בית ישראל

  10. נישמע פה שיש קנאים,
    תפרגנו לאחרים ויפרגנו לכם

  11. עצם התגובת מראות שעדיין יש מקום והרבה (ואולי לצערם של גדולי ישראל) שהאינטנט תופס מקום במגזר החרדי.
    יענו כל כופלי הניידים למיניהם……….

  12. אני מקווה מאד שאחרי שזה יקרה שאתרוג לא יסגרו לנו את האתר החמוד הזה.
    חי חי חי תסתכלו בYNET ותפסיקו לבלבל בשכל חחחח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן