WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום

עברה שנה והנה אנחנו שוב כאן עם דירוג המפרסמים הגדולים, הקטגוריות החזקות ומשרדי הפרסום הגדולים של המגזר החרדי. • במגזר הכללי אנחנו רואים בימים אלו צימצומים בכח אדם ובתקציבי פרסום ע”פ הדירוג שמתפרסם לראשונה כאן בפאשקעוויל, המגזר החרדי רק גודל וגודל • משרד הפרסום המוביל לשנת 2011: בולטון פוטנציאל

ifat
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עברה שנה והנה אנחנו שוב כאן עם דירוג המפרסמים הגדולים, הקטגוריות החזקות ומשרדי הפרסום הגדולים של המגזר החרדי. במגזר הכללי אנחנו רואים בימים אלו צימצומים בכח אדם ותקציבי פרסום נחתכים עד כאב. ע”פ הדירוג שמתפרסם לראשונה כאן בפאשקעוויל, המגזר החרדי רק גודל וגודל.

לפני הפרשנות הרחבה שמעניקה חברת יפעת בקרת פרסום, הרשו לנו לתת את הכותרות שלנו:

למרות ההערכות הסקפטיות בנוגע למוטי קוטיינר, הוא מצליח להתברג במקום החמישי (!) לצד תוצאות אפקטיביות שרושם גידול של 19% (!).

עוד הפתיע אותנו ‘אפיקים’ עם עליה משמעותית בהיקפי הפרסום. למרות התחזיות האפורות, המשרד הצליח לשמר את כוחו במקום השני לצד ‘גל אורן’.

למרות שאנו ממעטים לעסוק במשרד הזה, ‘דמיון’ של רותי אטיאס מצליח להתברג ברשימת עשרת המשרדים הגדולים עם כמעט-הכפלה בהיקף תקציבי הפרסום. על אף הקמפיין המאסיבי לאינטרנט רימון, ‘מותג בפרסום’ נעלם מהרשימה.

מי יותר ומי פחות – משרדי הפרסום הגדולים במגזר שומרים על כוחם וחלקם אף מגדילים משמעותית את היקפי הפרסום, למרות המחאה החברתית ואו דווקא בגללה.

ועכשיו, לפרשנות בהרחבה:

ע”פ דברי נתי יעקובי מנכ”ל יפעת בקרת פרסום: “המחאה החברתית של קיץ 2011 שהחלה בשדרות רושטילד בתל אביב, ופגעה קשות בענף בפרסום במגזר הכללי, נעצרה בשערי בני ברק. לפי כל המדדים שבידנו, ענף הפרסום במגזר הדתי-חרדי לא ניזוק מהמחאה, אלא אף צמח בכ-11%, זאת בניגוד למגמה במגזר הכללי”.

קטגוריות פרסום

קטגוריית הספרים ממשיכה להוביל את הטבלה עם הוצאה לפרסום דומה לזו של שנת 2010. אור החיים, רשת הספרים הגדולה ביותר במגזר  היא המפרסמת הגדולה בקטגוריה. הקמפיינים הבולטים שלה הם “שבוע הספר האמיתי”, “מועדון ילדי ספר אור החיים”, “חוזרים ללימודים עם אור החיים” ועוד. משרד הפרסום הוא בולטון פוטנציאל.

פלדהיים המפרסמים באמצעות גל אורן BSD חותכים כ- 22% מתקציב הפרסום שלהם ביחס לשנה שעברה ועולים עם הקמפיינים הבאים: “מבצע ה-100”, “ספרי לימוד הכי נח בפלדהיים” ועוד.

קטגוריית הארגונים והעמותות גדלה השנה בכ- 10% בהוצאה שלה לפרסום. הקטגוריה מונה כ-200 גופי צדקה ותרומות לקהילה שהגדולים בהם בפרסום הם קופת העיר – מתן בסתר, ארגון יד לאחים, ארגון שועת עניים ועוד. העובדה שקטגוריה זו ממשיכה להגדיל את תקציב הפרסום שלה באופן עיקבי מצביעה על כך שתחום התרומות הופך להיות ממוסד יותר משנה לשנה.

רשתות השיווק ממוקמות במקום השלישי בטבלה עם צמיחה של כ- 10% השנה, וזאת בניגוד גמור למגמה במגזר הכללי שבמסגרתה חתכו תקציבי פרסום עקב חשש מחרם צרכנים.

המפרסמות הגדולות בקטגוריה הם “יש” של שופרסל שפותחת כ- 8 סניפים נוספים השנה, ברכת הארץ הפונה בעיקר לקבל חרדי ופחות לקהל מעורב, שפע שוק שממשיכה לצמצם תקציבי פרסום ומחסני אושר עד שנכנסה לפרסום במגזר ב- 2010 וממשיכה לבלוט.

סופר פארם שהיא מגה מפרסם במגזר הכללי מפרסמת בווליום נמוך עד מאד במגזר הדתי-חרדי, ואילו המשביר החדש לצרכן מקבוצת 365 מגדיל השנה בעשרות אחוזים את תקציב הפרסום שלו באמצעות מקאן אריקסון עם קמפיין: “מסיבת ההפתעות מסביב לעולם”.

דווקא קטגוריית מוצרי החלב שמתרסקת במגזר הכללי, פורחת בפרסום במגזר הדתי עם גידול של כ- 37% בעקבות מלחמות הפרסום בין מחלבת שטראוס לתנובה.

קטגוריית סוכנויות נסיעות ותיירות סוגרת את הטבלה עם גידול של 27%. תחום התיירות משתנה בשנים האחרונות במגזר הדתי מה שאומר שהמגזר הדתי-חרדי יוצא יותר לבתי מלון בארץ. המפרסמים הבולטים הם עקיבא טורס באמצעות פרסום חן, שיא TRAVEL באמצעות תוצאות אפקטיביות, ענבר נופש ותיירות ועוד.

יעקובי מוסיף: “פרסום תחום התיירות והנופש במגזר הדתי-חרדי פורח. אם בעבר יעדי החופשה בארץ היו ים המלח וירושליים בעיקר בפסח ובסוכות, כיום מדובר על יעדים רבים בכל ימות השנה. גם מבחר בתי המלון בחו”ל גדל באופן משמעותי וכיום לא מדובר רק על שוויץ או שופינג בניו יורק”.

 

יוצאים ונכנסים

קטגוריית סוכנויות נסיעות ותיירות נכנסת השנה לעשירייה הפותחת על חשבון קטגוריית קופות החולים המפחיתה כ- 15% מתקציב הפרסום שלה.

category
עשרת הקטגוריות המפורסמות ביותר במגזר החרדי – קליק להגדלה

מפרסמים

יוניליוור היא המפרסמת הגדולה במגזר הדתי-חרדי לשנת 2011. החברה מגדילה את תקציב הפרסום שלה השנה במגזר בכמעט 40%, בזכות פרסום מותגים רבים השנה שלא פרסמה במגזר ב- 2010. המותגים הבולטים של החברה בפרסום הם קנור תחת הסלוגן: “מילה של מומחים בבישול”, חטיפי הדגנים של תלמה, מרכך הכביסה של בדין ועוד באמצעות משרד הפרסום מימד.

קבוצת שטראוס שגם היא מגדילה באופן ניכר את ההוצאה לפרסום שלה במגזר הדתי-חרדי ממוקמת במקום השני בטבלה, עלייה של 4 שלבים משנה שעברה. שטראוס מגדילה נפחים השנה באמצעות בולטון פוטנציאל, בעיקר בזכות פרסום שטראוס – מעדנים ומוצרי החלב הניגר של יוטבתה שלא פורסמו בשנה שעברה במגזר.

תנובה מעלה את תקציב הפרסום שלה ב- 7% השנה בעיקר בשל המלחמה השיווקית מול שטראוס – מעדנים, באמצעות קרלוס מוס שלה עם משרד הפרסום שלה גל אורן BSD.

קבוצת אסם היא המפרסמת היחידה בטבלה שמורידה את ההשקעה לפרסום שלה במגזר. מדובר על קיטון של 15% בתקציב הפרסום של הקבוצה, שנובע מאי פרסום “סדרת מה נאכל היום”, מנה חמה, אסם פסטה וטבעול פרי ברכה ב- 2011.

רשת שופרסל באמצעות המותג “יש” ורשת ברכת הארץ הן שתי רשתות השיווק שנכנסו השנה לטבלת המפרסמים המובילים. “יש” הנמצאת במקום השישי, מרבה להשתמש בפרסומיה בביטוי “הרשת הזולה” ומגדילה את תקציב הפרסום באמצעות בולטון פוטנציאל בכ- 10%.

ברכת הארץ שנכנסת השנה לטבלת עשרת הגדולים מגדילה את תקציב הפרסום שלה ב- 3% ועובדת ללא משרד פרסום תוך כדי שהיא מתמקדת השנה בשיווק ופרסום מוצרי חשמל.

יעקובי מוסיף: “חברות המזון ורשתות השיווק שהקטינו את תקציבי הפרסום במגזר הכללי בעשרות אחוזים, דווקא מגדילות את תקציבי הפרסום שלהן במגזר הדתי-חרדי שלא לקח חלק פעיל במחאה החברתית וממשיך להיות קהל צרכנים נאמן ומשמעותי עבורן”.

יוצאים ונכנסים

ברכת הארץ ופרוקטר אנד גמבל נכנסים השנה אל הטבלה במקום החברה המרכזית למשקאות וקו-אופ הריבוע הכחול היוצאים ממנה.

ads
עשרת המפרסמים הגדולים במגזר החרדי – קליק להגדלה

 משרדי פרסום

בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת הפרסום במגזר הדתי-חרדי בפער ניכר ועם גידול של 12%. בין לקוחותיו הבולטים נמצאים: קבוצת שטראוס, “יש” של שופרסל, ספרי אור החיים, מכבי שירותי בריאות, בנק מרכנתיל דיסקטונט, מטרנה ועוד.

את המקום השני בטבלה חולקים גל BSD ופרסום אפיקים. גל אורן BSD גדל בכ- 5% ובין לקוחותיו הבולטים ניתן למנות את ספרי פלדהיים, מוצרי החלב של תנובה וטעמן שעובר מיתוג מחדש, מגדיל משמעותית את תקציב הפרסום שלו, ומתחרה ראש בראש עם אסם ועלית.

פרסום אפיקים של יגאל רווח צומח השנה ב- 19% (אחוז הצמיחה הגבוה ביותר מתוך ארבעת משרדי הפרסום המובילים) ובולט עם פרסום לקבוצת אסם, סנו, בנק פא”גי, שירותי בריאות כללית ועוד.

במקום הרביעי ממוקם פרסום מימד המטפל ביוניליוור, טרה והחברה המרכזית למשקאות, סנו, סימילאק שנכנסו לשוק עם הכשר מהדרין מתחרה למטרנה ועוד.

נתי יעקובי מנכ”ל יפעת בקרת פרסום: ” פרסום”בראשית” בבעלות מוטי קוטיינר שהיה פעיל רק חלקית ב- 2010, מממש השנה את הפוטנציאל הטמון בו ומתברג במקום החמישי ביחד עם תוצאות אפקטיביות הוותיק. הפתעת השנה היא דמיון פרסומאים בבעלות רותי אטיאס המכפיל את גודלו ומתברג במקום התשיעי עם פרסום למלכות וקסברגר, אופנת דסקל, אחים חדד ועוד.

 לשכת הפרסום הממשלתית סוגרת את הטבלה עם גידול מרשים של כ-40%, בדומה להשקעה שלה לפרסום במגזר הכללי. בין משרדי הממשלה המפרסמים במגזר ניתן למצוא את משרד התחבורה עם פרסומות להגברת מודעות הולכי הרגל לרכבת הקלה, משרד הבריאות עם קמפיין תזונה נכונה, רשות המים תחת הסלוגן: “ממשיכים להתפלל, ממשיכים לחסוך” ועוד.

יוצאים ונכנסים

טריו שאינו פעיל יותר, ומותג בפרסום, יוצאים מהעשיריה לטובת דמיון פרסומאים הנכנס לראשונה לטבלת 10 הגדולים ולפ”ם.

office
עשרת משרדי הפרסום הגדולים במגזר החרדי – קליק להגדלה

*יפעת בקרת פרסום מוציאה את דירוגי ענף הפרסום במחירים מוערכים תוך כדי הצלבה בין מסד הנתונים של יפעת הנשען על מחירי מחירון ובין ההוצאה לפרסום לשנת  2011.

**נא לשים שבמקרים בהם היה פער מזערי, ביצענו איחוד מקומות בטבלה. ולכן לדוגמא בטבלת משרדי הפרסום גל אורן BSD ואפיקים נמצאים שניהם במקום השני. מימד שמופיע אחריהם ממוקם כבר במקום הרביעי. הערה זו נכונה לגבי כל הטבלאות. כלומר, במידה וחסר מספר בעמודת המיקום, זו אינה טעות אלא איחוד מקומות.

 

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

23 תגובות

  1. וכל פעם מחדש, אותה הזיה טפשית על ההיתכנות ששני משרדי פרסום שהיו ככ שונים בפעילות שלהם בשנה האמורה, נספרים באותו מקום על אותו הדולר או בסטיה של כמה שקלים בודדים – דברי מנהלי יפעת.

    נתי יעקובי, אני רוצה להגיד לך משהו שאתה כבר כנראה יודע – הציבור אכן מטומטם. הציבור מאמין להסתברות הבלת הגיונית בעליל הזו. הבעיה שלך מר יעקובי, שהציבור אינו קהל היעד שלך. קהל היעד שלך זה אני וחבריי, ובוא אספר לך משהו שאתה לא יודע, אנחנו לא מטומטמים.

  2. כמה ההערות

    אחרי שהקומה הראשונה בתובל תעיף שמפניות לכל הכיוונים ומקום 2/3 יתקוטטו על המקום השני תישאל השאלה המרכזית והבעייתית ביותר

    אם אור החיים /פלדהיים /עמותות ואירגונים הם בראש טבלת המפרסמים אזי בולטון וגל יכולים היום לקפל ציוד למקום השלישי והרביעי.

    אם כל הדו”ח מתבסס על מספרים שמופיעים בטבלה אזי הם יכולים להתחרות רק עם השופט גולדסטון על עיוות המציאות

    האם ישעי’ איצקוביץ מוכן גם השנה לפתוח את הספרים ולהראות לכולם שהוא המשרד העוצמתי והגדול ביותר

    תובנה אחרונה
    פירסום בראשית שהיה אמור להיות התקווה הגדולה של השנה
    מוכיח את עצמו ככישלון מהדהד
    אם כמה לקוחות מדיה לא יכולים להחזיק את התותוחים שהוא מחזיק

  3. מה שמעניין שאפיקים למרות שאין לו, לא את אור החיים ולא את פלדהיים נמצא במקום שני,
    מוזר מאד כי לאחרונה כל המדיות עוקפים את המשרד הזה, אין עם מי לדבר שם..
    אולי זה ישתקף רק ב-2011?

  4. אין ספק שלמי שמכיר באמת את המשרדים החרדיים הדירוג הזה הוא יותר ממגוחך ופתטי, תוריד מבולטון את תקציבי הריטיינר אור החיים,תור פלוס (שכבר עזב ואפילו ריטיינר אין) ויד לאחים כמו את אפקטיב חברת הנופש של בריסק המברטרת את כל המדיה ופתאום המשרד מתגמד ומתכווץ כנ”ל פרסום גל עם פלדהיים ואופטיקה הלפרין (השווער של מאיר גל שלא מעביר דרכו שקל למדיה) ופתאום תראה כיווץ כמו בד מסין לאחר הרתחה.
    גם בראשית זו בדיחה לא מוצלחת, אין לו כמעט לקוחות שמעבירים דרכו מדיה והוא במקום חמישי פשוט הזוי.
    לקשקושים של נתי יעקובי כבר התרגלנו ואין מה להתייחס.

  5. לא מבין משהו: אם בראשית התחיל לפעול רק באמצע 2010 אז לרשום לזכותו זינוק של 113% ביחס ל2010 זו טעות במקרה הטוב והטעיה במקרה הגרוע. אין בסיס נתונים מלא כדי לבצע השוואה.

  6. ולי יותר מוזר שמימד לא במקום הראשון.גם בשטחי המדיה וגם באיכותה (גבים, שערים, אינסרטים וכו’)

  7. בואו נראה את בולטון וגל בלי הספרים… הם יפסידו זמן וכסף בשביל יפעת.
    אבל למה להתלונן כשתוצאות ממשיך לגדול יפה ובראשית לא אמר את המילה האחרונה. מדהים כמה גידול משרד יכול לרשום.

  8. @ גדעון:

    מסכים עם כל מילה
    חוץ ממימד ואפיקים אין אף משרד שמחזיק בשפיות מסחרית

  9. אני עוד יכולה להבין את נתי יעקובי כי זה הפרנסה שלו, אבל מי למען השם מאמין לשטויות האלו חוץ מבולטון שנהנה לנפנף ללקוחות ש”אני מקום ראשון” ?
    אני חיה את המדיה ברמה היומיומית והדירוג לדעתי הכי אנין ומציאותי הוא”
    מקום ראשון מימד
    מקום שני אפיקים
    מקום שלישי בולטון
    מקום רביעי תוצאות אפקטיביות
    מקום חמישי גל/אורן
    מקום שישי פרסום חן
    מקום שביעי פרסום ביטחון
    מקום שמיני פרסום בראשית
    מקום תשיעי מקאן אריקסון
    מקום עשירי מותג בפרסום.

    כל השאר זה פנטזיות ודמיונות של מי שלא מכיר בכלל את המדיה החרדית וחי לפי תבנית מהכללי.

  10. גדלתי מהיום הראשון של פתיחת משרדי עד היום העשרים ב-140 אחוז [לקוח ורבע], ללא קשר לגודל האחוז ביום הראשון. ובעצם עד ליום הארבעים לפתיחת המשרד גדלתי ב 400 אחוז, [לקוחותיים ורבע] שוב ללא קשר לגודל האחוז (שלא היה) ביום הראשון, ובמקרה לא קוראים לי “בראשית”.

    לעצם בועת “יפעת”, הקליקו כאן

  11. @ נוחעם:

    הייתי מציע לך לא לתקוף את יפעת
    כי יפעת עושה טוב למשרדים ברמתך
    עיין ערך קוטיינר. איצקוביץ . אטיאס.

    מי שצריך לתקוף זה רק המקום השני והרביעי

  12. מימד מקום ראשון זה ברור כשמש!! כל השאר זבל!!!

  13. @ מיכל:
    אפילו שאת עובדת במימד
    אין זה בושה להיות במקום הרביעי

  14. ‘וקסברגר’ שייך ל’דמיון’
    כמו ש’ועד הרבנים’ שייך ל’תוצאות’.

  15. דודי, מיכל עובדת במימד ואתה באפיקים תפסיק להיות אידיוט.

  16. מימד מקום ראשון ובהפרש עצום מהבאים אחריו אח”כ אפיקים בולטון תוצאות וגל אורן. כל השאר זה משרדונים

  17. לפי איך שאני מבין מכל החוכמולגים שמעלי שפשוט מר יעקבי לא יודע לספור עמודים
    או שמר בריסק ואורן אלימלך משלמים לו .(רק שבריסק משלם קצת יותר)
    נו באמת . . .
    לגופו של עניין אני בטוח שהבוסים הגדולים (חוץ מנוחעם כמובן) לא מש****ם לכיוון הסקר הזה.
    זה רק עניין לכמה טוקבקיסטים משועממים.

  18. מה כואב לכולם שבולטון במקום הראשון? המשרד היחיד שנותן שירות מיקצועי ללקוחות החילוניים הגדולים במדינה, היחיד שבונה מותגים לאורך זמן, והיחיד שלא במגרש של המשרדים החרדיים בזה שהוא מחזיק מחלקת פלנינג וקריאיטיב חילוניים. זה שהקהל יעד הוא חרדי לא אומר עובדים ברמה חרדית עם כל הכבוד. השכיל לעשות בריסק כשהוא היחיד שקפץ את המשוכה. כשהמשרדים האחרים יבינו את זה אולי יהיה לסקר בשנים הבאות משמעות. עד אז בולטון הוא המשרד היחיד ששייך לברנזת הפירסום בארץ. כל השאר לנוחעם וחבורתו.

  19. @ ר’ מדיה:

    לייק

    כל מילה בסלע
    הלוואי שכל העובדים במשרדי הפרסום יגנו כך על הבוסים שלהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן