דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
שבוע נוסף עמוס שעבר עלינו ועל כל בית ישראל והשבוע מהדורה סוערת במיוחד • תזוזות נוספות בגל אורן; מה הקשר בין איחוד הצלה לעיתון המבשר; ולמה עיתון בקהילה ממש לא אין; מה עניין כיכר השבת לשאלה הלכתית טכנולוגית; ואיזה מיזוג נעשה השבוע בקרב משרדים מהעשיריה השניה של עולם הפרסום החרדי • כל הפרטים הכי חמים במהדורה השבועית
4efcd66c3f1385de
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לא התחיל השבוע וכבר הוא הסתיים. שבוע נוסף עמוס שעבר עלינו ועל כל בית ישראל, המשרדים העלו את כרזותיהם מתחרות איכות הסביבה של ‘המודיע’, התקציבאים טקבקו את הגיגיהם, מאיר גל הלך לעשות לנשמתו, וגם הספקנו לצום יום אחד. הספק מעולה. מתחילים בלילשיש.

המלצת קריאה: גביניות ומעדן שוקולד של ברמן עם כוס קפה טסטר צ’וייס.

מאה מילה

רגע לפני שקופצים לזירה: לפני שבוע בדיוק, בזמן הזה היינו כולנו, בעיצומה של סערה תקשורתי עקובה מדם, הסתה ושנאה שמשו בערבוביה. לרגע היה נראה שלא צריך את איראן, כי המדינה מרסקת את עצמה מבפנים. והנה עבר שבוע וכמעט ואין זכר לדם הרע. הכותרות חזרו לאיום הפרסי, משפט אולמרט, חוק לשכת עורכי הדין והעלייה בתעריף החשמל. בשבוע הבא אי”ה נתקשה לחפש בהיסטוריית המבזקים משהו הקשור לציבור החרדי.

מה נלמד מכך? ראשית, כמו החיים הציבורים כך גם החיים הפרטיים. אם מגיע גל – הורד ראשך, תן לו לחלוף ואל תילחם בו, שכן אתה רק משחק לידיו. ושנית, זו הייתה הזדמנות לעצור רגע ממירוץ החיים השוטפים, ולהבין שהציבור החילוני ששנה שלמה מלטף אותך על הצטרפותך לעבודה ועל גיוסך לצה”ל, לא באמת מחפש את השתלבותך, הוא רוצה את הטמעתך. רק נצא משירת נשים, או ניסע בהפרדה, והטלפיים כבר שלופות.

זהו, מתחילים וזה סופי.

אתרי האינטרנט “החרדיים”

כיכר השבת רוצה לעשות בחדרי חרדים: לפני שבוע העלה אתר כיכר השבת את זירת הטוקבקים המתקדמת תחת השם “כיכר TALK“. אם לרגע חשבנו שיש פה בשורה מיוחדת, התבדינו. זירת הטוקבקים המתקדמת התגלתה כפורום לכל דבר, עם דמיון מפתיע לפורום הוותיק “בחדרי חרדים”.

ואם כבר אנחנו בענייני כיכר, תשובה הלכתית על שאלה טכנולוגית תפסה את תשומת ליבנו באתר “ישיבה”. השאלה בקצרה: האם מותר לשים באתר אינטרנט שלי פרסומות גוגל אדסנס, על אף שלפעמים פרסומות אלו אינן צנועות כלל ועיקר? תשובתו של הרב ש. יוסף וייצן: “מצד עיקר הדין נראה שמותר. אולם ראוי לכתחילה לסנן עד כמה שאפשר”. וד”ל.

עדכונים מהרשת

הוד והדר: ההסתה סביב הדרת הנשים ירדה מהפרק ב”ה, הנה סרטון אנימציה חמוד שהתפרסם באתר ‘פרוג’ ועלה לרשת. די לכפיה החילונית.

גם אלישע כהן מיודענו ענה במודעה משלו.

ליל שישי בשטיבל #73 1

מדידת האינטרנט: כבר שנים שמומחי הרשתות חלוקים בדעותיהם כיצד יש למדוד את אתר האינטרנט הפופולריים. בשעטומ”צ בסוף שבוע שעבר פרסמה וועדת המידרוג לראשונה את תוצאות האמת אודות גלישת משתמשים אמיתיים (RU) באתרי אינטרנט הגדולים בישראל. ע”פ הנתונים אתר וואלה נמצא במקום הראשון, כאשר YNET מוביל אחריו במקום השני. האם אפשר לעשות מדידה דומה גם באינטרנט החרדי? לא. אך מי שמתעקש לדעת שיחפש קצת בכלי הפרסום השונים של גוגל, אולי יצליח למצוא משהו..

חורים ברשת: פרטים של 15000 כרטיסי אשראי ישראלים דלפו לרשת בתחילת השבוע. עדיין לא ברור אם מדובר במהלך של ארגון אנונימוס (המכחיש קשר) או מלאכתם של האקרים סעודיים. ככה זה ששנה אזרחית חדשה נכנסת ואם תשתה אלכוהול תוכל לשמור את הלשון בויטרינה לנצח, השעמום והתסכול גורמים ליצירתיות לפרוץ.

מדינת ישראל נכנסה לסחרחרה – מה זה מלמד אותנו כלפי המאגר הביומטרי?! גורנישט. הפוליטיקאים בישראל שמקדמים את המאגר הביומטרי, בקושי יודעים לכתוב מייל, מה הפלא שהם חושבים שא”א לפרוץ למאגר שכזה. בוז.

והנה ההודעה המרגיעה.

ליל שישי בשטיבל #73 2

ויש כאלה שרכבו על הגל, ולא בפעם הראשונה:ליל שישי בשטיבל #73 3

האיש שבקיר: פוליטיקאים, עיתונאים ומעצבי דעת קהל בישראל קיבלו השבוע בקשות חברות בפייסבוק מעשרות פרופילים של מסתננים מאריתריאה. איילת שקד, יו”ר תנועת ‘ישראל שלי’, יוזמת הפעולה: “הגיע הזמן שלא רק תושבי אילת ודרום ת”א ייאלצו להיפגש מדי יום עם פני האסון העומד לפתחנו”. נייס.

ליל שישי בשטיבל #73 4

ליל שישי בשטיבל #73 5

מציצים לשכנים

הגבלת העמלות: המגזר הכללי כמרקחה. החכ”ים הכריזו מלחמה על עמלות משרדי הפרסום ועל נסיונות מונופולים. יגאל בראון, מנכ”ל איגוד חברות הפרסום שפך אש וגופרית בראיון למדור ‘זירת פרסום’, על רדידות החכי”ם ואי הכרתם את המקצוע.

דווקא בזירה אצלנו שקט. כמה מנהלי משרדים שניסינו לעניין אותם במידע, הגיבו בפיהוק רחב. יכול להיות שאין להם ממה לפחד, השאננים?!

לשכת התעסוקה: מכיוון ואנו בטוחים שכמות הכניסות לאתר ההולכת וגדלה מדי יום היא תוצאה של חוסר תעסוקה, כנסו למיזם החדש של הבני דודים מהמזבלה שפותחים גמ”ח תעסוקה. חשוב להדגיש שאין בכתיבת מבזק זה משום עידוד לצאת לעבוד.

מאני מזומני: תמיד עניין אתכם לדעת כמה מרוויחים החבר’ה במשרדי הפרסום, שתמיד נראים כל כך עסוקים, ולמעשה אתם רואים אותם כל היום מתזזים בין ההשקות למסיבות (ואם הם כבר יושבים ליד מחשב זה כדי לכתוב מיומנו של תקציבאי). גינגי פרידמן עוזר לכם. קחו טעימה קלה, הפרטים המלאים באתר אייס. תרפרפו בטבלה, יש המשך.

ליל שישי בשטיבל #73 6
תפסיקו לרייר מול הנתונים. שמעתם???

לפי דברי מר גינגי, הוא מסתמך על “נתוני אמת המשתקפים בחיובים ללקוחות” ולא בתוצאות סקר. אהה, הוא מסתמך על החיובים ללקוח?! הנה מעשיה בשבילו וגם בשבילכם.

עורך דין צעיר ונמרץ נהרג בתאונת דרכים קשה. הוא מגיע לשמים, תופס את המלאך הראשון שהוא רואה ואומר לו: ”חבר’ה הסתבכתם עם עו”ד. אני בקושי בן 36 ואין שום סיבה שאני ימות. מה זה צריך להיות?!” המלאך המפוחד שואל את האדבוקט לשמו, מקבל את פרטיו ובודק. הוא מרים את עיניו ואומר לעו”ד העצבן: אדוני, לפי הנתונים שלי אתה הלכת בשיבה טובה מאוד. פה ידידנו כבר לא שולט בעצמו: ”מה בשיבה טובה, אני כולה בן 36”. המלאך בדק שוב במחשב שלו ואמר: “על פי חישוב שעות העבודה שחייבת את הלקוחות שלך – אתה בן 159…

המעשייה תקפה גם בעולם הפרסום.

עדכונים מהשטיבל

בקהילה יוק, המבשר אין: מי ששאל את עצמו איך עיתון ‘המבשר ‘מחזיק מעמד כה יפה בזמני מיתון ומחסור, אולי ימצא נחמה בכתבה בערוץ 2 שגילה כי בשנה האחרונה מימנה המדינה למעלה ממיליון ש”ח בהעסקת למעלה מ-20 עובדות של עיתון המבשר, זאת בתואנה של העסקת נשים חרדיות.

המעניין הוא שעיתון ‘בקהילה’ שביקש לעשות דבר דומה סורב עקב אי עמידתו בקריטריונים. קבלו את הכתבה של חדשות ערוץ 2:

בגיל ורננה: שמועות לא מאומתות לחשו השבוע באוזנינו הכרויות כי מר דוד גלפרין הרשום ברשויות המס כבעל תיק ‘פרסום גיל’ רכש את פרסום ‘מותגים’ של יחיאל פרוש. ‘מותגים’ מחזיק במספר תיקים נאה בעיר ביתר (העיריה, חב’ התחבורה) ועוד. עוד לחשו השמועות כי ‘לקראת כלה’ הוחרג מהעיסקה. נזכיר לכם בהזדמנות זו כי תיבת ‘צור קשר’ פתוחה 24 שעות ביממה שישה ימים בשבוע.

פרסום נבון: יעל קליגר – אשת חבר, מונתה לאשת יחסי ציבור של ארגון איחוד הצלה. נעים להכיר.

איש ספר: ידידנו ישראל מונטג, סגן עורך של השבועון ‘בקהילה’ הפך לאחד מ-250 מבקרי הספרים של הוצאת ספרים נחשבת (פרטים באישי). אז אם משעמם לכם הספרייה פתוחה.

חפרפרת בפרסום החרדי? בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות, העלו השבוע קמפיין ענק המבוסס על קומיקס בעל מאפיינים זהים. פרטים בשבוע הבא.

מוקירי השבת: חברה אמריקאית (אושן גורמה) המייצרת וויטפיש העלתה קמפיין דוסי ברדיו קול חי. רוצו תקנו את המוצר, ואם יתקע לכם בפה גוש לא מזוהה, אל תרוצו ל’הצלה’, חבל שיתחלקו אתכם באוצר…

שמעו את התשדיר ותראו עד כמה הקריינים משכנעים, ממש נכנסים לדמות, כזו אוטנטיות לא נרשמה מאז חבש שמעון פרס כיפה גדולה וביקר בישיבת פונוביז’. א’מחייה, ממש להתענג בתענוגים, בבחינת עונג שבת אמיתי והשבת כידוע היא נועם הנשמות.

[audio:https://www.pashkevil.co.il/wp-content/uploads/2012/01/white_fish_040112.mp3|titles=white_fish_040112]

אחרי שסיימתם לחפש את המרגליות קבלו את מילון פאשקוויל לנושאי דת: והיום – דקה על געפילטע פיש:

המוצר – עיסה בצבע לבנבן נוטה לב’ז (תרגום לשעשאן כרצונו: אופוויט) שמורכבת מלחם, חלות, פיתות, לחמניות, צנימים, פירורי לחם, קמח מצה, גזר, בטטה, וקצת עור של דג. הקנקן – תמיד אתם תעמדו מול המדף ותתלבטו שעות מה לקחת -טעם ירושלמי, הונגרי או פולני. אתם תסתכלו ברכיבים, תבדקו קלוריות, תמדדו בעין בלתי מזוינת את גודל הקציצות ואז תבחרו לפי מצב הרוח. איך בוחרים? בקטע הבא.
הבחירה – בשבוע שעבר אף אחד לא רכש ‘בטעם ירושלמי’. מה, לא מספיק שהם יורקים בפרצוף האומה, גם נכניס את זה לפה שלנו? שהיו מהומות בבתי ורשא, מכירות ‘טעם פולני’ היו בקרקעית. ו’טעם הונגרי’?! נו באמת, אם זה כזה מעניין אתכם יכולתם להתתן עם הונגריה… אה?!

מסקנה – שתגדלו תבינו שאין הבדל בין הצנצנות. המכונה במפעל מתוכנתת שכל שעתים היא מחליפה באופן אוטומטי את הטיקט.

תזוזות בגל אורן BSD: לאחר שחשפנו השבוע פה בפאשקוויל את עובדת פרישתו של מאיר גל, קבלו צימוק נוסף. חנה תמיר, מנהלת המדיה של המשרד בשנתיים האחרונות פורשת מעבודתה במשרד. רוצים עוד? בקרוב נדווח לכם על תזוזות נוספות משמעותיות באחד ממשרדי הפרסום החרדיים.

בשבוע שעבר התפרסם ברשימות תפוצה פשקוויל אלקטרוני בגנותו של עיתון ‘יתד נאמן’. לנו כבר די נמאס להכנס למלחמות עסקיות תחת איצטלא של השקפה, אך עדיין, בכל מה שקשור לעולם הפרסום אנחנו עם היד על הדופק.

זה הפשקוויל האלקטרוני:

ליל שישי בשטיבל #73 7

וזה התשובה של פרסום נוחעם בעיתון יתן נאמן של יום ו’ – עמוד ראשון:

ליל שישי בשטיבל #73 8

סופ”ש חם: לראשונה יקיימו מרחצאות “חמי יואב” רחצה נפרדת לציבור הגברים בליל שישי. הפעילות תתקיים בנוסף לרחצה הנפרדת הקבועה שמתקיימת במהלך כל השנה, בימי ראשון בערב לציבור גברים ובימי שני בערב לציבור הנשים. ליל שישי החוויתי יתקיים בב’ בשבט  ול’ שבט בין השעות 20.00-00.00. נראה אתכם?

דירה, בניין ודיור: השבוע יצא מגזין 11 מבית דירה נאה. ככל הידוע לנו מגזין דירה נאה בשיתוף עם המגזין הישראלי “בניין ודיור” מכללה ללימודי אדריכלות ועיצוב פנים. אנחנו מאחלים בהצלחה.

ליל שישי בשטיבל #73 9
המגזין החדש כבר בחנויות. אל תחמיצו

קטלא קניא: הזמנה לאירוע מבית ‘יותר’ של חיים הלברשטאם בוגר ‘הבצפר’ שאך לפני חודשיים בא בברית הנישואים במזל”ט.
השבוע ערך פתיחת משרד רשמי בהר חוצבים. ברכות.

ליל שישי בשטיבל #73 10
ההזמנה לאירוע

איחולים

מזל”ט: ידיד המערכת, עוזר דרוק להולדת הבן. יזכה לגדלו לתורה, חופה ומעשים טובים.
חני וייזר, חוגגת בשבת יום הולדת עברי. א’גאנץ יאר פריילאך. (לא, אנחנו לא מאחלים ביום הולדת לועזית. ה’מבקר’ החדש לא מאשר…)

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. “מי ששאל את עצמו איך עיתון ‘המבשר ‘מחזיק מעמד כה יפה בזמני מיתון ומחסור”…
    איך זה שהעורך לא שאל את עצמו את השאלה הזו על המודיע?
    מערכת פאשקוויל פתוחה 6/24 לתשובות.
    תשובה שתקשר את שיוכו של העורך לחצר חסידית מסוימת לא תתקבל ואולי גם תזכה את שולחה בתואר סיקריק

  2. טבלת השכר של גינגי נראית הזויה לחלוטין. במיוחד בפרסום החרדי…

    סחטיין על החשיפה של תקציבי המבשר. רעיון גדול. מוזר שהגעררס מהמודיע לא חשבו על הקומבינה..

  3. מה שלא עשו הגערערס של המודיע עשו הגערערס של בקהילה ודוק’.

  4. היי, שני תיקונים חשובים:
    אני לא סגן עורך ‘בקהילה’. התפקיד המכובד שייך לידיד טוב ומוכשר – אברהם דב גרינבוים.
    לא נבחרתי למבקר ספרותי אלא, בסך הכול, לקהילת הקוראים המשפיעים של ‘ידיעות ספרים’ במהלך 2012.
    זהו, עד כאן מנת הענווה השבועית שלי.

    שבוע טוב לכולנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן