מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
ימי החנוכה כבר מאחורינו, ההסתה עדיין בעיצומה. ולנו יש מהדורת ליל שישי עוצמתית במיוחד • נתייחס לתופעת האתרים החרדיים שנוטפים ארס לא פחות מאלו הכלליים • נציץ קצת לשכנים, חדשות ייחודיות מהשטיבל וסדרת תמונות הפפראצ’י הכי טובות באינטרנט הכשר • כנסו כנסו, זה שווה במיוחד
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עוד שבוע חלף, ימי החנוכה כבר מאחורינו, ההסתה עדיין בעיצומה, ימים לא פשוטים עבור ציבור שומרי המסורת היושבים בציון. אולם, בעוד אתרים אחרים מתחרים ביניהם באותיות אדומות מדם חרדי מי ימצא ראשון את פירות ההסתה (”חרדי ננזף קשות בתור לבנק”) אנו ממשיכים בשגרה הברוכה, מתייחסים קלות לתופעת האתרים החרדיים, ומעלים מהדורה נוספת של ליל שישי, מעניינת ומגוונת כרגיל.

פטור בלא כלום אי אפשר, מהדורה זו שבעים ושתיים במספרה, היא מהדורת ליל שיש האחרונה לשנת הכספים / המס / הלועזית שמסתיימת לה במוצ”ש. וזה אומר שממש בקרוב אנו הולכים לחוות את מנת הנחת השנתית – דו”ח יפעת. יעקובי ידרג, המשרדים יילחמו על כבודם, החרבות ישלפו, והתגובות בפשקוויל יחווירו מרוב ארס – יהיה מעניין, הכינו את הפופקורן.

תודה לכל צוות האתר ולעורך החדש שהצטרף אלינו, ככה, מבלי שתשימו לב. שאו ברכה. מתחילים.

המלצת קריאה: פלחי תפוחים ירוקים, מודחים וצוננים, עם כוס מים. (שקט, בלי תלונות. כל השבוע טרפתם סופגניות, ולקינוח לביבות, אז לנוח)

אתרי האינטרנט “החרדיים”

לזיכוי הרבים: מחפשים חרדים שמתנהגים לא כשורה? רוצים לראות חילול ה’ שפספסתם ברחוב, כי בדיוק הייתם עסוקים במשהו? תיעוד בלעדי בכיכר השבת. חרדים משחיתים שלטים של מפלגת קדימה. אל תחמיצו.

אם אתם חרדים, ואתם חושבים שלהביא ילדים לעולם זה פשע ואם כל חטאת, אתם יכולים להיכנס ל’בחדרי’ ולקרוא על כך נימוקים די משכנעים. אם לא השתכנעתם, אתם כנראה לא מספיק גולשים באתר. עם הזמן זה יבוא גם לכם.
האמת, חשבנו שמדובר בכותרת פרובוקטיבית כדי למשוך קוראים לכתבה שתוקפת את היועץ, אבל ראינו שהם פשוט מביאים את הטור מפי אומרם, ללא הסתייגויות כלל.

עדכונים מהרשת:

אופנועים מתנגשים: רעות שבעה נפשו של קרקס מדראנו. בתחילה הוא גורש מגבעת שמואל על ידי ראש העיר חובש הכיפה שסירב (כך ע”פ העיתונות) לנוכחות קרקס חובש כיפה בעירו. כשמצא הקרקס מנוח לכף רגלו באור יהודה הסמוכה קפץ עליו רוגזו של האופנועים, שבסיבובים מרהיבים בכדור ברזל גרמו לקהל לשאוג בהתלהבות. השאגה הגדולה ביותר נשמעה כאשר התנגשו האופנועים זה בזה וקרסו לרצפה. הקהל התבקש לצאת, ולקובי סלע, אשר על היח”צ, הלכה ארוחת הבוקר. משתתפים בצערך קובי, אם כי גם ככה אכלת יותר מדי בחנוכה, לא?!
כמה נשמות טובות במיוחד סיכמו את המופע ואמרו: ”היה מופע מדהים, אבל רגע השיא היה כשהאופנועים התפוצצו זה על זה”.  ועל זה נהגו לומר – בקרוב אצלכם.

לצפיה לבעלי קיבת פלסטיק:

ספרא וסייפא: הרב ג’וזף גורוביץ’ הוא מנכ”ל ואחד המייסדים של הסטארט-אפ סוואגבאקס, שפיתחה מודל חדש לעסקאות מקוונות בהנחות. עם המוטו “ואהבת לרעך כמוך”, החברה מציעה תשלום וירטואלי עבור פעולות כמו חיפוש ומשחק במשחקי מחשב. הכתבה בגלובס נורא מעניינת. אם כי יש לנו הרגשה שכבוד הרב מקווה שהשנוררים עדיין לא עשו מנוי לעיתון הכלכלי הלז. קליק לכתבה.

מציצים לשכנים

ביטוח בטוח: עדיין בגלובס: אחרי 7 שנים תקציב הפרסום של AIG יוצא למכרז. ‎‎על התקציב יתמודדו אדלר חומסקי, ברוקנר וראובני. זרמון-גולדמן – המטפל בתקציב – לא הוזמן להתמודד. אאוץ’. ב-2011 עמד היקף התקציב על כ-17 מיליון דולר‏. אנו נעקוב ונעדכן.

אור ירוק: חברת הפרסום העולמית JCDecaux, החליטה לצאת במהלך מיוחד על מנת להעלות את מודעות הציבור לבטיחות בדרכים. לצורך כך, גייסה החברה משרדי פרסום כמו: אדלר חומסקי & ורשבסקי, שלמור אבנון עמיחי Y&R, גיתם BBDO, מקאן אריקסון, יהושוע TBWA ויורו ישראל, על מנת שיציגו את הרעיונות הקריאטיביים שלהם למען מטרה זו. במקביל, JCDecaux בנתה עמוד אשר מוקדש לפרויקט בפייסבוק וכמאה גולשים כבר העלו מודעות פרסום שונות. הנה התוצאות.

ליל שישי בשטיבל #72 1ליל שישי בשטיבל #72 2ליל שישי בשטיבל #72 3ליל שישי בשטיבל #72 4ליל שישי בשטיבל #72 5

עדכונים מהשטיבל

מט”י בידם: לאחר מכרז ארוך ותחרותי זכו ‘מותג בפרסום’ בתקציב המכובד של מט”י ירושלים שרוצה לעזור לירושלמים שביניכם בקצת פרנסה. הפרינטים יעלו ממש בקרוב.

עדיפות לאומית: מכרז ‘לאומית שירותי בריאות’ שנסגר קיבל הארכה נוספת בת שלושה שבועות. האם משרדים נוספים ינצלו את תוספת הזמן כדי להצטרף? ימים יגידו.

אפרופו לאומית, שווה להקשיב ל’הותר לפרסום’ שם במהלך שיחתם הארוכה של איתן דובקין ויוסי צלניקר, נשאל זה האחרון כיצד יכול משרד בראשית להתמודד במכרז לאחר שחלק מתנאי הסף הם וותק של שלוש שנים ומחזור לא נמוך. הנשאל ענה בתיאוריה מענינת, וחשף כמה פרטים על מעורבותו של קוטיינר בטריו. לא נגלה לכם, במוצ”ש תעלה התוכנית להאזנה.

חורוז’בסקי נתפס לפרומקייט: חזקי חורוז’בסקי, לשעבר בסלקום, וכיום מנהל היחידה החרדית של חברת ההפקות והקד”מ המובילה בארץ ‘פרומרקט’ קיבל על עצמו קבלה טובה להפיק את האירוע ‘המבשר לבית’. שם היחידה החרדית היא פרומקייט.

ליל שישי בשטיבל #72 6

אדם טבע ודין: בטח שמתם לב לתחרות שארגן אגף השיווק ב’המודיע’ למשרדי הפרסום החרדיים בנושא איכות סביבה. אנו מעלים מדי יום 2 מודעות, ומחכים לשמוע חוו”ד המלומדת והאובייקטיבית.

והנה במיוחד עבורכם, קבלו את עמוד השער של מגזין פיננסים שיצורף מחר לכל מנויי ורוכשי המודיע.

ליל שישי בשטיבל #72 7

עת ליצור: במשך שלושה ימים השבוע התקיימה באשדוד תערוכת אומנות חרדית ראשונה מסוגה. בעלות של כ- 600 אלף ש”ח התכנסו ובאו לאשדוד מיטב הסופרים, האומנים, המרצים והפרסומאיים כדי ללמד את בנות ישראל על עולמם. באירוע שהתקיים תוך כדי הדרת גברים מוחלטת (טוב, חלק מהמרצים כן נכנסו) הוצגו מאות יצירות מרהיבות של מיטב האומנים והאומניות במגזר. ידידינו דוד מרגליות מנהל פרסום יעדים היה אחראי על פרסום האירוע והא גם הנחה את טקס קבלת הפנים.

פופוליזם: בהמשך לקטע הקודם, שרת התרבות לימור לבנת הוזמנה אחר כבוד להופיע באיזה יום שנוח לה ובאיזה שעה שתרצה, כדי לחזות בתרבות החרדית שמוצגת בגאון. משיקולי לו”ז היא נעדרה. זכותה של שרה נכבדה להיות עמוסה שלושה ימים רצופים במהלך השבוע. מה שמעניין, שבהפגנת מאות ה”נאורים” בבית שמש היא הופיעה ואף נאמה. לתפארת מדינת ישראל.

א’פיינע מאשין: מי שראה השבוע את חוצניק על הרכב הלבן יכל לחשוב בטעות כי הוא הפך לנהג של איזה באבון מאיזור הדרום.  למעשה וכפי שכולכם תוכלו להתרשם בגיליון הבא של מגזין פיין – חוצניק לקח רכב לנסיעת מבחן ארוכה. איך היה? תתאפקו בסבלנות, ותפסיקו להלחיץ.

ליל שישי בשטיבל #72 8
נוזל לכם הריר?
ליל שישי בשטיבל #72 9
יוצאות לכם העיניים?

שמונה מי יודע. בנק לאומי למשכנתאות או יותר מדויק – המחלקה החרדית של מקאן אריקסון, כינסו את עורכי הכלכלה בעיתונות החרדית, לרגל השקת הקמפיין הגדול של הבנק במגזר. במהלך הפגישה שהוגדרה כחסויה, סיפרו מנכ”ל בלמ”ש ויצחק חסדיאל שחקן הרכש החדש למשתתפים את אשר עתיד הבנק לעשות במגזר. על הנוכחים נאסר להקליט או לצלם.
בפרץ של יח”צ הדליף מי שהדליף לאנשי הס.מ.ס על האיסור להקליט והחשאיות שבפגישה, ומנהלי משרדי הפרסום המתחרים החלו לתור אחרי כל רסיס מידע ‘מה לכל הרוחות נאמר שם’.

השתתפו מהמדיה: אברהם גרובייס – המודיע, מתי גרינפלד – יתד נאמן, שלמה גרין – המבשר, יוסי צלניקר – קו עיתונות, חיים גיל – מרכז העניינים, ישראל פלר – משפחה, בנימין גרנות – בקהילה ואבי גרינצייג – בח”ח.

צלם הבית מנחם אייכלר תפס את המשתתפים ברגע של סיפוק, מן הסתם מהווארט על גדולת ימי חנוכה שנאמר שם.

 ליל שישי בשטיבל #72 10

הפאדיחה של השבוע: לפניכם קטע מהודעת יח”צ של תוצאות אפקטיביות בנושא מיתוג האורז של ‘מיה’. לא נגענו:

”האריזה החדשה מציינת את היתרון התזונתי של כל מוצר, זמן הבישול, ומתכון הכנה קליל. כך לראשונה, ניתן לזהות את ההבדל התזונתי על גבי אריזת המוצר בין ‘אורז פרסי’ העשיר בפחמימות מורכבות, ל’אורז אדום’ העשיר בסיבים ומינרליים, בין ‘אורז ריזוטו’ ל’אורז בסמטי’. זה כתוב בצורה מטעה ולא ברורה. בכיתוב על האריזה אין הבדל בין האורז הפרסי, הריזוטו והבסמטי. ההבדל הוא ביניהם (שלושתם) לבין האורז האדום והאורז המלא (שניהם עם אותו מידע תזונתי).  נא לכתוב בצורה כזו שזה יובן.”

הבשורה הטובה – זה קורה לכולם.

ניצחנו את פריצקי?: השר והח”כ לשעבר ממפלגת שינוי וממקימי תנועת עם חופשי, יוסי פריצקי, נפגש השבוע עם העיתונאי החרדי בנימין רבינוביץ מיתד נאמן. פריצקי כרע ברך מול רבינוביץ ואמר: “הנה, אני משתחווה בפניך, ניצחתם אותנו”.

ליל שישי בשטיבל #72 11

 ימי החנוכה

סופגניית מנטה:  במשרד הפרסום ‘מנטה’ עלו בקמפיין לארגון ‘איילת השחר’ לפעילות “חברותא” בה חרדים לומדים טלפונית עם חילונים וכך יוצרים קשר ראשוני נעים וקל לעיכול בין החילוני לבין היהדות.

ליל שישי בשטיבל #72 12
תחנת אוטובוס של ‘קירוב’
ליל שישי בשטיבל #72 13
חנוכה בישיבת חברון. לחמם לך סופגניה?
ליל שישי בשטיבל #72 14
זאת חנוכה במטה פשקוויל שבירושלים.

 תמונות ופאפרצי

 על כסאו לא ישב זר? חוצניק בכיסאו של מוישי הלר, מנכ”ל גרפומדיה, סוגר הזמנה לחתונה המתקרבת.

ליל שישי בשטיבל #72 15
איזה חשבוניות הוא מוציא
ליל שישי בשטיבל #72 16
דווקא ג'ינס. למה? ככה!
ליל שישי בשטיבל #72 17
סכנה ושמה ‘משפחה’. ממקומון בקרית ספר
ליל שישי בשטיבל #72 18
שיהיה לכם מושגים על מה להתפלל…
ליל שישי בשטיבל #72 19
מה יהיה מחר? שמרעכבר?
ליל שישי בשטיבל #72 20
גם ב'רמדה' מדליקים נרות חנוכה
ליל שישי בשטיבל #72 21
נהג אגד בשטיבל'ך בית וגן אץ רץ לתפוס מעריב
ליל שישי בשטיבל #72 22
שלום שלום ואל תבוא לי בחלום. אדיבות ישראלית טיפוסית
ליל שישי בשטיבל #72 23
את מי הוא מוכר שם?
ליל שישי בשטיבל #72 24
כלבה בחוסר צניעות

איחולים די לבביים:

ברכת מזל טוב לעיתונאי אבי דזאדק (משפחה) לרגל בואו הערב בברית האירוסין ממערכת פאשקעוויל המורחבת, והחברים בפורום ‘ליל שישי אצל שמוליק כהן’.
יהודית יפרח (המותג של הפרסום) חגגה השבוע יום הולדת. מזל”ט.
למוטי קוטיינר שמחתן את בנו בשעות אלו. ים ברכות ואיחולים.
שבת שלום!
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

17 תגובות

  1. אחת ממהדורות ליל שישי הטובות ביותר. תודה לעורך העלום!

    ושבת שלום לכולם.

  2. אם יוסי צלניקר הוא עורך המהדורה, איך הוא מדווח ככה על עצמו, ועוד בגוף שלישי?…

  3. כל אחד כאן כותב על עמיתיו. ברור לכולם שהוא יכול לכתוב על נסיעת המבחן של חוצניק, ודינקיס יכול לפרגן אייטם על העורך החדש – צלניקר.
    שאלות נוספות ניתן להפנות למייל המערכת, או לטקבק כאן.
    ליל שישי טוב לכולנו.

  4. א. יוסי, אמרתי לך, כבר שהרחתי את זה בעצמי, מבלי לשמוע את זה מדינקיס.
    ב. הסקופ האמיתי הוא, שלראשונה, ‘משוחרר’ פידיאף של המודיע ולא סריקה. מה קרה לנו?
    ג. למה בג’ינס? כי במקום שזה צולם כולם הולכים בג’ינס. 🙂

  5. הנושא של האתרים החרדיים הוא כאוב ביותר, הם מצטרפים למקהלת השמאל והחילונים, ואח”כ הם מתפלאים למה גדולי ישראל יוצאים נגד התחנות המקוונות.

    אני מחכה בקוצר רוח ליום בו יוכשר האינטרנט בצורה כזו או אחרת ונוכל לגלוש בבטחה באתר של משפחה, המודיע ויתד, ולא נזדקק לבורות השופכין המתקראים אינטרנט חרדי.

    אגב,
    יש אתר נפלא בשם JDN – אידישע נייעס, עם תוכן איכותי ונקי. שווה ביקור.

  6. ציפיתי שהמודיע יכיניסו את כל הפרינטים מהתחרות במוסף פיננסים. מסתבר שסה”כ הוכנסו רק הראיונות עם מנהלי משרדי הפרסום.
    התאכזבתי.

  7. מי שבאמת הצליח לערער לי את הבטחון העצמי שלי, זה קלמן V עם ביצוע מושלם לקמפיין המיחזור, היום ב”המודיע”.

    ספסל ציבורי עשוי מבקבוקים.

    אמייזינג. סופר-ביג-לייק.

  8. אתי היקרה! מזל טוב לרגל ארוסיך!
    התרגשתי מאוד מאוד לשמוע!!!
    אבי זכית בבחורה מ-ד-ה-י-מ-ה!!!

  9. אפרופו אשדוד.
    היה אירוע מהמם. את משבצת הפרסומאי מילא נוחעם שהעביר הרצאה לפנים עם מצגת עשירה. באולם מפוצץ שלא הצליחו להשחיל בו מחט.
    אקיצר. היה מעולה. כל האירוע מתחילתו עד סופו.

  10. הייתי בתערוכת האמנות באשדוד. היה מיוחד במינו
    מה ליצמן עשה שם?

  11. מזל”ט לאבי התותח!
    לרגל אירוסי עב”ג בשעטו”מ
    אתי. זכית בבחור מדהים!!!

  12. ליצמן פועל ופעל רבות למען הקהילה באשדוד. מותר לו גם ליהנות מפירות “היצירה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן