כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
בשני לפברואר קיבלנו מייל מגולש אנונימי אודות השת”פ המתוכנן בין קופת העיר ורשת ‘יש’ • שבוע לאחר מכן, ‘בחדרי חרדים’ חשף את הפרשה וסיקר את השתלשלות הדברים • מיד אחרי פורים קופות הצדקה עלו בקמפיינים ענקיים • ימים קודם לכן, עסקנים גייסו חתימות של אברכים נגד המהלך • בפנים: אודות המהלך השיווקי שמשגע את הרחוב החרדי • מגילת איכה, גרסת העסקן
yesh
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בשני לפברואר קיבלנו מייל מגולש אנונימי: “מסתמן שרשת ‘יש’ תיתן הנחות מפליגות למי שחבר בתוכנית ‘ערבים’ של קופות הצדקה, על אף ש’קופת העיר’ ו’ועד הרבנים’ רבים מאד חזק מי ייצא איתם קודם. תבדקו ואולי תוכלו לעדכן”. לא בדקנו, חיכינו להתפתחויות.

בתשיעי לפברואר, חשף ‘בחדרי חרדים’ אודות התוכנית המהפכנית שאמורה לצאת לדרך, תחת הכותרת “מלחמת הערבים: מי ביצע את המחטף? סיקור בלעדי“.

מיד אחרי פורים עלה קמפיין מסיבי מבית ‘קופת העיר’, המשווק את תוכנית ‘ערבים’ בשיתוף פעולה עם רשת ‘יש’. מיד אחריו עלה קמפיין נוסף מבית ‘ועד הרבנים לענייני צדקה בארה”ק’, המתחרה הגדול של ‘קופת העיר’, עם תוכנית זהה לחלוטין.

השת"פ בין 'יש' לקופות הצדקה, טוב או רע? 1
תוכנית ‘ערבים’ חינם למחזיקי כרטיס אשראי יש ובכפוף לתנאים מסוימים מאוד

ביקשנו לשוחח עם אחד העסקנים שעמד מאחורי גיוס החתימות נגד התוכנית המהפכנית.

“יש הרבה עסקנים שמטפלים בנושא הזה”, אמר לנו ר’ יצחק וראפטיג ממודיעין עילית. “אני לא הבר סמכא לדבר. ובכלל, אני נגד תקשורת ולא רוצה לשתף פעולה. להתראות”.

רגע, אדוני. יש גוף שנקרא ‘קופת העיר’. נציגי הארגון פועלים בהוראת הרבנים, קבוצה לא מבוטלת של רבנים וביניהם גדולי ומאורי הדור. אתה מבקש למרוד בהם, להתנגד למהלך שלהם, בלי להסביר מדוע ולמה? ועוד לטעון שתקשורת זה גוף פסול? זה נראה לך הגיוני?

“אני לא מפחד”, אומר ורפטיג. “האמת היא שיש קבוצה גדולה של אברכים שנכנסו ושאלו את הרבנים האם זה נכון שהם הורו לקנות ברשת ‘יש’. זה לא נכון. הם לא אמרו שצריכים לקנות שם. אם נותנים הנחה, שייקנו שם, אם נותנים הנחה במקום אחר, שיקנו במקום אחר. אבל מכאן ועד לפרסם שהגדולים אמרו לקנות ברשת ‘יש’ – זה לא נכון… זו שערורייה! כל טוב, שלום”.

• • •

אין ספק כי עבור רשת ‘יש’, מדובר במהלך אסטרטגי מעולה. השאלה המתבקשת היא האם המהלך הזה נכון מבחינת קופות הצדקה? הדעות חלוקות.

שמענו מי שאומר שתוכנית ‘ערבים’ לא בנויה היטיב מבחינה כלכלית והיא עלולה לקרוס במידה שלא תגייס עשרות אלפי מנויים נוספים. הם אומרים שזו הסיבה בגינה ‘ועד הרבנים’ גובה מדי חודש את הסכום הגבוה ביותר מזה כשנה. בקופת העיר המצב טוב יותר, אך הסכנה אורבת להם בפינה. עבור קופות הצדקה, אם כן, מדובר בתוכנית שתמנע את קריסת המותג ‘ערבים’.

האם השת”פ עם רשת ‘יש’ מיטיב עם הצרכנים, בסופו של דבר? שאלה טובה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

11 תגובות

  1. לדעתי מבחינה אסטרטגית החיבור בין קניה בצרכניה לערבים המזכיר שכול ויתמות (חוץ מהצדקה) הינה מוטעת. יותר טוב היה לו היו מפרסמים בפשטות על הנחה של 4 אחוז גורף ותו לא (מה שבאמת עומד מאחורי כל הרעיון) ותמונות עם גדולי ישראל? אני סומך על היחצנים שהם יודעים את העבודה…

  2. מצחיק מאוד. אם זה נכון מה שנכתב לעיל שתוכנית ערבים לא בנויה טוב מבחינה כלכלית, אז מה ההיגיון לצרף עוד אנשים לבור הזה?
    ככל שיצטרפו יותר אנשים – באופן סטיסטי יהיו בקבוצה – בהתאמה יחסית – יותר יתומים. האחוזים לא ישתנו. ומה הועילו חכמים?

  3. מירי פינטר כתב:

    מצחיק מאוד. אם זה נכון מה שנכתב לעיל שתוכנית ערבים לא בנויה טוב מבחינה כלכלית, אז מה ההיגיון לצרף עוד אנשים לבור הזה?
    ככל שיצטרפו יותר אנשים – באופן סטיסטי יהיו בקבוצה – בהתאמה יחסית – יותר יתומים. האחוזים לא ישתנו. ומה הועילו חכמים?

    הרעיון הוא שחדשים נכנסים רק בריאים מה שמשפר את הסטטיסטיקה.

  4. אני לא מבין למה מישהו חושב שבשביל כרטיס עם הנחה קטנה יחסית, ברשת יש, מישהו יצטרף לערבים.
    מה שכן, יתכן שמי שכבר נמצא בערבים, יתחיל לעשות את קניותיו ביש.

  5. אהרן כתב:

    הרעיון הוא שחדשים נכנסים רק בריאים מה שמשפר את הסטטיסטיקה.

    מפיטום?!

    ישר מההתחלה הם קיבלו רק בריאים. ולכן בהתחלה לא היו הרבה יתומים, אך עם הזמן הרבה התחילו לחלות ולמות. שהשם ישמור.

  6. לדעתי דבילי ביותר
    א. מי שרגיל לקנות בחנות איקס ימשיך לקנות שם,
    ב.הצדקה שאתה נותן בין כה וכה מכספי מעשר
    ג. כידוע רשת יש אינה זולה, אולי מול שפע שוק אבל ממש לא בהשוואה לאושר עד ורמי לוי ודאי לא שערי עזרה ובהשוואה אפילו מול רשת קטנה כמו הכי כדאי שברוב המוצרים המחירים זהים ובחלקם גם יותר יקרים כן יש גם כמה מוצרים שזולים מהם בחצי שקל
    ד. עצם התרגיל היח”צ מוכר ואולי הצליחו ברמת החשיפה אבל החיבורים האלו ממש יצאו מהאף, אתם שם במשרדי הפרסום תפשילו מוחות תייצרו קמפיינים ויח”צ מבריקים ויצירתיים יותר. פליז!

  7. אני מציע לבדוק, מריח לי שמנחם כרמל עומד מאחורי העצומה (לא בטוח, לא בדקתי)

  8. חיבור מכוער בעיני. משפיל את יש ומציג אותם כמקוששי נדבות, ומאידך גיסא ממסחר את ערבים ויוצר להם תדמית “סויחרים”. אין מה להשוות לשת”פ היפה של מטרנה וחסדי נעמי, שם הדגש הוא על תרומה של החברה, וכאן הדגש הוא איך תחסוך מלתת כסף לצדקה באמצעות קניה ברשת יש. מגעיל.

  9. שמעתי שרמי לוי מחכה עכשיו כשבועיים עד שכולם ירוצו לעשות כרטיסי ויזה – יש
    ואח”כ לצאת בקמפיין 5% הנחה למשלמים בחנות בכרטיס אשראי יש…..

  10. יהודה כתב:

    שמעתי שרמי לוי מחכה עכשיו כשבועיים עד שכולם ירוצו לעשות כרטיסי ויזה – יש
    ואח”כ לצאת בקמפיין 5% הנחה למשלמים בחנות בכרטיס אשראי יש…..

    הלוואי!

  11. תכלס’ למי שייך הקמפין הזה?
    לאיזה משרד פרסום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן